کد خبر:43700
پ

تکذیب حضور روسیه در کنفدراسیون فوتبال آسیا

این روزها بازار شایعات و فیک نیوز در رسانه های ایرانی داغ است؛ یکی از شایعات عجیبی که در ساعات گذشته در چند رسانه رسمی نیز یده شد، تصویب حضور تیم ملی فوتبال روسیه در کنفدراسیون فوتبال آسیا بود که با بررسی موضوع در سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا و منابع خبری نزدیک به آن، […]

این روزها بازار شایعات و فیک نیوز در رسانه های ایرانی داغ است؛ یکی از شایعات عجیبی که در ساعات گذشته در چند رسانه رسمی نیز یده شد، تصویب حضور تیم ملی فوتبال روسیه در کنفدراسیون فوتبال آسیا بود که با بررسی موضوع در سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا و منابع خبری نزدیک به آن، این موضوع تکذیب شد.

ماجرا از این قرار بود که تیم ملی روسیه به دلیل حمله نظامی کشورش به اوکراین توسط فیفا و یوفا با تحریم مواجه شده و تا اطلاع ثانوی قادر به شرکت در تورنمنت های یوفا و فیفا نیست. همین مسئله گمانه زنی ها در خصوص حضور روسیه در منطقه آسیا را افزایش داد. تصمیمی بزرگ که البته هنوز از سوی فدراسیون فوتبال روسیه اتخاذ نشده است.

اما شایعه مذکور از آنجا نشئت گرفت که مقامات فدراسیون فوتبال روسیه موافقت خود را برای شرکت در بازی های منطقه آسیای مرکزی اعلام کردند. اما این اتفاق به منزله تائید حضور روسیه در فوتبال آسیا نبود و نیست.

پیشتر نیز شاهد بوده ایم که در تورنمنت های مختلف در قاره های مختلف، تیم یا تیم های مهمان به تورنمنت مذکور دعوت می شوند و این بار نیز روسیه دعوت به حضور در یک تورنمنت آسیایی را پذیرفته که هنوز حتی تصمیم به حضور با تیم اصلی یا جوانان روسیه در آن اتخاذ نشده است. به عنوان نمونه چندی پیش بود که قطر به عنوان تیم مهمان در کوپا آمریکا حضور پیدا کرد.

نکته جالب اینکه استناد این رسانه ها به عکسی است که ترجمه متن روی آن به این شرح است:

روسیه ممکن است پیوستن به AFC را بررسی کند!

هر چه که هست انتشار چنین اخبار بدون منبع و زردی آن هم در رسانه های رسمی چیزی جز کاهش اعتبار رسانه به دنبال نخواهد داشت. روز گذشته نیز خبر پیوستن مجید حسینی به نیس فرانسه رسانه ای شد که مشخص شد عکس فوق فتوشاپ بوده و تیم نیست تنها به جذب حسینی ابراز تمایل کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید