کد خبر:32625
پ

بررسی بازی رودی ژستد مقابل فجرسپاسی | یک حرفه ای بی رحم

رودی ژستد مهاجم تازه وارد استقلال که اولین بازی خود برای این تیم را مقابل فجرسپاسی انجام داد، از همان ابتدا نشان داد بازیکن قلدر و حرفه ای است و فضاهای محوطه جریمه حریفان را به خوبی می شناسد. در ادامه به بررسی سبک بازی او می پردزایم.   بیوگرافی رودی ژستد و هایلایت گل […]

رودی ژستد مهاجم تازه وارد استقلال که اولین بازی خود برای این تیم را مقابل فجرسپاسی انجام داد، از همان ابتدا نشان داد بازیکن قلدر و حرفه ای است و فضاهای محوطه جریمه حریفان را به خوبی می شناسد. در ادامه به بررسی سبک بازی او می پردزایم.

 

بیوگرافی رودی ژستد و هایلایت گل های او

 

بررسی بازی رودی ژستد مقابل فجرسپاسی | یک حرفه ای بی رحم

ژستد با فیزیک بدنی مناسب و قامت بلند خود در اکثر نبردهای هوایی با بازیکنان فجر موفق بود و نکته جالب اینکه او صرفاً در نبردهای هوایی تاثیرگذاری ساده نداشت بلکه به صورت هدفمندی در روی هوا، با ضربه سر، توپ را به بازیکنان استقلال پاس می داد.

ویژگی بارز دیگری که در سبک بازی ژستد دیده شد، جاگیری مناسب او در زمین بود به طوری که در هناگم اضافه شدن هافبک ها به خط حمله او می دانست در کجا قرار بگیرد تا پاس آخر را دریافت کند و در مواقعی که احساس می کرد بازیکنان استقلال در حمله کم تعداد هستند ترجیخ می داد تا به خط دفاع حریف نزده و خود را به گزینه پاس سالم هافبک استقلال تبدیل کند تا با نگه داشتن توپ، سایر بازیکنان نیز به کمک او برای ادامه حمله شوند. همکاری بین او و امین قاسمی نژاد از نکات برجسته بازی استقلال و فجرسپاسی بود که در زمین ناهموار حافظیه یک پوئن مثبت برای استقلال و این دو بازیکن به حساب می آید.

نکته دیگری که در نوع بازی ژستد ملموس بود، او مثل بازیکنان حرفه ای همچون مامه تیام تنها وقتی احتمال گل شدن شوتش بالای 80 درصد باشد، اقدام به زدن ضربه به سمت دروازه حریف می کند در غیر اینصورت با بازیسازی و پاس دادن به بازیکن کناری، سعی در ایجاد موقعیت بهتر برای گل کردن توپ دارد. به همین منظور اگرچه او چند بار در موقعیت شوت قرار گرفت اما به واسطه کم بودن شانس گل شدن توپ، از شوتزنی خودداری کرد و با پاس های بهتر، یامگا و قاسمی نژاد را در موقعیت گل قرار داد.

 

در نهایت اینکه بازیخوانی قوی ژستد در شناسایی نقاط کور تیم حریف چندین بار او را در موقعیت گلزنی قرار داد اما این کوین یامگا بود که از پاس دادن به او خودداری کرد و خودش به سمت دروازه فجر شوت کرد که هیچ یک از این شوت ها به تور ننشست.

به طور نسبی می توان گفت، کیفیت بازی ژستد به مراتب بالاتر از یامگا است و این بازیکن در بازیهای آتی که در زمین هموار برگزار می شود، کیفیت بالای خود را به زودی به نمایش خواهد گذاشت.

کلیدواژه : استقلالرودی ژستد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید