کد خبر:44117
پ

بررسی شانس قهرمانی استقلال، پرسپولیس و سپاهان

با تساوی سپاهان مقابل ملوان و شکست استقلال مقابل پرسپولیس، در فاصله 3 هفته مانده به پایان لیگ معادلات صدر جدول به هم ریخت و پرسپولیس از رده سوم، توانست دو تیم مدعی استقلال و سپاهان را جا بگذارد و به صدرجدول برسد. در ادامه نگاهی داشته ایم به شانس قهرمانی هر یک از این […]

با تساوی سپاهان مقابل ملوان و شکست استقلال مقابل پرسپولیس، در فاصله 3 هفته مانده به پایان لیگ معادلات صدر جدول به هم ریخت و پرسپولیس از رده سوم، توانست دو تیم مدعی استقلال و سپاهان را جا بگذارد و به صدرجدول برسد. در ادامه نگاهی داشته ایم به شانس قهرمانی هر یک از این سه تیم.

ابتدا نگاهی داشته باشیم به برنامه سه دیدار پایانی سه تیم مدعی قهرمانی.

برنامه سه دیدار پایانی استقلال در لیگ برتر:

🔹

هفته 28ام: با صنعت نفت در ازادی

🔹

هفته 29ام: با مس در رفسنجان

🔹

هفته 30ام: با تراکتور در ازادی

🔴

برنامه سه دیدار پایانی پرسپولیس در لیگ برتر:

🔹

هفته 28ام: با پیکان در تهران

🔹

هفته 29 ام: با گل‌گهر در ازادی

🔹

هفته 30ام: با نساجی در قائمشهر

🟡

برنامه سه دیدار پایانی سپاهان در لیگ برتر:

🔹

هفته 28ام: با نفت در مسجدسلیمان

🔹

هفته 29ام: با پیکان در نقش جهان

🔹

هفته 30ام: با صنعت مس در کرمان

بر روی کاغذ بازی های استقلال سخت تر از دو مدعی دیگر است و سپاهان کار راحت تری مقابل حریفان پائین جدولی خواهد داشت. قرعه پرسپولیس نیز تا حد زیادی ساده به نظر می رسد چرا که مقابل تیم هایی بازی دارد که نه دغدغه صعود دارند نه قهرمانی و نه سهمیه آسیایی . مضاف بر اینکه تیم نساجی این روزها حال و روز خوبی ندارد و به جرات می توان گفت نتیجه بازی پرسپولیس و گل گهر تاثیر زیادی در قهرمان شدن یا نشدن این تیم دارد.

استقلال با توجه به پذیرش شکست مقابل پرسپولیس و سپاهان، حتی در صورت لغزش پرسپولیس با یک تساوی در سه بازی آتی باز هم قهرمان نخواهد شد و به طور کلی شانس کمتری نسبت به سپاهان و پرسپولیس برای قهرمانی دارد چرا که علاوه بر اینکه می بایست در هر سه بازی خود پیروز شود می بایست منتظر شکست سپاهان و پرسپولیس در یکی از سه بازی آینده شان باشد که اتفاقی ممکن ولی بعید به نظر می رسد.

سپاهان با توجه به اینکه بازی های ساده تری نسبت به استقلال و پرسپولیس در ادامه لیگ دارد، هنوز هم شانس خوبی برای قهرمانی دارد چرا که در صورت پیروزی در هر سه بازی، احتمالاً به قهرمانی خواهد رسید چرا که کسب یک تساوی یا شکست در سه بازی آتی پرسپولیس مقابل رقبایش دور از ذهن نیست.

اما روی کاغذ پرسپولیس بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد چرا که بدون توجه به نتایج سایر تیم ها می تواند با 3 پیروزی در سه بازی آینده ش به قهرمانی برسد و این در حالیست که قهرمانی دو تیم دیگر منوط به امتیاز از دست دادن پرسپولیس و پیروزی آنها در هر سه بازی پیش رو است.

پرسپولیس: 47 درصد

سپاهان : 40 درصد

استقلال : 13 درصد

کلیدواژه : استقلالپرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید