کد خبر:17700
پ

ترکیب احتمالی استقلال مقابل تراکتور | آیا فکری بی خیال تاکتیک های گنگ می شود؟

ظهر فردا یکی از حساس ترین بازی های هفته یازدهم لیگ برتر بین دو تیم استقلال و تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار خواهد شد؛ به همین مناسبت نگاهی داشته ایم به ترکیب احتمالی استقلال در این دیدار مهم که تاثیر زیادی در رتبه این تیم در جدول لیگ برتر ایران 99/ 1400 خواهد […]

ظهر فردا یکی از حساس ترین بازی های هفته یازدهم لیگ برتر بین دو تیم استقلال و تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار خواهد شد؛ به همین مناسبت نگاهی داشته ایم به ترکیب احتمالی استقلال در این دیدار مهم که تاثیر زیادی در رتبه این تیم در جدول لیگ برتر ایران 99/ 1400 خواهد گذاشت.

 

برنامه بازیهای استقلال

 

ترکیب احتمالی استقلال مقابل تراکتور | آیا فکری بی خیال تاکتیک های گنگ می شود؟

در این بازی که از نظر امتیازی از اهمیت زیادی برای استقلالی ها برخوردار است، دو تیم در حالی به مصاف هم می روند که تراکتور در فینال جام حذفی توانسته بود استقلال را شکست دهد و در طرف مقابل نیز استقلالی ها در بازی مشابه در فصل گذشته توانستند با 4 گل و درخشش شیخ دیاباته، تراکتور را در تبریز در هم بکوبند و این اتفاقات، باعث حساس شدن بیشتر بازی فردا شده است.

معمولاًبازی بعد از دربی برای دو تیم استقلال و پرسپولیس به مراتب سخت تر از خود دربی است چرا که نتیجه بازی بعدی هرچه که باشد می تواند به خروج یک تیم از بحران یا فرو رفتن آن تیم در بحران بیانجامد و استقلالی ها اگر قصد دارند از بحران فرار کرده و حواشی جدایی میلیچ را دریبل بزنند و صدرجدول جدول را از تراکتور پس بگیرند نیاز مبرم به 3 امتیاز این دیدار خارج از خانه و حساس دارند.

 

محمود فکری که در هفته های گذشته قصد داشت سیستم گنگ 3-3-4 برای بازبکنان ایرانی را در این تیم جا بیاندازد احتمالاً اکنون متوجه اشتباه خود در استفاده از این سیستم شده است. او که به فوتبال واکنش گرا علاقه دارد تاکنون نتوانسته فوتبال مدنظر هواداران این تیم را در زمین بازی به نمایش بگذارد که یکی از اصلی ترین دلایل این اتفاق، انتخاب سیستم و تاکتیک نامناسب و ناهمگون با پتانسیل بازیکنان استقلال بوده است.

محمود فکری که به واسطه نمایش ضعیف استقلال در دربی تحت فشار شدید برخی هواداران استقلال قرار دارد، نیاز مبرم به پیروزی در این دیدار و اثبات خود نزد معترضین دارد. او که نمایش ضعیف محمدحسین مرادمند و عارف غلامی را در دو بازی اخیر استقلال رصد کرده، احتمالاً از زوج سیاوش یزدانی و دانشگر در قلب دفاع استقلال استفاده خواهد کرد.

 

در صورتی که محمود فکری دست از سر سیستم های عجیب و بیگانه با شرایط بازیکنان استقلال برداشته باشد، احتمال اینکه او در بازی فردا تیمش را با سیستم 2-5-3 یا 2-4-4 به زمین برود بسیار زیاد است. با توجه به پتانسیل بازیکنان استقلال در حال حاضر به نظر می رسد بهترین سیستم ممکن برای استقلال با این بازیکنان، همان سیستم 2-5-3 باشد که استراماچونی و مجیدی نیز آن را در تیم پیاده کردند چرا که ابزار اجرای این سیستم در استقلال فعلی وجود دارد.

 

زمان خداحافظی با 3-3-4 را رسید؟

نکته ای که در سبک بازی استقلال در 10 هفته گذشته مشاهده شده، استفاده از سیستم و تاکتیک های تکراری و یکنواخت و عدم تغییر تاکتیک در لحظات بحرانی و خاص در جریان بازی بوده است به طوری که حدس سبک بازی استقلال برای آنالیزورها و کادر فنی حریف راحت شده و با توجه به کمبود نفرات در میانه میدان به واسطه حضور 3 هافکب میانی، ارتباط بین خطوط استقلال قطع شده و فشار زیادی به خط دفاع این تیم در هر بازی وارد می شود. به نظر می رسد اکنون وقت آن رسیده تا فکری دست از لجبازی برداشته و سیستم بازی استقلال را به سیستم های 4 یا 5 هافبکه تغییر دهد تا توازن در نقاط مختلف زمین برای این تیم به وجود بیاید. در حال حاضر میانه میدان به نقطه ضعف استقلال تبدیل شده و همین مسئله باعث فشار مضاعف به دروازه بان و خط دفاع استقلال شده است به طوری که در هر بازی تیم حریف قادر به خلق 3-4 موقعیت جدی روی دروازه استقلال می شود. اینکه سیستم3-3-4 سیستم محبوب محمود فکری است، یک بحث است و مسئله اصلی پتانسیل بازیکنان استقلال برای اجرای این سیستم سخت است که تنها در تیم های بزرگ فوتبال جهان شاهد به کارگیری آن هستیم چرا که سه هافبک میانی در این سیستم می بایست از توانایی های خاصی برخودار باشند که نمونه آن را در ریگی، رضاوند و مهدی پور نمی بینیم.

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید