کد خبر:31131
پ

بازی رسانه ای تکراری به سبک باشگاه پرسپولیس در مورد سوپرجام

با اعلام فدراسیون فوتبال، سوپرجام امسال نیز در ابتدای فصل برگزار نخواهد شد و این در حالی است که باشگاه پرسپولیس به طور ضمنی و البته صوری به این تصمیم اعتراض کرده است.   بازی رسانه ای تکراری به سبک باشگاه پرسپولیس در مورد سوپرجام جوسازی رسانه ای باشگاه پرسپولیس در خصوص عدم برگزاری بازی […]

با اعلام فدراسیون فوتبال، سوپرجام امسال نیز در ابتدای فصل برگزار نخواهد شد و این در حالی است که باشگاه پرسپولیس به طور ضمنی و البته صوری به این تصمیم اعتراض کرده است.

 

بازی رسانه ای تکراری به سبک باشگاه پرسپولیس در مورد سوپرجام

سوپرجام 87 : لغو بازی به درخواست پرسپولیس سوپرجام 96 : بازی با جنازه تیم نفت و بازیکنای امیدشون سوپرجام 97 : پرسپولیس (اسنپ) سوپرجام 98 : پرسپولیس! سوپرجام 99 : تعویق بازی به درخواست پرسپولیس ‏سوپرجام 14‌00 : لغو بازی بخاطر پرسپولیس

جوسازی رسانه ای باشگاه پرسپولیس در خصوص عدم برگزاری بازی سوپرجام بین این تیم و فولاد در حالی صورت می گیرد که همگان از تمایل سرمربی پرسپولیس به عدم برگزاری این بازی مطلع هستند اما برخی رسانه های نزدیک به این تیم طوری وانمود می کنند که پرسپولیس مشتاق به برگزاری بازی بوده و این فدراسیون بوده که با کارشکنی در این خصوص، این بازی را به تعویق انداخته است.

این ادعا در حالی مطرح می شود که اولاً پای یک جام وسط است و معمولاً در سالهای اخیر بازی سوپرجام زمانی برگزار شده که مطابق میل باشگاه پرسپولیس بوده و طبیعتاً سرمربی پرسپولیس در آستانه بازی مهم و حساس مقابل الهلال هرگز این ریسک را به جان نمی خرد که اولاً مبادا در این بازی، مصدومیتی برای بازیکنانش حادث شود؛ ثانیاً با شکست در این دیدار با روحیه ای ضعیف به مصاف الهلال برود ثالثاً پرسپولیس مجبور بود بدون ملی پوشان مقابل فولاد بازی سوپرجام را برگزار کند و همین سه دلیل برای رد ادعای نمایشی تمایل به برگزاری سوپرجام از سوی باشگاه پرسپولیس قبل از دیدار با الهلال کافی به نظر می رسد.

برخی رسانه های نزدیک به سرمربی پرسپولیس برای جوسازی در این زمینه و اثبات دشمنی فدراسیون با پرسپولیس، سعی در القای وارونه حقیقت به هواداران این تیم داشتند و مدعی بودند بازی با فولاد می تواند بازی تدارکاتی خوبی برای پرسپولیس قبل از بازی مقابل الهلال باشد و فدراسیون با این حرکت خود در روند آماده سازی پرسپولیس پیش از بازی مقابل الهلال اخلال ایجاد کرده است؛ اما با سه دلیل واضحی که ذکر شد، مطرح شدن این موضوع یک بازی رسانه ای برای گرفتن امتیازات بعدی به نظر می رسد چرا که باشگاه پرسپولیس در سالهای اخیر همواره با سیاست مظلوم نمایی و اینکه به این تیم ظلم می شود پیش رفته و در حالی که فدراسیون و ارکانش، سایر تیمها و حتی وزارت ورزش را به جانبداری از تیمهای رقیب متهم می کرد، اما 5 فصل متوالی به عنوان قهرمانی رسیده است.

سوال اساسی اینجاست که اگر قرار بود وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، کمیته داوران و … اراده ای مبنی بر قهرمان نشدن این تیم داشته باشند، چطور در 5 فصل متوالی این تیم قهرمان شده است؟

 

در ادامه توجه شما را به سرنوشت سوپرجام های برگزار شده در فوتبال ایران جلب می نمائیم.

 

سوپرجام 87 : لغو بازی به درخواست پرسپولیس
سوپرجام 96 : برگزاری ناگهانی بازی با تشکیل 24 ساعته تیم نفت منحل شده برای مصاف با پرسپولیس
سوپرجام 97 : خلف وعده عمر و عاص گونه گرشاسبی و ماجراهای سوپرجام جنجالی
سوپرجام 98 : اهدای کاپ بدون برگزاری بازی به پرسپولیس در حالی که می بایست بازی پرسپولیس و سپاهان برگزار می شد
سوپرجام 99 : تعویق بازی به درخواست پرسپولیس تا زمانی که بازیکنان جدید این تیم به آنها اضافه شدند و چیزی از تراکتور ابتدای فصل باقی نمانده بود.
‏سوپرجام 14‌00 : لغو بازی  اینبار نیز به سود پرسپولیس اما با توجه به سوابق گذشته، سعی در القا به افکار عمومی که پرسپولیس خواهان برگزاری بازی بوده است.

 

نکته جالب در این مورد اینکه باشگاه فولاد نیز مشکلی با برگزاری بازی سوپرجام ندارد و اگر واقعاً ادعای باشگاه پرسپولیس مبنی بر برگزاری بازی جدی باشد، فدراسیون فوتبال نمی تواند مانع برگزاری بازی شود چرا که هر دو باشگاه خواهان برگزاری بازی هستند اما با توجه به اینکه این ادعای باشگاه پرسپولیس صوری به نظر می رسد و مدیرعامل فولاد نیز حمیدرضا گرشاسبی(مدیرعامل سابق پرسپولیس) است، در نهایت این بازی برگزار نخواهد شد که البته از هر نظر به سود پرسپولیس خواهد بود اما با توجه به جو منفی در خصوص این بازی علیه پرسپولیس، دوستان سعی کرده اند با مظلوم نمایی و ترسیم دشمن فرضی، خود را خواهان برگزاری بازی نشان دهند. به واقع اگر سرمربی پرسپولیس به دنبال بازی تدارکاتی قبل از دیدار برابر الهلال باشد، به سادگی می تواند  ترتیب برگزاری یک بازی دوستانه مثل بازی مقابل گل گهر را بدهد که هم سبک تر باشد هم خطر مصدومیت بازیکنانش در آستانه بازی با الهلال کمتر باشد.

 

پی نوشت : دوستان پیشتر به دلایل مشابه از سفر به مازندران و برگزاری بازی با نساجی پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا در حالی که وضعیت شیوع و ابتلا به کرونا به مراتب کمتر از حال بود، سر باز زدند؛ امروز چطور افکار عمومی باور کند که در وضعیتی وخیم تر، آقایان حاضرند به عنوان یک بازی تدارکاتی با فولاد در سوپرجام بازی کنند؟ آیا بازی با نساجی نمی توانست یک بازی تدارکاتی برای پرسپولیس در آستانه فینال باشد؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید