کد خبر:39588
پ

بازگشت سبک بازی پرسپولیس به دهه هفتاد | kick and rush یا علی اصغری ؟

با جذب شیخ دیاباته حالا با قاطعیت بیشتری می توان گفت که یحیی گل محمدی قصد دارد از فرمول موفقیت علی پروین در دهه هفتاد و امیر قلعه نویی در دهه هشتاد کپی برداری کند. بازگشت سبک بازی پرسپولیس به دهه هفتاد | kick and rush یا علی اصغری ؟ گل محمدی که در فصل […]

با جذب شیخ دیاباته حالا با قاطعیت بیشتری می توان گفت که یحیی گل محمدی قصد دارد از فرمول موفقیت علی پروین در دهه هفتاد و امیر قلعه نویی در دهه هشتاد کپی برداری کند.

بازگشت سبک بازی پرسپولیس به دهه هفتاد | kick and rush یا علی اصغری ؟
بازگشت سبک بازی پرسپولیس به دهه هفتاد | kick and rush یا علی اصغری ؟

گل محمدی که در فصل گذشته علی رغم در اختیار داشتن بازیکنان فانتزی بازی مثل وحید امیری، امید عالیشاه، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، مهدی عبدی و حتی عیسی آل کثیر نتوانست به هیچ عنوانی دست پیدا کند، ظاهراً علاج کار را در بازگشت به ریشه ها دیده است.

با نگاهی به یارگیری این فصل پرسپولیس به سادگی می توان فهمید که تمرکز گل محمدی بر روی جذب بازیکنان بلند قامت بوده و به طرز جالبی میانگین قدی بازیکنان پرسپولیس بالاتر از فصل گذشته شده است. نکته ای که باعث می شود به تفکر گل محمدی در خصوص شیوه بازی پرسپولیس پی برد این است که او 3 هافبک برتر 3 فصل اخیر فوتبال ایران را که بهترین گلسازهای لیگ بوده اند را هم در همین فصلی که بازیکنان بلندقامت زیادی در پرسپولیس حضور دارند دور خود جمع کرده است تا فلسفه بازی پرسپولیس در دهه هفتاد با علی پروین را مجدداً پیاده سازی کند.

در آن سالها که پرسپولیس عمدتاً به عنوان قهرمانی می رسید، پرسپولیس معمولاً یک مهاجم بلند قامت تارگت مثل علی دایی، پایان افت یا ادموند بزیک در اختیار داشت و با وجود پاسورهای قهاری که در آن مقطع در پرسپولیس توپ می زدند، عمده گلهای پرسپولیس بر روی سانتر از جناحین و ضربات ایستگاهی به دست می آمد.

اتفاقی که به نظر می رسد در فصل جاری در حال تکرار است و امید اصلی گل محمدی به ضربات ایستگاهی و سانتر از جناحین است و به همین دلیل شاهد این هستیم که موقعیت های گل زیادی روی دروازه حریفان خلق نمی شود و شوت در چارچوب بازیکنان پرسپولیس بسیار پائینتر از میانگین آنها در چند فصل اخیر است چرا که عمدتاً بازی مستقیم در دستور کار یحیی قرار دارد و با ورود دیاباته به ترکیب، این میل به ارسال، بیشتر از قبل هم خواهد شد.

نکته جالب اینکه فرهاد مجیدی با همین فرمول یعنی استحکام در خط دفاعی و بالا بازی نکردن هافبک ها و دل خوش کردن به مهاجمین بلند قامت خود، در نهایت با ثبت یک رکورد خاص به عنوان قهرمانی رسید و ظاهراً گل محمدی برای اعاده حیثیت در این فصل به هر قیمتی که شده قصد دارد، تیمش را قهرمان کند حتی اگر هواداران این تیم از سبک بازی تیمشان با این تعداد ستاره خوششان نیاید.

 

فوتبال بی کیفیت ایران نشان داده که در نهایت تیمی که از بازیکنان بلندقامت بیشتری در ترکیب اصلی بهره می برد، ضریب موفقیتش در انتهای فصل بیشتر است کما اینکه تیم استقلال با ارائه نمایش های معمولی و بعضاً بی کیفیت با همین فرمول به قهرمانی رسید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید