کد خبر:34735
پ

تخلف پرسپولیس و سازمان لیگ در ثبت قرارداد بازیکنان تاجیک | نتایج 3 بر 0 می شود؟

در حالی که روز گذشته خبر بسته شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس به واسطه عدم پرداخت طلب اوساگونا رسانه ای شد؛ به نظر می رسد بار دیگر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در این مورد، مشارکت داشته اند و به جای جلوگیری از ادامه رویه اشتباه قبلی مبنی بر ثبت قرارداد تیمهای بدهکار، مجوز […]

در حالی که روز گذشته خبر بسته شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس به واسطه عدم پرداخت طلب اوساگونا رسانه ای شد؛ به نظر می رسد بار دیگر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در این مورد، مشارکت داشته اند و به جای جلوگیری از ادامه رویه اشتباه قبلی مبنی بر ثبت قرارداد تیمهای بدهکار، مجوز ثبت قرارداد بازیکنان تاجیک پرسپولیس را با علم و آگاهی به حکم قطعی فیفا مبنی بر این پرداخت صادر کردند.

 

تخلف پرسپولیس و سازمان لیگ در ثبت قرارداد بازیکنان تاجیک | نتایج 3 بر 0 می شود؟

تخلف پرسپولیس و سازمان لیگ در ثبت قرارداد بازیکنان تاجیک | نتایج 3 بر 0 می شود؟

اگرچه صادق درودگر مدعی شده بود که طلب اوساگونا از محل درآمدهای پرسپولیس نزد سازمان لیگ پرداخت خواهد شد اما به نظر می رسد این ادعا تنها برای سرپوش گذاشتن بر روی موضوع ثبت قرارداد بازیکنان تاجیک پرسپولیس مطرح شد تا صدای اعتراض معترضین نسبت به ثبت قرارداد بازیکنان جدید تیم بدهکار پرسپولیس خاموش شود و امروز مشخص شد این پرداخت هرگز صورت نگرفته تا پنجره نقل و انتقالات اینگونه پرسپولیس بسته شود.

 

اگرچه سایر ارکان فدراسیون فوتبال از جمله کمیته انضباطی نیز تا این لحظه نهایت همکاری را با باشگاه پرسپولیس داشته اند و از اجرای حکم کسر امتیاز به واسطه عدم پرداخت بدهی 15 میلیاردی پرسپولیس به پدیده، سرباز زده اند اما به نظر می رسد به زودی AFC هم فدراسیون فوتبال و هم باشگاه پرسپولیس را به واسطه رقم زدن این اتفاقات، نقره داغ خواهد کرد.

 

شاید اگر هر تیم دیگری جای پرسپولیس بود، موضوع بحث 3 بر 0 شدن نتایج این تیم با حضور دو بازیکن تاجیک در دو بازی قبل، بحث داغ اکثر برنامه ها و شبکه های رادیو و تلویزیون بود اما سکوت خبری در این خصوص نشان می دهد، عزمی رسانه ای برای بایکوت اصل موضوع و نپرداختن به قضیه وجود دارد.

 

هنوز موضوع ارجاع پرونده پرسپولیس به کمیته انضباطی و اخلاق AFC به واسطه جعل سند تمام نشده بود که فدراسیون فوتبال با یک شیرین کاری دیگر نشان داد، به هیچ صراطی مستقیم نیست!

شاید اگر در نیم فصل گذشته عزیزی خادم یکبار برای همیشه محکم پای کار عدم صدور مجوز برای تیم های بدهکار می ایستاد و اجازه ثبت قرارداد به تیم های بدهکار نمی داد، این موضوع تا امروز کشدار و تکراری نشده بود اما با قیل و قال و سر و صدای زیاد، دوستان توانستند قانون وضع شده را با لابی با بالادستی ها وتو کنند و مجوز بازی مهدی ترابی و شعریار مغانلو و فرجی را برای نیم فصل دوم لیگ بیستم تنها پس از یک بازی اجرای قانون (منع بازی این بازیکنان مقابل صنعت نفت) اخذ کنند و به هیچ تاریخی هم بابت پرداخت طلب طلبکاران پایبند نبودند تا فردی مثل سوشا مکانی مجبور به پیگیری شکایت خود از طریق فیفا شود که تبعات سنگینی برای مجموعه فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس خواهد داشت.

 

به واقع آقایان چطور می توانند به این سوال پاسخ دهند که تیم بدهکار، چگونه توانسته قرارداد بازیکنان جدیدش را با این شرایط و علم به محکومیت در پرونده اوساگونا ثبت کند؟

نکته جالب در خصوص مخمصه های مالی اخیر پرسپولیس و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات این تیم اینکه تمامی پرونده های مذکور مربوط به دوران مدیریت محمدحسن انصاری فرد است که با مشاوره های حسین قدوسی چوب حراج به سرمایه این تیم زدند و هرگز نیز بابت سوء مدیریت خود پاسخگو نبوده اند. جالبترین بخش قصه مدیریت انصاری فرد در پرسپولیس اینکه قرارداد بلند مدت رادوشویچ با پرسپولیس که در زمان مدیریت او بسته شد، به زودی به مخمصه جدید قرمزپوشان تبدیل خواهد شد و اینبار دولت و ملت باید کمر همت ببندند تا طلب 30 میلیاردی رادوشویچ را پرداخت کنند همانگونه که برخی از مطالبات از صندوق های کارآفرینی دولتی پرداخت شد!

 

اینکه چه اتفاقاتی در زمان مدیریت انصاری فرد در پرسپولیس رخ داد هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد چرا که در صحبتهای علی کریمی مشخص شد، اوساگونا حاضر بوده برای یک نیم فصل با مبلغ 5000 دلار در تیم سپیدرود رشت به میدان برود و اینکه چطور قرارداد این بازیکن ضعیف به یکباره چندین برابر شد، بر کسی مشخص نیست. اینکه چطور بازیکنی بی کیفیتی مثل ماریو بودیمیر که تا پیش از پیوستن به پرسپولیس سالانه 30 هزار دلار دریافت می کرد اما با قراردادی 500 هزار دلاری به پرسپولیس پیوست نیز از جمله هنرنمایی های دوران مدیریت انصاری فرد و حسین قدوسی در پرسپولیس است!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید