کد خبر:40959
پ

تیم ملی ایران با دو شکست و یک تساوی جام جهانی را ترک می کند

شاید بسیاری با توجه به حضور چند لژیونر موفق ایرانی مثل مهدی طارمی در فوتبال اروپا به یکباره به این ذهنیت رسیده باشند که تیم ملی به سادگی قادر به صعود از گروهش در جام جهانی 2022 خواهد بود اما با رصد شرایط فنی و روحی روانی که این روزها روی بازیکنان ایران در جام […]

شاید بسیاری با توجه به حضور چند لژیونر موفق ایرانی مثل مهدی طارمی در فوتبال اروپا به یکباره به این ذهنیت رسیده باشند که تیم ملی به سادگی قادر به صعود از گروهش در جام جهانی 2022 خواهد بود اما با رصد شرایط فنی و روحی روانی که این روزها روی بازیکنان ایران در جام جهانی قرار دارد، به گفته بسیاری از کارشناسان خارجی، ایران شانسی برای صعود از گروهش نخواهد داشت.

تیم ملی ایران با دو شکست و یک تساوی جام جهانی را ترک می کند

تیم ملی ایران با دو شکست و یک تساوی جام جهانی را ترک می کند

بسیاری از کارشناسان و مفسران خارجی شانس انگلیس و آمریکا را بیشتر از ایران برای صعود از مرحله گروهی دانسته اند. آنها بر این باورند که تیم ایران در این دوره حداکثر 1 امتیاز خواهد گرفت و با دو شکست مقابل انگلیس و ولز، و تساوی مقابل آمریکا از دور رقابتها کنار خواهد رفت.

در واقع سهل انگاری عجیبی که در خصوص قدرت تیم ملی ولز در رسانه های ایران به چشم می آید و خوش باوری عجیب تر برای شکست دادن آمریکا و انگلیس باعث به وجود آمدن یک رویای شیرین برای تیمی شده که با میانگین 29 سال سن، پیرترین تیم جام جهانی محسوب می شود و پیرترین تیم اعزامی ایران در ادوار مختلف جام جهانی نیز به حساب می آید.

با کنار هم قرار دادن مولفه های فنی و سن و سال بازیکنان ایران و همچنین فشار روحی سنگینی که بازیکنان به واسطه جو منفی به وجود آمده علیه آنها در کشور مواجه هستند، حتی انتظار شکست های پرگل ایران در جام جهانی نیز می رود.

میانگین سنی تیم ملی ایران در ادوار مختلف جام جهانی

میانگین سنی تیم ملی ایران

تیم ولز در این گروه همان نقشی را بازی می کند که بوسنی در سال 2014 بازی کرد و با 3 گل ایران را شکست داد. شاید تا پیش از شروع مسابقات آن دوره نیز کمتر کسی به شکست تیم ملی مقابل بوسنی فکر می کرد اما تیم کیروش مقابل تیم های آرژانتین و نیجریه نمایش خوبی داشت اما در ساده ترین بازی گروه، نتیجه را واگذار کرد.

ساده انگاری تیم ولزی که هم گرت بیل را در اختیار دارد هم دنیل جیمز و هم آرون رمزی یک اشتباهات محاسباتی بزرگ است که احتمالاً تیم ملی تاوان این تصور اشتباه را در مسابقات پس خواهد داد.

از طرفی بسیاری از هواداران فوتبال در ایران، به این باور رسیده اند که خط دفاع تیم ملی انگلیس ضعیف است و مهاجمین ایران به سادگی قادر به گلزنی در اولین مسابقه تیم ملی خواهند بود. اما اشتباه این عده اینجاست که به همان اندازه که خط دفاعی تیم انگلیس ضعیف است (مسلماً ضعیف تر از خط دفاع کند تیم ملی ایران نیست) خط میانی و خط حمله قوی این تیم تا حدی زبانزد است که از هری کین به عنوان شانس اول آقای گلی مسابقات یاد می شود چرا که کارشناسان بر روی گلباران ایران در اولین بازی انگلیس حساب ویژه ای باز کرده اند.

برخی از هواداران تیم ملی نیز که در باد پیروزی 2 بر 1 تیم ملی مقابل آمریکا در جام جهانی 98 هستند تصور می کنند اینبار نیز به سادگی از پس این تیم بر می آئیم اما سخت در اشتباه هستند. با نگاهی به رتبه آمریکا در آخرین رنکینگ فیفا به سادگی می توان دریافت که این تیم به مراتب قدرتمندتر از آنچه بسیاری در ایران تصور می کنند، در بازی ها ظاهر می شود و با توجه به حساسیت این بازی برای مسئولین ایرانی و اهمیت نباختن به آمریکا مقابل میلیاردها بیننده در سراسر جهان، در خوش بینانه ترین حالت تیم کیروش که در جام جهانی 2018  به دفاع اتوبوسی معروف شد بتواند یک تساوی آبرومندانه از آمریکا بگیرد. اگر تک ستاره فوتبال ایران یعنی مهدی طارمی در پورتو می درخشد، در سمت مقابل نیز ستارگانی همچون پولیسیچ، مک کنی و جاش سارژنت، سرجینو دست و … حضور دارند که آمریکایی ها را به کاندید صعود از این گروه تبدیل کرده اند.

 

دیدگاه کاربران 5 دیدگاه
  • رضا 17 نوامبر 2022 / 5:29 ب.ظ

    تبریک به وطن فروشانی مثل گل محمدی و باقری. چون آرزشون شکست تیم ملیه. چرا؟ چون مجبور بودن برن دیدار رییسی. اما خود باقری با احمدی نژاد سالنی بازی میکرد ۸۸ هیچی نبود. شرم بر این ۲

    • موسی اهوازی 21 نوامبر 2022 / 7:04 ب.ظ

      شما وطن فروشی که به دو نفر که واسه ایران افتخار آفرینی کردن میگی وطن فروش. چون پشت مردم کشورشون ایستادن میگی وطن فروش. درود به شرفشون که پشت مردم در اومدن و نترسیدن.

      • زهرا 21 نوامبر 2022 / 7:14 ب.ظ

        گل گفتید زنده باشید انشاالله تعالی زنده باد آقا یحیی آقا کریم و پرسپولیس سرتاسر مردمی

      • سرباز خاتمی 22 نوامبر 2022 / 8:36 ق.ظ

        اتفاقا شما وطن رو فروختی مثل نویسنده این متن خود تحقیرانه
        به زودی ننگ و سیاهی به روی زغالیتون میمونه
        اگر مردی نشرش بده حالا

        • گیلک 22 نوامبر 2022 / 8:40 ق.ظ

          متن خود تحقیرانه ؟ خوبه حالا براتون ثابت شد ایران گلباران شد و حدس نویسنده درست بود. شما دوست دارید مردم توی خیالات زندگی کنن. این متن عین واقعیت هست و به زودی متوجه میشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید