کد خبر:25246
پ

تیزهوشی مهدی قایدی در نوع ترانسفر و جداشدن از استقلال

مهدی قایدی به واسطه درخشش در لیگ قهرمانان آسیا با پیشنهادات رنگارنگ و متنوعی رو به رو شده است و به نظر می رسد باشگاه استقلال برای درآمدزایی و کسب منابع ارزی برای پرداخت بدهی های انباشته خود و به طور خاص بدهی به استراماچونی، در تابستان امسال اقدام به فروش قایدی کند.   تیزهوشی […]

مهدی قایدی به واسطه درخشش در لیگ قهرمانان آسیا با پیشنهادات رنگارنگ و متنوعی رو به رو شده است و به نظر می رسد باشگاه استقلال برای درآمدزایی و کسب منابع ارزی برای پرداخت بدهی های انباشته خود و به طور خاص بدهی به استراماچونی، در تابستان امسال اقدام به فروش قایدی کند.

 

تیزهوشی مهدی قایدی در نوع ترانسفر و جداشدن از استقلال

تیزهوشی مهدی قایدی در نوع ترانسفر و جداشدن از استقلال

اما نکته ای که در خصوص ترانسفر قایدی وجود دارد اینکه او بسیار حرفه ای به قضیه نگاه کرده است. قایدی که از مسیر بزرگان فوتبال ایران در پیوستن به تیمهای اروپایی درس گرفته در مصاحبه خود مدعی شده اگر بحث ترانسفر شدنش مطح باشد تمایل او انتخاب یکی از پیشنهادات تیمهای کشورهای عربی است تا پیوستن مستقیم به تیمی درجه چندم در اروپا .

 

این نگرش در واقع پلی برای پیشرفت سریع قایدی محسوب می شود چرا که او از سرنوشت ستارگانی همچون الهیار صیادمنش، مجید حسینی، وحید امیری، فرشاد احمدزاده، کاوه رضایی علی قلی زاده علی علیپور یونس دلفی و … درس گرفته که به یکباره سر از تیمی در اروپا در آوردند و به موفقیت خاصی نرسیدند اما در طرف مقابل مهدی طارمی را میبیند که با درخشش در لیگ قطر راه حضورش در فوتبال اروپا را هموارتر کرد و امروز به عنوان یکی از بازیکنان مطرح در فوتبال اروپا محسوب می شود.

پیشتر نیز بازیکنانی همچون مهدی پاشازاده علیرضا منصوریان سیروس دین محمدی سرژیک تیموریان، خداداد عزیزی، علی سامره و … مستقیما به اروپا ترانسفر شدند ولی به موقیت خاصی دست پیدا نکردند اما در طرف مقابل علی دایی و کریم باقری بودند که با یک فصل حضور در تیمهای عربی به پیشرفت خوبی در فوتبال اروپا رسیدند.

ترانسر مستقیم بازیکن ایرانی به فوتبال اروپا این دردسر را برای او به همراه خواهد داشت که برای تطبیق با شرایط جدید به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت و همین مسئله پروسه پیشرفتش را کند می کند. به عنوان مثال علیرضا جهانبخش و سردار آزمون پس از چند فصل توانستند در تیم اصلی حضور پیدا کنند و دردسرهای زیادی را متحمل شدند.

 

مهمترین مسئله برای یک بازیکن ایرانی قبول دوری از خانواده و ایران است که می بایست به صورت آهسته و تدریجی انجام شود. حضور در کشورهای حاشیه خلیج فارس این امکان را به بازیکن می دهد که کم کم از فضای فوتبال ایران جدا شود و در صورت دلتنگی نیز قادر است به سرعت برای دیدار با خانواده به ایران مراجعت کند اما این مسئله برای بازیکنانی که مستقیماً به وتبال اروپا ترانسفر شدند صدق نمی کند و آنها پس از چندی مجبور شدند خانواده خود را به اروپا ببرند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید