کد خبر:16474
پ

ترفند دولت برای کاهش پرداختی به مردم در سهام عدالت

بازار سرمایه همچنان بدون علت خاص و مشخصی با شدت زیاد با کاهش رو به رو است و این در حالی است که به نظر می رسد اراده دولت در دستکاری در معاملات بازار بورس تهران با اهدا خاص در به وجود آمدن این شرایط بی تاثیر نبوده است.   ترفند دولت برای کاهش پرداختی […]

بازار سرمایه همچنان بدون علت خاص و مشخصی با شدت زیاد با کاهش رو به رو است و این در حالی است که به نظر می رسد اراده دولت در دستکاری در معاملات بازار بورس تهران با اهدا خاص در به وجود آمدن این شرایط بی تاثیر نبوده است.

 

ترفند دولت برای کاهش پرداختی به مردم در سهام عدالت

ترفند دولت برای کاهش پرداختی به مردم در سهام عدالت

حسن روحانی که به طور غیررسمی و رسمی بارها اعلام کرده که خزانه دولت برای اداره کشور خالی است، این روزها از هر روشی برای اداره مملکت تا چند ماه باقیمانده از عمر ریاست جمهوری اش استفاده می کند. او که با نوسان گیری از بازار سرمایه توانسته تاکنون از جیب خود مردم به خودشان پرداخت کند این روزها هدف دیگری را نیز از پائین کشیدن دستوری قیمت ها در بازار بورس و عدم حمایت بازار گردان دنبال می کند.

 

روحانی که با بوق و کرنای راوان و تبلیغات گسترده موضوع آزادیازی سهام عدالت و پرداخت مبلغش را به ملت وعده داد به یکباره با هجوم مردم برای فروش سهام عدالت خود مواجه شد و از آنجایی که پتانسیلی برای این سناریو دیده نشده بود به روش های مختلف جلوی فروش سهام عدالت مردم گرفته شد و در بسیاری از موارد نیز ساز و کارهای مبهم روش سهام عدالت، باعث سردرگمی مردم شده به طوری که عطای کار را به لقایش ببخشند.

اما نکته ای که در این بین حائز اهمیت است کاهش هر روزه ارزش سهام عدالت است که به واسطه کاهش قیمت نمادهایی که در سبد سهام عدالت وجود داشت هر روز رقم می خورد و این موضوع دست دولت برای پرداختی به مردم را بازتر می کند به طوری که اگر زمانی ارزش روز سهام عدالت فردی 17 میلیون تومان بود امروز این عدد به 10 میلیون تومان رسیده و طبیعتاً با این روند کاهشی دولت خشنود و مردم ناخشنود خواهند بود.

 

پیشتر به این موضوع اشاره کرده بودیم که روش هایی که حسن روحانی در بازار سرمایه به کار برد تا سرمایه مردم عادی را در بورس ذوب کند، بیشتر شبیه کلاه بردارن حره ای بود که با تشویق افراد برای سرمایه گذاری به یکباره پا به رار می گذاشتند و مال باخته دستش به جایی بند نبود!

کلیدواژه : حسن روحانی

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • اشکان 5 ژانویه 2021 / 12:29 ب.ظ

    شما گانگسترهای قرآن به دست دیگه چرا نماز میخونید؟! انقدر خدایی که میپرستید احمق و عقب افتاده است که ریا و عوام فریبی شما رو نمیفهمه؟! ریدم تو دهن اول آخرتون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید