کد خبر:40868
پ

تیم ملی ایران در مسیر انصراف از حضور در جام جهانی 2022 و شایعه گرفتن تعهد از بازیکنان

نکته مهم درباره عدم اعلام لیست تیم ملی فوتبال برای جام جهانی که به آن پرداخته نشده است، احتمال انصراف تیم ملی ایران از حضور در جام جهانی است. تیم ملی ایران در مسیر انصراف از حضور در جام جهانی 2022 و شایعه گرفتن تعهد از بازیکنان طبق قوانین فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA)، همه ۳۲ […]

نکته مهم درباره عدم اعلام لیست تیم ملی فوتبال برای جام جهانی که به آن پرداخته نشده است، احتمال انصراف تیم ملی ایران از حضور در جام جهانی است.

تیم ملی ایران در مسیر انصراف از حضور در جام جهانی 2022 و شایعه گرفتن تعهد از بازیکنان

طبق قوانین فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA)، همه ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موظف هستند نهایتا تا فردا (دوشنبه) ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان ۱۴۰۱) لیست نهایی خود را به فیفا اعلام کنند که با وجود این موضوع، فعلا خبری از لیست نهایی ایران نیست. در حالی که سایر تیم‌های دیگر لیست‌های نهایی خود مشخص کرده‌اند.
فیفا در قوانین خود اعلام کرده است که اگر تیمی تا تاریخ معین شده لیست ۲۶ نفره نهایی خود را اعلام نکند، به معنای انصراف از مسابقات جام جهانی است و توسط فدراسیون جهانی فوتبال از مسابقات جام جهانی کنار گذاشته می‌شود.

 

بیشتر بخوانید | لیست تیم ملی در جام جهانی 2022 (احتمالی)

 

از ظهر امروز که به شکل ناگهانی کنفرانس خبری کارلوس کیروش به دلایل نامعلوم لغو شد، شایعات و گمانه زنی های زیادی در این خصوص شنیده می شود که یکی از جدی ترین این شایعات، تعهد گرفتن از اعضای تیم ملی بابت عدم انجام هر نوع رفتاری که از معترضین حمایت می کند و مخالفت خود را با حاکمیت نشان دهد بود که گفته می شود کارلوس کیروش زیر بار این موضوع نرفته تا اعزام یا عدم اعزام تیم ملی به جام جهانی در هاله ای از ابهام قرار بگیرد.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، جدای از هم گروهی ایران با آمریکا و انگلیس، این دوره از جام جهانی، سیاسی ترین حالت ممکن را برای مسئولین ایران دارد و آنها به خوبی به این نکته واقف هستند که اگر هر یک از بازیکنان تیم ملی پس از شادی گل خود حرکتی مثل سعید پیرامون یا دیگر ورزشکاران تیم های ملی مختلف در حمایت از معترضین انجام دهد، بازتاب رسانه ای بسیار زیادی در پی خواهد داشت و به همین جهت مقامات بالادستی فدراسیون فوتبال نگران تکرار برخی حرکات از سوی ملی پوشان تیم ملی هستند که احتمالاً چند تای آنها پس از جام جهانی از تیم ملی خداحافظی کرده و دیگر به کشور بازنگردند.

یکی دیگر از شایعاتی که امروز بابت لغو ناگهانی کنفرانس خبری کیروش دهان به دهان چرخید، فشار از بیرون فدراسیون برای حذف نام چند بازیکن بود که مسئولين، سمت و سوی سیاسی آنها را می دانند و احتمال زیادی به انجام حرکتی مخالف با سیاست های نظام در جام جهانی از آنها می دهند که همین مسئله با مخالفت کیروش مواجه شده است. وگرنه با عدم حضور چند بازیکن در آخرین تمرین تیم ملی، تقریبا اسامی نهایی اعزامی به جام جهانی مشخص است و اعلام مشکل فنی برای لغو این کنفرانس آن هم در 24 ساعت آخر، دور از ذهن به نظر می رسد.

کلیدواژه : تیم ملی ایران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید