کد خبر:37698
پ

بررسی 6 شانس قهرمانی فصل جدید فوتبال ایران با 6 سبک مختلف فوتبال

در حالی که تیمها خود رابرای شروع لیگ بیست و دوم از اواسط مرداد آماده می کنند، کم کم چهره واقعی تیمها روی نیمکت و در کادر بازیکنان شکل می گیرد. با توجه به فعل و انفعالاتی که تا اینجای کار در نقل و انتقالات انجام شده، به نظر می رسد لیگ بیست و دوم […]

در حالی که تیمها خود رابرای شروع لیگ بیست و دوم از اواسط مرداد آماده می کنند، کم کم چهره واقعی تیمها روی نیمکت و در کادر بازیکنان شکل می گیرد. با توجه به فعل و انفعالاتی که تا اینجای کار در نقل و انتقالات انجام شده، به نظر می رسد لیگ بیست و دوم جذاب ترین فصل فوتبالی ایران از آغاز شروع بازیهای لیگ برتر باشد چرا که 6 تیم مدعی در آن حضور خواهند داشت.

 

استقلال

سرانجام ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی تیم قهرمان انتخاب شد تا تفکرات فنی متفاوتی را در لیگ فصل بعد شاهد باشیم. ساپینتو از فوتبال پرتغال می آید و با نگاهی به سوابق ساپینتو به سادگی می توان فهمید او فوتبال هجومی را دنبال می کند. او نماینده فوتبال پرتغالی و آمریکای لاتین است و احتمالاً یک استقلال هجومی به سبک تیم ملی پرتغال در اوایل هزاره 2000 خواهیم دید.

 

پرسپولیس

پرسپولیسی ها با طوفان در نقل و انتقالات تقریباً هر بازیکن با کیفیتی را جذب کردند و با زلزله ای که در کادر فنی این تیم در سطح دستیاران به وجود آمد و دستیاران خارجی و جدید به تیم اضافه شدند، نوید یک رقابت سنگین از همان هفته اول با سایر رقبا را می دهد. به نظر می رسد پرسپولیس متحول شده را در فصل جدید خواهیم دید و با توجه به چند دستیار اسپانیایی گل محمدی، احتمالاً انها فوتبال به سبک اسپانیایی را در فصل بعد به نمایش در می آورند.

 

سپاهان

اگرچه چند ستاره خود را از دست داد اما با جذب سرمربی نام آشنایی به نام ژوزه مورایس که دستیار مورینیو بوده، هم برای باشگاه خود کسب اعتبار کرد هم فوتبال ایران … مورایس می تواند درس های زیادی به فوتبال نیمه اماتور ایران بیاموزد و حالا با حضورش، می توان از سپاهان به عنوان مدعی قهرمانی نام برد. مورایس نماینده لیگ برتر انگلیس است و می تواند کلاس بازی سپاهان را به سبک بازی تیم های انگلیسی نزدیک کند.

 

تراکتور

تیم تراکتور پس از سالها سردرگمی در کادرفنی، اینبار به سراغ مربی موفقی به نام قربان بردیف روس رفت که نامی آشنا در فوتبال اروپا به حساب می آید. بردیف نیز می تواند به جذابیت رقابتهای لیگ برتر بیافزاید. او نماینده فوتبال به سبک روس ها خواهد بود.

 

گل گهر

امیر قلعه نویی که فصل گذشته معتقد بود حق تیمش در رسیدن به قهرمانی با کسر 7 امتیاز ضایع شده (اگرچه با 7 امتیاز نیز قهرمان نمیشدند) در فصل جدید برای اعاده حیثیت پای به میدان خواهد گذاشت. آنها بازیکنان خوبی جذب کرده اند و باید دید در فصل جدید سبک امیر قلعه نویی که مدتهاست از قهرمانی فاصله گرفته دوباره روی دور برد و قهرمانی می افتد یا خیر؟

 

فولاد

دومین تیم موفق در نقل و انتقالات بدون شک فولاد جواد نکونام بود که نفرات خوبی را تا اینجای کار جذب کرده تا حضوری پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد. نکونام که چند سالی هست فوتبال به سبک تیم های لالیگا را در تیمهای تحت هدایتش اجرا می کند نیز به جذابیت رقابتهای فصل بعد خواهد افزود.

 

به نظر می رسد رقابت اصلی قهرمانی بین این 6 تیم خواهد بود و تیمهایی همچون هوادار با ساکت الهامی، پیکان با مجتبی حسینی و مس رفسنجان با ربیعی و ملوان با مازیار زارع نیز از تیمهای قابل احترام و محکم فصل آینده فوتبال ایران باشند. فصلی که جذابیت و گرمایش از همین حالا مشخص است و باید دید چه تیمی در این فصل بسیار سخت و فشرده قهرمان خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید