کد خبر:31149
پ

حکم عجیب برای فرهاد مجیدی | بازی با آبروی افراد با ادبیات جدید کمیته بی اخلاقی

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، آرای کمیته اخلاق به شرح زیر است: فرهاد مجیدی، سرمربی تیم استقلال تهران به پرداخت پانصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است. مجیدی از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه منع شده است و فعالیت وی صرفا پس از اجرای حکم […]

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، آرای کمیته اخلاق به شرح زیر است:
فرهاد مجیدی، سرمربی تیم استقلال تهران به پرداخت پانصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است. مجیدی از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه منع شده است و فعالیت وی صرفا پس از اجرای حکم و با اخذ تاییدیه از کمیته اخلاق امکانپذیر خواهد بود.
محمد علینژاد بازیکن اسبق آلومینیوم اراک به پرداخت پانصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است. علینژاد از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه منع شده است و فعالیت وی صرفا پس از اجرای حکم و با اخذ تاییدیه از کمیته اخلاق امکانپذیر خواهد بود.
احمد حمیدی فرد و مجید ساکی، سرپرست و مربی تیم فوتبال آبی پوشان هرکدام به پرداخت یکصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است. نامبردگان از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه منع هستند و فعالیتشان صرفا پس از اجرای حکم و با اخذ تاییدیه از کمیته اخلاق امکانپذیر خواهد بود.
هاتف شیخ لاری، مربی فوتبال به پرداخت یکصد میلیون ریال جزای نقدی و سه ماه محرومیت از هرگونه فعالیت ورزشی در زمینه فوتبال محکوم شده است. شیخ لاری از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه منع شده است و فعالیت وی صرفا پس از اجرای حکم و با اخذ تاییدیه از کمیته اخلاق امکانپذیر خواهد بود.
محمد زارع گشتی به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی و محرومیت ده سال از هرگونه فعالیت ورزشی در زمینه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محکوم شد. وی از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه ها منع شده است و فعالیت وی صرفا پس از اجرای حکم و با اخذ تاییدیه از کمیته اخلاق امکانپذیر خواهد بود.

 

هنوز علت صدور این حکم سنگین علیه فرهاد مجیدی مشخص نیست اما معمولاً در جلسه استماع از متهمی که جرمی مرتکب شده، دفاعیات او را می شنوند و سپس اقدام به صدور حکم می کنند و این در حالی است که مجیدی بدون حضور در جلسه دفاع از خود در مقابل اتهامات نامعلوم، به یکباره مستقیماً با محرومیت مواجه شد. اگر ملاک آقایان برای صدور این حکم، صحبت علیه آذری جهرمی بوده باشد، یحیی گل محمدی نیز در مقطعی وزیر ورزش را تهدید کرد و با ادبیاتی نامناسب، ارکان فدراسیون فوتبال را زیر سوال برد. هر چه که هست، فرمت جدید احکام کمیته اخلاقی، به نوعی بی اخلاقی تمام و کمال است که بدون اشاره به اتهام، بدون دفاعیات محکوم، مستقیماً مبادرت به اعلام حکم کرده و با ادبیاتی عجیب، محکوم را ملزم به پرداخت جریمه در سریعترین زمان ممکن کرده است. اگر فدراسیون فوتبال با مشکل مالی مواجه است، راه های بهتری برای کسب درآمد وجود دارد.

 

نکته دیگر که این نوع صدور حکم یک شیطنت جدید از سمت کمیته انضباطی محسوب می شود که در بحبوحه اخبار و حواشی حول سرمربی استقلال رسانه ای شد چرا که همین حکم در مورد 4 بازیکن دیگر که در این آرا آمده، دیده می شود و در شیوه نامه جدید کمیته اخلاق، این حکم برای الزام افراد برای پرداخت جرایم در نظر گرفته شده و هیچ ارتباطی به اتهامات مضحکی که در خصوص فرهاد مجیدی مطرح می شود ندارد و مجیدی با پرداخت 50 میلیون تومان جریمه که  احتمالاً به خاطر صحبتهای علیه برخی مسئولین دولتی (آذری جهرمی) مطرح شد، می تواند استقلال را همراهی کند و موج سواری برخی بر روی این حکم، تاثیری در نتیجه نهایی نخواهد داشت.

 

در نهایت اینکه اگر بنا به پیگیری صحبتها باشد، شاید بهتر باشد کمیته اخلاق مهدی رسول پناه را احضار کند تا در محفلی خصوصی در خصوص اتهامش به سرمربی پرسپولیس مبنی بر دلالی از بازیکنان توضیحاتی ارائه نماید!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید