کد خبر:3576
پ

تیم مجیدی نه دفاع بلد است نه حمله و نه هوش بازی دارد | لشگر به دردنخورها

تیم فوتبال استقلال تهران در دومین بازی خود پس از تعطیلات کرونایی لیگ نیز نتوانست پیروز شود تا نه تنها قهرمانی این فصل را به فراموشی بسپارد بلکه کسب سهمیه آسیایی این تیم نیز به خطر افتاده باشد. در ناکامی استقلال مدل مجیدی دلایل زیادی را می توان برشمرد اما بسیاری از هواداران استقلال معتقدند […]

تیم فوتبال استقلال تهران در دومین بازی خود پس از تعطیلات کرونایی لیگ نیز نتوانست پیروز شود تا نه تنها قهرمانی این فصل را به فراموشی بسپارد بلکه کسب سهمیه آسیایی این تیم نیز به خطر افتاده باشد. در ناکامی استقلال مدل مجیدی دلایل زیادی را می توان برشمرد اما بسیاری از هواداران استقلال معتقدند کادرفنی فعلی استقلال متشکل از فرهاد مجیدی، مجید نامجومطلق و صالح مصطفوی از کیفیت بالایی برای هدایت تیم در بازیهای حساس و بزرگ برخوردار نیست و این تیم همچنان پس از گذشت ماهها، بدون برنامه مشخصی در حال ادامه دادن تاکتیک ها و روشهای استراماچونی است و در واقع پلن جدیدی از کادر فنی استقلال در بازیهای این تیم ندیده ایم.

 

تیم مجیدی نه دفاع بلد است نه حمله و نه هوش بازی دارد | لشگر به دردنخورها

 

مجیدی در حالی اصرار به استفاده از 3 مدافع دارد که در شرح وظایف این سه بازیکن دچار اشتباه شده است و بعضاً با استفاده نادرست از آنها در پستهای غیرتخصصی، ضربات مهلکی به ساختار دفاعی استقلال وارد کرده است؛ نکته جالب در خصوص ساختار دفاعی استقلال در زمان سرمربیگری مجیدی این است که آنها هرگز موفق به کلین شیت نشده اند که این موضوع یک امتیاز منفی برای مجیدی محسوب می شود که چطور ساختار دفاعی تیمی را که در زمان استراماچونی به سختی گل می خورد را به گونه ای تغییر داده که حتی تیمهای پائین جدولی نیز قادر به گلزنی مقابل استقلال هستند.

 

مورد دیگری که در تیم فرهاد مجیدی به چشم می خورد، استفاده از کلیشه های تکراری برای گل زدن است که دست او را برای تیم انالیز و سرمربیان حریف رو کرده است. او با اتکای بیش از حد به نبوغ وریا غفوری، علی کریمی، مهدی قایدی و شیخ دیاباته تا قبل از این موفق بوده اما نبود این بازیکنان به دلیل مصدومیت یا محرومیت و یا افت فنی باعث شده تا مجیدی قادر به استفاده از تاکتیک دیگری برای گل زدن به حریف نباشد.

 

استقلال در دو بازی اخیر خود بر روی دو ارسال گل دریافت کرده که این موضوع نشان از ضعف مفرط دروازه بان و جاگیری مدافعین این تیم است که مهاجم حریف به سادگی قادر به زدن ضربه سر به سمت دروازه حریف می شود. با وجود سه مدافع بلند قامت استقلال و همچنین سید حسین حسینی، علی القاعده این تیم نباید روی ارسالها و ضربات ایستگاهی، گلی دریافت کند اما به دلیل آشفتگی روحی و جسمی بازیکنان این تیم، حتی شاهد خروج های اشتباه پرتعداد دروازه بان این تیم نیز بوده ایم.

 

صحبت از بدنسازی ضعیف استقلالی ها که منجر به مصدومیت های زیاد بازیکنان این تیم شده نیز حرفی تکراری به نظر می رسد اما مجیدی این ادعا را قبول ندارد و همچنان از تیم بدنسازی که خودش به تیم اضافه کرده حمایت می کند که نتیجه این اتفاق، مصدومیت بازیکنان تیم در بازیها و خالی تر شدن دست او برای چیدن ترکیب اصلی تیم است.

 

تیم مجیدی و به طور خاص خود او حتی دراجرای  ساده ترین اصول بازی در دیدار مقابل سایپا نیز عاجز بود به طوری که وقتی این تیم گل اول مسابقه را به ثمر رساند، شاهد این موضوع بودیم که همچنان این تیم استقلال بود که بی محابا حمله می کرد و فرصتهای ضد حمله پیاپی را در اختیار سایپایی قرار داد که منتظر این فرصت بودند تا با جلو آمدن استقلال، از فضای پشت مدافعین این تیم و به طور خاص میلاد ذکی پور استفاده کنند که از همین ناحیه نیز در نهایت ضربه خود را به استقلال زدند. سوال اساسی از استاد مجیدی اکنون این است که تیمی که از حریف جلو است، چرا باید خود را به آب و آتش بزند و اینگونه ساختار دفاعی اش به هم بریزد که حریف از این آشفتگی نهایت استفاده را ببرد؟ آیا آنها بازی حساب شده پرسپولیس مقابل پیکان را ندیدند که با به ثمر رساندن گل اول بازی، به طور منطقی عقب نشستند و با ضدحملات توانستند در چندین نوبت در موقعیت تک به تک با شیخ سلیمانی قرار بگیرند و گلهای دوم و سوم را به ثمر رساندند؛ شادی هر بیننده ای بازی پرسپولیس و پیکان را می دید، تصور اینکه پیکان فوتبال مالکانه و بهتری از پرسپولیس به نمایش می گذارد به ذهنش خطور می کرد اما در واقع این نقشه و حربه کادر فنی پرسپولیس برای جلوگیری از خسته شدن بازیکنانشان و استفاده از ضدحملات بود که به خوبی نیز جواب داد.

 

هر چه که هست، عدم بازگشت دستیار خارجی مجیدی به ایران به خاطر کرونا نیز مزید بر علت شده تا عیار کار فرهاد در استقلال بیشتر نمایان شود چرا که اکنون مشخص شده که تجربه کم او در مواجهه با شرایط مختلف بازی، آبی پوشان را در کسب پیروزی ناکام گذاشته است که کادر مدیریتی استقلال می بایست هر چه سریعتر فکری برای حل این معضل کنند چرا که اگر قرار بر ادامه کار با فرهاد مجیدی در فصل آینده باشد نیز این تیم با مشکل مواجه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید