کد خبر:17030
پ

به بهانه انتخاب کرمانشاهی برای دربی 94 | دو اشتباه جنجالی برای استقلال و پرسپولیس

با انتخاب رضا کرمانشاهی برای قضاوت در دربی، بسیاری از علاقه مندان به فوتبال به یاد اتفاقات سال گذشته افتادند که شبانه داور دربی عوض و منجر به اعتراض کرمانشاهی شد؛ کرمانشاهی برای اولین بار دربی تهران را سوت خواهد زد و مثل هر داور دیگری، اشتباهاتی در کارنامه او در قضاوت دیدارهای گذشته استقلال […]

با انتخاب رضا کرمانشاهی برای قضاوت در دربی، بسیاری از علاقه مندان به فوتبال به یاد اتفاقات سال گذشته افتادند که شبانه داور دربی عوض و منجر به اعتراض کرمانشاهی شد؛ کرمانشاهی برای اولین بار دربی تهران را سوت خواهد زد و مثل هر داور دیگری، اشتباهاتی در کارنامه او در قضاوت دیدارهای گذشته استقلال و پرسپولیس دیده می شود که در ادامه به دو اشتباه تاثیرگذار کرمانشاهی در بازیهای استقلال و پرسپولیس در فصول گذشته می پردازیم.

 

به بهانه انتخاب کرمانشاهی برای دربی 94 | دو اشتباه جنجالی برای استقلال و پرسپولیس

به بهانه انتخاب کرمانشاهی برای دربی 94 | دو اشتباه جنجالی برای استقلال و پرسپولیس

اولین بازی که حاشیه به دنبال داشت دیدار حساسی در هفته دهم فصل 97/98 بود. رضا کرمانشاهی در بازی استقلال – سپاهان می رفت که یک پنالتی را برای سپاهان بگیرد که کمک داور در تصمیمی درست مانع از این اتفاق شد. هم چنین به زعم بیشتر کارشناسان خطای روی محمد دانشگر هم می توانست یک پنالتی برای استقلال به ارمغان بیاورد که داور از کنار این صحنه به آسانی گذشت و به ضرر استقلال سوت زد تا استقلال آن دیدار را با شکست به پایان برساند.

با این عملکرد کمیته داوران تصمیم گرفت که رصا کرمانشاهی را محروم کند. گفتنی است محرومیت داوران به طور رسمی از سوی کمیته داوران اعلام نمی شود اما از هفته هایی که داوران در بازی ها سوت نمی زنند می شود متوجه شد که داوری که اشتباه داشته چند هفته محروم شده است. این محرومیت سود چندانی نداشت و از اشتباهات داوری نکاست.

به بهانه انتخاب کرمانشاهی برای دربی 94 | دو اشتباه جنجالی برای استقلال و پرسپولیس

و اما قضاوت جنجالی دیگر از  رضا کرمانشاهی؛ دیدار پرسپولیس و فولاد از صحنه‌های مشکوک داوری پر بود. از پنالتی مشکوک فولاد که در همان نیمه اول اختلاف دو تیم را به دو گل افزایش داد تا صحنه مشکوک به اخراج فرزاد جعفری که به نظر می‌رسد داور از تصمیمش پشیمان شد. همچنین در ثانیه‌های پایانی مسابقه که پرسپولیس با حضور بیرانوند در محوطه جریمه حریف با یازده بازیکن حمله می‌کرد خیلی زودتر از زمان تعیین شده سوت پایان بازی را زد تا اعتراض تیم مهمان به اوج برسد. البته فولادی‌ها هم در دقیقه دوم بازی گلی زدند که داور آفساید اعلام کرد و به نظر می رسید که این گل سالم بوده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید