کد خبر:4055
پ

اقدام غیرقانونی سازمان لیگ علیه استقلال | شجاعیان می توانست بازی کند

در شرایطی که استقلالی ها به واسطه مصدومیت و کرونا تعداد زیادی از بازیکنان موثر خود را از دست داده اند، حضور مجدد اریوش شجاعیان آماده می توانست کمک زیادی به روند حرکتی این تیم در میانه میدان کند اما سازمان لیگ در اقدامی غیرقانونی و مخالف با ابلاغیه فیفا جلوی بازی شجاعیان برای استقلال […]

در شرایطی که استقلالی ها به واسطه مصدومیت و کرونا تعداد زیادی از بازیکنان موثر خود را از دست داده اند، حضور مجدد اریوش شجاعیان آماده می توانست کمک زیادی به روند حرکتی این تیم در میانه میدان کند اما سازمان لیگ در اقدامی غیرقانونی و مخالف با ابلاغیه فیفا جلوی بازی شجاعیان برای استقلال را گرفت و با تعلل در خصوص این پرونده، رسماً فصل را برای شجاعیان تمام کرد و در بهترین حالت او قادر است تنها در یک یا دو بازی آخر استقلال به میدان برود!

 

اقدام غیرقانونی سازمان لیگ علیه استقلال | شجاعیان می توانست بازی کند

 

اقدام غیرقانونی سازمان لیگ علیه استقلال | شجاعیان می توانست بازی کند

بتاکاپ – مخالفت سازمان لیگ با بازگشت داریوش شجاعیان به فهرست استقلال، غیر قانونی است. مطابق مقررات اضطراری فیفا که برای بازگشایی لیگ‌ها وضع شده، تیم‌ها می‌توانند نقل و انتقالات را ۴ هفته قبل از پایان لیگ آغاز کنند و فهرست خود را تغییر دهند. حتی اگر آن بازیکن از فهرست خط خورده باشد، درهای بازگشت برویش مسدود نیست.
فیفا از تعداد تعویض‌ها تا ملاحظات نقل و انتقالاتی، نهایت انعطاف را برای حرکت مجدد چرخ‌های فوتبال به کار برده. دست فدراسیون‌های ملی را نیز برای تسهیلات بیشتر باز گذاشته اما فدراسیون ما سلامت تیم‌ها را جدی نمی‌گیرد و از هر مساعدتی به باشگاه‌ها گریزان است.

مبنا و درخواست فیفا در پروتکلی که ۲ ماه پیش به همه کشورهای عضو فرستاد، نهایت تسهیلات برای جلوگیری از لغو بازی‌هاست. فیفا می‌گوید برای بازگشایی، از هیچ تلاشی فروگذار نباشید.
فدراسیون باید برخوردی انسانی‌تر با بازیکنان کرونایی داشته باشد. آنها دیزل نیستند که بلافاصله با روغنکاری مهیای بازی شوند.
به همین خاطر فیفا به تیم‌ها در ۴ هفته آخر، امکان جایگزینی داده اما گویا خبرش هنوز به سازمان لیگ نرسیده!
استقلال نه فقط داریوش شجاعیان، که هر یار آزاد دیگری را می‌تواند به ترکیبش اضافه کند.
بدیهی است این حق برای سایر تیم‌ها نیز محفوظ است.

 

حال باید منتظر ماند و دید آیا این قصور مدیران استقلال در عدم پیگیری قضیه بوده است یا بار دیگر شاهد کارشکنی سازمان لیگ برای محروم کردن استقلال از یک حق مسلمش بوده ایم؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید