کد خبر:22615
پ

تغییر در قانون لغو بازی به خاطر کرونا | بازی استقلال و پیکان لغو می شود؟

پس از شیوع ویروس کرونا در زمستان سال گذشته و ابتلای بازیکنان به این ویروس، سازمان لیگ با همراهی ستاد ملی مقابله با کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی، با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام به برگزاری مسابقات لیگ نوزدهم کردند.   تغییر در قانون لغو بازی به خاطر کرونا | بازی استقلال و پیکان لغو […]

پس از شیوع ویروس کرونا در زمستان سال گذشته و ابتلای بازیکنان به این ویروس، سازمان لیگ با همراهی ستاد ملی مقابله با کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی، با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام به برگزاری مسابقات لیگ نوزدهم کردند.

 

تغییر در قانون لغو بازی به خاطر کرونا | بازی استقلال و پیکان لغو می شود؟

در این میان، ابتلای شمار زیادی از بازیکنان به این ویروس موجب شد تا سازمان لیگ با نظر ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برای لغو دیدارهای تیم هایی که بازیکنانش به این ویروس آلوده شده اند قوانینی صادر کنند که طی آن تعویق بازی در صورتی انجام میشود که نتایج تست 25 درصد از کادر و بازیکنان که نام آن ها در لیست کمیته نقل و انتقالات ثبت شده است مثبت بوده و 80 درصد نتایج مثبت متعلق به بازیکنان باشد.

البته این قانون با حاشیه هایی نیز همراه بود که نمونه آن به لغو دیدار تیم های پارس جنوبی و استقلال و همچنین نساجی مازندران و فولاد خوزستان در لیگ گذشته برمیگردد که با جنجال های زیادی همراه بود و حتی منجر به استعفای هومن افاضلی سرمربی پارسی ها شد.

اما اکنون و در آستانه شروع لیگ بیستم، قانون مشخصی برای لغو دیدارهای لیگ برتر وضع شده که دیگر جای بحث و حاشیه ای را برای تعویق یک مسابقه فوتبال در لیگ جدید باقی نمی گذارد.

بنا بر این قانون جدید، در لیگ بیستم تعویق بازی در صورتی انجام می شود که شمار مبتلایان به کرونا در تیمی به حدی برسد که آن تیم نتواند لیست 11 نفره خود به علاوه 5 بازیکن ذخیره را تکمیل کند و در این صورت آن دیدار لغو شده و به زمان دیگری موکول می شود.

بدین ترتیب بازی استقلال و پیکان با قانون جدید تحت هیچ شرایطی لغو نمی شود چراکه فرهاد مجیدی به اندازه کافی بازیکن برای جایگزین کردن بازیکنان کرونایی اش در اختیار دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید