کد خبر:7921
پ

بررسی 4 تیم یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا (غرب) | پاختاکور و پرسپولیس در حد قهرمانی

با قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 4 تیم حاضر در این مرحله در غرب آسیا، حریفان خود را خواهند شناخت؛ در ادامه به مروری اجمالی به وضعیت 4 تیمی که به این مرحله صعود کرده اند می پردازیم.   پخش زنده قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا   بررسی 4 تیم یک […]

با قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 4 تیم حاضر در این مرحله در غرب آسیا، حریفان خود را خواهند شناخت؛ در ادامه به مروری اجمالی به وضعیت 4 تیمی که به این مرحله صعود کرده اند می پردازیم.

 

پخش زنده قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا

 

بررسی 4 تیم یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا (غرب) | پاختاکور و پرسپولیس در حد قهرمانی

بررسی 4 تیم یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا (غرب) | پاختاکور و پرسپولیس در حد قهرمانی

الاهلی عربستان

الاهلی عربستان که به عنوان تیم اول از گروه استقلال به مرحله حذفی راه یافت، در دیدار مقابل شباب امارات ضعیف ظاهر شد و به طور کلی تیمی پیر و نه چندان قدرتمند در این مرحله محسوب می شود. اگرچه انها به چند بازیکن خود در دیدار مقابل استقلال در بازی برگشت استراحت داده بودند و با نتیجه 3 بر 0 نتیجه را واگذار کردند اما در بازی رفت نیز اگر اشتباه داوری در مردود اعلام کردن گل زیبای ارسلان مطهری نبود، این تیم نمی توانست برنده از آن دیدار خارج شود و با توجه به شرایط سنی بسیاری از بازیکنان این تیم، به نظر نمی رسد انها بتوانند حریف خطرناکی در این مرحله برای سایر تیم ها باشند و قرعه هر تیمی با الاهلی بیفتد، از شانس بزرگی برای صعود به نیمه نهایی برخوردار خواهد بود.

 

پاختاکور

پاختاکور ازبکستان که به نوعی شاکله اصلی تیم ملی ازبکستان را در تیم خود دارد، هم در مرحله گروهی و هم در بازی مقابل استقلال، در کلاس قهرمان لیگ قهرمانان آسیا بازی کرد به طوری که سبک بازی مدرن و اروپایی ازبک ها، امکان هر گونه حرکت مثبتی را از بازیکنان استقلال گرفته بود و به طور کلی این تیم قدرتمند ازبکستانی که فیزیکی نیز بازی می کند، یکی از با صلابت ترین و قدرتمند ترین تیم های غرب آسیا در این دوره محسوب می شود که از شانس قهرمانی بالایی برخوردار است، هیچ تیمی در این مرحله دوست ندارد به پاختاکور برخورد کند چرا که قدرت پاختاکور در همه خطوط در بازی های قبلش ثابت شده است و با کمترین نوسان بازیهای خود را در این دوره پیگیری کرده اند.

 

پرسپولیس

پرسپولیس علی رغم نوسان زیادی که در بازی هایش وجود داشت در نهایت به عنوان تیم اول گروه C به دور حذفی صعود کرد و با هماهنگ تر شدن بازیکنان جدید این تیم با قدیمی ها رفته رفته شکل بهتری به خود گرفته است به طوری که آنها توانستند در بازی مقابل الشارجه و السد با نمایشی بی نقص و تاکتیکی هوشمندانه، حریفان را پشت سر بگذارند. تنها نقطه ضعف پرسپولیس دریافت گل اول است که به یکباره شیرازه تاکتیکی این تیم را از هم می پاشاند در غیر این صورت مادامی که گلی دریافت نکرده اند، نظم تاکتیکی خوبی در این تیم دیده می شود که با بازیکنان سرعتی که در اختیار دارد، حریف را وادار به اشتباه می کند. در صورت ادامه روند صعودی پرسپولیس، این تیم می تواند تا فینال آسیا نیز پیشروی کند.

 

النصر عربستان

النصر نیز ورژن قوی تری از الاهلی به حساب می آید اما این تیم نیز در سطح تیمی مثل الهلال عربستان نیست و با توجه به اینکه از بازیکنان خارجی زیادی بهره نمی برد، از قدرت مضاعف و شگفت انگیزی بهره نمی برد و انبوه بازیکنان عربستانی در این تیم می تواند به پاشنه آشیل آنها تبدیل شود چرا که معمولاً استعداد خاصی در بازیکنان عربستانی چه در خط دفاع و چه خط حمله دیده نمی شود و دروازه بان و مهاجم خارجی این تیم هستند که کار را برای آنها تا این مرحله در آورده اند. شاید اگر ضعف مفرط سپاهان در مرحله گروهی نبود، اکنون سپاهان به جای النصر در این مرحله از بازیها حاضر شده بود. النصر پس از الاهلی دومین تیم ضعیف این مرحله به حساب می آید اگرچه قدرت تاکتیکی آنها از الاهلی بیشتر ارزیابی می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید