کد خبر:37717
پ

بررسی آپشن های عجیب قرارداد بازیکنان پرسپولیس: از حل مشکل ممنوع الخروجی تا سربازی

در چند روز گذشته اظهارات جنجالی محمد مومنی عضو هیئت مدیره استقلال مبنی بر قرار گرفتن بندی در قرارداد برخی بازیکنان مبنی بر دعوت به تیم ملی و حضور در جام جهانی، جنجال زیادی به پا کرده است.   بررسی آپشن های عجیب قرارداد بازیکنان پرسپولیس: از حل مشکل ممنوع الخروجی تا سربازی بسیاری بر […]

در چند روز گذشته اظهارات جنجالی محمد مومنی عضو هیئت مدیره استقلال مبنی بر قرار گرفتن بندی در قرارداد برخی بازیکنان مبنی بر دعوت به تیم ملی و حضور در جام جهانی، جنجال زیادی به پا کرده است.

 

بررسی آپشن های عجیب قرارداد بازیکنان پرسپولیس: از حل مشکل ممنوع الخروجی تا سربازی

بسیاری بر این عقیده اند منظور محمد مومنی، اشاره ضمنی او به قرارداد سعید صادقی با پرسپولیس است که در آن آپشن تیم ملی و حضور در جام جهانی قرار دارد.(سعید صادقی قبل از پیوستن به پرسپولیس، ملی پوش بود و در اردوی قطر نیز حاضر بود). اگرچه چنین آپشن هایی معمولاً در قرارداد بازیکنان لحاظ می شود چرا که در سال منتهی به جام جهانی، باشگاهی که بازیکن ملی پوش در اختیار تیم ملی قرار می دهد و بازیکن مذکور در لیست نهایی تیم ملی در جام جهانی حاضر باشد، مبلغی را به عنوان پاداش از فیفا دریافت خواهد کرد و بازیکنان به همین جهت با گنجاندن چنین بندی قصد دارند از مبلغ فوق نیز مستفیض شوند. اینکه وعده حضور قطعی در تیم ملی و در نهایت جام جهانی به صادقی داده شده یا خیر بر ما پوشیده است اما آنچه مسلم است، اعتراف علی دایی به انجام چنین رفتاری با خودش در زمان مربیگری علی پروین در تیم ملی است.

 

تابلوی ورود ممنوع به تیم ملی برای علی دایی

در آن زمان علی پروین که به طور همزمان سرمربی پرسپولیس و تیم ملی بود (!) از طریق اطرافیانش به علی دایی پیغام داد تا به پرسپولیس بپیوندد و وقتی با جواب منفی دایی مواجه شد، این بازیکن را شب عید از تیم ملی خط زد و ظاهراً بعدها دایی مجبور شد برای رسیدن به پیراهن تیم ملی، پیشنهاد پرسپولیس را بپذیرد.

 

حل مشکل ممنوع الخروجی پرویز قلیچ خانی

کمی قبلتر نیز چنین رفتاری را عبده، مالک و بنیانگذار باشگاه پرسپولیس با کاپیتان وقت تیم ملی یعنی قلیچ خانی که روزگاری نیز بازیکن استقلال بود، انجام داد و با وعده حل مشکل ممنوع الخروجی وی، این بازیکن را تنها برای 6 ماه از دارایی به پرسپولیس کشاند و با استفاده از روابط خود با ساواک توانست مشکل ممنوع الخروجی وی را حل کند و قلیچخانی پس از 6 ماه و 11 بازی برای پرسپولیس، به آمریکا رفت.

 

بنزهایی که بازیکنان جوان را وسوسه کرد

سالها بعد نیز سردار رویانیان با وعده بنزهای معروفش، بهترین های تیم ملی امید ایران را به پرسپولیس برد که از جمله می توان به محسن مسلمان، پیام صادقیان، امید عالیشاه، میلاد غریبی و … اشاره کرد.

 

حل مشکل اخلاقی و منشوری

چند سال قبل نیز در حالی که آنتونی استوکس به دلیل موارد منشوری از فوتبال ایران اخراج شده بود، توانست مجوز حضور در پرسپولیس را بگیرد. و یا در انتخاب کرانچار به عنوان سرمربی استقلال در مقطعی از دائم الخمر بودن وی صحبت به میان آمد اما همین مربی توانست در پرسپولیس و سپاهان مربیگری کند.

 

حل مشکل مالیاتی

حتماً ماجراهای بازگشت برانکو به ایران و حل مشکل مالیاتی او را به خاطر دارید. در موضوع افشین قطبی که گفته می شد ارتباطاتی با خاندان شاهنشاهی ایران داشت نیز همین مسئله صادق بود اما در نهایت او به پرسپولیس پیوست.

 

حل مشکل سربازی بازیکنان

البته وعده های این چنینی در فوتبال ایران کم نبوده و نیست به طور مثال می توان به موضوع حل مشکل خدمت سربازی بازیکنان اشاره کرد که در مذاکرات برخی بازیکنان و باشگاه ها انجام می شود و به طور جالبی امروز دو بازیکنی که ابهام در خصوص خدمت سربازی شان(پورعلیگنجی، بیرانوند) وجود دارد نیز به پرسپولیس پیوسته اند و چند سال قبل نیز حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل وقت پرسپولیس به شکل علنی اعتراف کرد، مشکل سربازی مهدی ترابی را حل کرده اند تا وی بتواند برای پرسپولیس بازی کند اما در طرف مقابل، فردی مثل سردار آجورلو که یک مدیر نظامی محسوب می شود، نتوانست مشکل سربازی دو بازیکن اصلی تیمش را حل کند تا مشخص شود، چه اتفاقاتی در پشت پرده این فوتبال می گذرد…

جنجال آپشن دعوت به تیم ملی

با حضور اسکوچیچ در تیم ملی و نخاله های جیره خوار که در برخی رسانه ها رخنه کرده اند، فرصت برای عرض اندام برخی دلالان بازتر شده است. اتفاقی که در زمان کیروش هرگز مهیا نبود و همین جیره خواران مدام علیه کیروش کارشکنی می کردند تا فرصتی برایشان ایجاد شود و از رطیق معرفی بازیکن به تیم ملی، بساط دلالی و گرفتن پورسانت از بازیکن برای دعوت به تیم ملی را به راه بیاندازند.  با نگاهی به عملکرد بازیکنان تیم ملی به سادگی می توان بازیکنان سفارشی تیم ملی را که با عملکرد فاجعه خود به تیم ملی دعوت شده اند، شناسایی کرد. برخی برای فرار از خدمت سربازی و برخی برای لژیونر شدن و احراز شرایط پیوستن به تیم های خارجی و … از جمله دلایلی هستند که این روزها بیشتر از صلاحیت فنی و اخلاقی برای دعوت به تیم ملی مورد توجه قرار می گیرد. اینکه چنین آپشنی به طور مستقیم در قرارداد بازیکنان پرسپولیس وجود داشته باشد، مشخص نیست اما آنچه مسلم است چنین فضایی دوستانه ای بین باشگاه پرسپولیس و تیم ملی در دوران کیروش وجود نداشت و امروز حامیان اسکوچیچ را افرادی تشکیل می دهند که روزگاری، دشمنان قسم خورده کیروش بوده اند و البته انتظاری نیز جز این نمی رود چرا که همه اطرافیان اسکوچیچ را بازیکنان سابق پرسپولیس تشکیل داده اند. از کریم باقری و استیلی گرفته تا وحید هاشمیان و …

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • ماهک 26 ژوئن 2022 / 11:38 ق.ظ

    آها 🙂 🔥

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید