کد خبر:34385
پ

تائید پنالتی استقلال مقابل آلومینیوم اراک توسط کارشناسان داوری

در بازی استقلال و آلومینیوم اراک در نیمه اول یک صحنه بحث برانگیز اتفاق افتاد که منجر به اعلام پنالتی به سود استقلال شد. این پنالتی که با اعتراض شدید بازیکنان و کادر فنی آلومینیوم همراه بود از زوایای زیادی از تلویزیون پخش نشد و کیفیت پخش مستقیم این بازی به قدری پائین بود که […]

در بازی استقلال و آلومینیوم اراک در نیمه اول یک صحنه بحث برانگیز اتفاق افتاد که منجر به اعلام پنالتی به سود استقلال شد. این پنالتی که با اعتراض شدید بازیکنان و کادر فنی آلومینیوم همراه بود از زوایای زیادی از تلویزیون پخش نشد و کیفیت پخش مستقیم این بازی به قدری پائین بود که حتی کارگردان نتوانست این صحنه را به درستی به تصویر بکشد. اما با صحنه جدیدی که از لحظه حادث شدن این اتفاق منتشر شده، جای هیچ بحثی در قطعی بودن پنالتیباقی نماند و کارشناسان داوری نیز تصمیم اشکان خورشیدی در اعلام پنالتی را درست تشخیص دادند.

 

همانطور که در کلیپ زیر مشاهده می شود، مدافع آلومینیوم ابتدا توپ سرگردان در هوا را با ضربه سر دور می کند و در مسیر این اتفاق، اسماعیل شریفات که در 5-6 متری صحنه قرار دارد، با دستش توپ را کنترل کرده و مسیر حرکت توپ را تغییر می دهد و به موجب قوانین داوری وقتی این اتفاق در درون محوطه جریمه رخ دهد، یک ضربه پنالتی به سود حریف اعلام خواهد شد.

اینکه شریفات به صورت ناخودآگاه دستش را در مسیر توپ قرار داده باشد از دید قانونگذار مهم نیست بلکه تغییر جهت توپ و وجود فاصله کافی برای تصمیم گیری برای جلوگیری از برخورد توپ به دستش مهم است که در فاصله 5-6 متری، او قادر به کنترل دست خود بوده و اگرچه شاید عمدی در این حرکت نداشته باشد اما داور بازی، به درستی قانون را اجرا کرد چرا که مسیر حرکت توپی که در حال حرکت به پشت محوطه جریمه آلومینویم بود، به کناره ها تغییر پیدا کرد.

 

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • بی نام 4 ژانویه 2022 / 12:02 ق.ظ

    خودشم گفته دستم باز بوده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید