کد خبر:31800
پ

ایران (1-1) کره جنوبی | روزی که پیراهن شماره 8 برای نوراللهی گشاد بود!

دو تیم مدعی ایران و کره جنوبی عصر امروز دیدار حساس گروه A مقدماتی جام جهانی 2022 در منطقه آسیا را برگزار کردند که این بازی پرفراز و نشیب در نهایت با نتیجه 1 بر 1 با تساوی به پایان رسید. هر دو تیم در این بازی دو نیمه کاملاً متفاوت را به نمایش گذاشتند. […]

دو تیم مدعی ایران و کره جنوبی عصر امروز دیدار حساس گروه A مقدماتی جام جهانی 2022 در منطقه آسیا را برگزار کردند که این بازی پرفراز و نشیب در نهایت با نتیجه 1 بر 1 با تساوی به پایان رسید.

هر دو تیم در این بازی دو نیمه کاملاً متفاوت را به نمایش گذاشتند. در ادامه به برخی نکات فنی این دیدار می پردازیم.

 

جدول گروه ایران در مقدماتی جام جهانی

 

ایران (1-1) کره جنوبی | روزی که پیراهن شماره 8 برای نوراللهی گشاد بود!

ایران (1-1) کره جنوبی | روزی که پیراهن شماره 8 برای نوراللهی گشاد بود!

قبل از این بازی تیم ملی کره جنوبی از این دیدار برد می خواست و ایران به تساوی هم راضی بود و همین مسئله باعث شده بود تا ملی پوشان ایران با عقب نشینی تاکتیکی در نیمه اول، مترصد استفاده از ضدحملات باشند اما عملکرد ضعیف ملی پوشان در نیمه اول چه در فاز هجومی و چه در فاز دفاعی باعث شد تا کره ای ها تیم برتر نیمه اول لقب بگیرند و تک موقعیت خطرناک ایران بر روی ضربه قیچی برگردون مهدی طارمی به دست آمد. در این نیمه وینگرهای کناری ایران ضعیف عمل می کردند و نبود یک بازیکن طراح و توپ نگه دار در میانه میدان باعث شده بود تا تیم ایران بسیار بی نظم بازی کند.

در نیمه دوم کره ای ها از اشتباه آفساید گیری دو دفاع مرکزی ایران نهایت استفاده را بردند و با سرعت و دقت ستاره خود یعنی سون هیونگ مین به گل برتری رسیدند و از اینجا به بعد این ایران بود که به گل نیاز داشت و باید به آب و آتش می زد تا به گل برسد اما تعویض عجیب اسکوچیچ که هنوز هم کسی از آن سر درنیاورده، نتوانست گره ای از گره کار ملی پوشان را باز کند و در چند موقعیتی که در نیمه دوم ایجاد شد، از جمله دو شوت عزت اللهی و مهدی طارمی که به تیر دروازه کره جنوبی برخورد کرد این نبوغ این دو بازیکن بود که ما را در آستانه گل قرار داد و در صحنه کل نیز نبوغ دو ستاره ایران یعنی سردار آزمون در تعقیب یک توپ مرده و ضربه سر استادانه علیرضا جهانبحش از پشت نقطه پنالتی ایران را به گل رساند و در مابقی دقایق نیمه دوم به خصوص دقایقی که ایران به گل نیاز داشت، کار تاکتیکی خاصی از تیم اسکوچیچ ندیدیم و تمام هدف ملی پوشان، رساندن توپ به مهدی طارمی بود که الحق و الانصاف در بهترین فرم خود قرار دارد و به تنهایی می تواند گره کار را برای هر تیم باز کند.

 

شاید اگر سیو ثانیه های پایانی علیرضا بیرانوند و مهربانی داور در جلوگیری از نواخته شدن آخرین کرنر بازی نبود، امروز اسکوچیچ حرفی برای دفاع از عملکرد خود در این دیدار نداشت چرا که او 90 دقیقه به احمد نوراللهی بازی داد که مدتهاست از فرم ایده آل خود فاصله گرفته و حتی در تیم باشگاهی خود نیمکت نشین است. اسکوچیچ در حالی بازیکنانی مثل مهدی ترابی و مهدی قایدی را روی نیمکت نگه داشت (قایدی در دقیقه 90 به زمین آمد) که تیم ایران برای نفوذ به دفاع مستحکم کره جنوبی نیاز به بازیکنانی با سرعت و تکنیک بالاتر از نفرات درون زمین داشت. بازیکنانی که بتوانند مصاف های 1 مقابل 1 را عبور کنند اما لجبازی اسکوچیچ در عدم تعویض بازیکنان، نزدیک بود کار دست تیم ملی بدهد و بازی در ثانیه های پایانی با نتیجه 2 بر 1 به سود کره جنوبی به پایان برسد.

 

اینکه بازیکنی مثل سامان قدوس با آن سطح از کیفیت و خلاقیت در بازی روی نیمکت قرار داشته باشد و احمد نوراللهی با اشتباهات پیاپی خود، 90 دقیقه بر روی اعصاب فوتبالدوستان رژه برود، از نکاتی است که تنها اسکوچیچ می تواند به آن پاسخ دهد چرا که این اشتباه مهلک او ممکن بود منجر به از دست رفتن تک امتیاز با ارزش از این دیدار شود.

هر چه که هست، اسکوچیچ باز هم بر روی نبوغ فوق ستاره های تیم ملی از شکست گریخت اما سبک و نوع بازی تیم ملی به خصوص در فاز دفاعی، هواداران فوتبال را نگران کرد چرا که با این مربی و این سبک بازی نمی توان در جام جهانی مقابل تیم های قدرتمند قدعلم کرد چرا که فوتبال مدرن دنیا مدتهاست از فوتبال تک بعدی و اتکا به فوق ستاره ها فاصله گرفته و این در حالی است که ستاره های تیم ملی این روزها به جای سرمربی، همه کاره تیم هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید