کد خبر:10114
پ

باز هم خبر خوش روحانی و باز هم ریزش سرتاسری بورس

در حالی که تقریباً اهالی بازار سرمایه عادت کرده اند که پس از هر اعلام رسمی رئیس جمهور مبنی بر یک خبر خوش در تاریخ معین، وضعیت بازار سرمایه را غرق در خون و قرمز ببینند بار دیگر این اتفاق رخ داد و در حالی که رئیس جمهور از وعده یک خبر خوش در تاریخ […]

در حالی که تقریباً اهالی بازار سرمایه عادت کرده اند که پس از هر اعلام رسمی رئیس جمهور مبنی بر یک خبر خوش در تاریخ معین، وضعیت بازار سرمایه را غرق در خون و قرمز ببینند بار دیگر این اتفاق رخ داد و در حالی که رئیس جمهور از وعده یک خبر خوش در تاریخ 27 مهر صحبت کرده بود، شاخص کل بورس تهران از ابتدای شروع معاملات امروزش تا این لحظه با سقوط 40 هزار واحدی که داشته، تقریباً همه نمادهایش را قفل در صف فروش می بیند.

 

باز هم خبر خوش روحانی و باز هم ریزش سرتاسری بورس

باز هم خبر خوش روحانی و باز هم ریزش سرتاسری بورس

به نظر می رسد خبر خوش حسن روحانی، برداشته شدن تحریم تسلیحاتی ایران است که از ساعاتی دیگر اجرایی خواهد شد اما اینکه چرا واکنش بازار سرمایه به این اتفاق منفی بوده را باید از کارشناسان خبره بازار پرسید.

با توجه به اینکه بازار بورس به بالا رفتن قیمت دلار، به صعود خود ادامه می داد، به نظر می رسد برداشته شدن تحریم تسلیحاتی سیگنالی برای کاهش قیمت دلار بوده و به همین دلیل نیز بازار کمی محتاط رفتار کرده است که طی روزهای آتی این روند از بین خواهد رفت.

 

در حال حاضر که صادرات ایران محدود و منابع ارزی کشور در وضعیت نا به سامانی به سر می برد و تولید نیز حال و روز خوشی ندارد، تنها دل خوشی سهامداران بالا رفتن قیمت دلار و به تبع آن افزایش سوددهی نمادهایی است که از این حیث تاثیر مثبت می پذیرند، در غیر اینصورت اتفاق مثبت اقتصادی رخ نداده که شرکتی با افزایش یکباره سود مواجه شود و عقب نشینی قیمت دلار به منزله افت ارزش سهام بسیاری از شرکتهاست.

 

پی نوشت: پیشتر نیز حسن روحانی با خبر گشایش اقتصادی اش، بازار بورس را به کمای عمیقی فرو برده بود که هنوز هم که هنوز است، نتوانسته کمر راست کند!

کلیدواژه : حسن روحانیدولت

دیدگاه کاربران 4 دیدگاه
  • محمد 19 اکتبر 2020 / 4:09 ب.ظ

    آقایون مسئول حالا که حمایت از بورس نمی کنید حداقل برای مدتی بازار را تعطیل کنید تا بعد لز انتخابات والا بخدا تمام دار و ندارمون دود شد رفت

  • تاج 19 اکتبر 2020 / 6:41 ق.ظ

    جای اینکه اعصاب خودمونو خورد کنیم با شنیدن حتا اسم پوچ همچین موجوداتی… بروید گتاب حقوق بگیران انگلیس در ایران را بخونید! البته اگر گیرتون بیاد!!!!!؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس 18 اکتبر 2020 / 3:00 ب.ظ

    من موافق هستم با اعدام همه از بالا تا پایین برای غارت مردم و مملکت توسط یک عده ناشی و عقب آفتاده بی خدا و دروغگو به نام اسلام

  • ناشناس 18 اکتبر 2020 / 11:32 ق.ظ

    کاش این مسئولین جمهوری نااسلامی هیچ گهی نخورن !

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید