کد خبر:23089
پ

اطلاعیه شگفت انگیز سازمان لیگ در خصوص ماجرای دستکاری قرارداد مهدی طارمی

سازمان لیگ فوتبال ایران در رابطه با مسائل مطرح شده در مورد مهدی طارمی بازیکن پرسپولیس اطلاعیه‌ای صادر کرد.‏ اطلاعیه شگفت انگیز سازمان لیگ در خصوص ماجرای دستکاری قرارداد مهدی طارمی به گزارش بتاکاپ به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، با توجه به حواشی به وجود آمده در رابطه با فعالیت مهدی […]

سازمان لیگ فوتبال ایران در رابطه با مسائل مطرح شده در مورد مهدی طارمی بازیکن پرسپولیس اطلاعیه‌ای صادر کرد.‏

اطلاعیه شگفت انگیز سازمان لیگ در خصوص ماجرای دستکاری قرارداد مهدی طارمی

اطلاعیه شگفت انگیز سازمان لیگ در خصوص ماجرای دستکاری قرارداد مهدی طارمی

به گزارش بتاکاپ به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، با توجه به حواشی به وجود آمده در رابطه با فعالیت مهدی طارمی در فصل ‏‏۹۶-۹۵ در باشگاه پرسپولیس مراتب ذیل جهت شفاف سازی و تنویر افکار عمومی و اهالی فوتبال ارایه می شود.‏

‏۱-‏ مهدی طارمی در فصل مسابقاتی ۹۴-۹۳ و ۹۵-۹۴ اقدام به عقد و ثبت قرارداد با باشگاه پرسپولیس نموده است.‏

۲-‏ با توجه به مدارک و قرارداد ارائه شده توسط باشگاه پرسپولیس این بازیکن مجددا در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ اقدام به ‏عقد قرارداد با باشگاه پرسپولیس به مدت دو فصل ورزشی به شماره ۵۹۱/ب/۹۵ می نماید که این قرارداد در مهلت ‏مقرر قانونی مندرج در آئین نامه فصل ۹۶-۹۵ در هیات فوتبال استان تهران ثبت و متعاقبا به سازمان لیگ ارسال می ‏گردد. ‏

۳-‏ پس از ارائه مدارک و با توجه به اینکه هیچ گونه مکاتبه ای در رابطه با درخواست ‏ITC‏ برای بازیکن از فدراسیون ‏فوتبال ترکیه به طرفیت باشگاه ریزه اسپور ترکیه به فدراسیون فوتبال کشورمان ارسال نگردیده بود و همچنین از سوی ‏فدراسیون فوتبال کشورمان برای این بازیکن ‏ITC‏ صادر نگردیده است، بنابراین این بازیکن همچنان تحت نظر ‏فدراسیون فوتبال و تحت قرارداد باشگاه پرسپولیس بوده و وفق مقررات آئین نامه رفتار گردیده است.‏

لذا با عنایت به مراتب فوق و مدارک ارائه شده توسط باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ فوتبال کشور موظف به دریافت مدارک ‏و ثبت قرارداد بازیکن جهت صدور کارت بازی برای باشگاه پرسپولیس بوده است و مطابق قوانین و مقررات آئین نامه انجام ‏شده است و مسئولیت سلامت قرارداد به عهده طرفین قرارداد ( بازیکن و باشگاه) و تبعات آن نیز به عهده آنان می باشد.‏

 

 

ماجرای کامل افشاگری مهدی طارمی در برنامه نود در مورد دروغ هماهنگ به فیفا

مهدی طارمی شب گذشته از طریق اینترنت روی خط برنامه ۹۰ آمد و برای اولین بار واقعیتهای پشت پرده پرسپولیس را آشکار ساخت. او ابتدا از ماجرای پیوستنش به ریزاسپور شروع کرد و گفت: «به باشگاه اعلام کرده بودم میخواهم در اروپا بازی کنم اما باشگاه ریزاسپور، باشگاه مورد علاقه من نبود ولی چون رامین رضاییان دوست داشت به ترکیه برود، با او به ریزاسپور رفتم اما خیلی زود فهمیدم اشتباه بچگانهای مرتکب شدم و به خودم گفتم چرا باشگاه به این بزرگی را ول کردم؟ همان موقع با وکیلم تماس گرفتم و گفتم با طاهری صحبت کن، ببین میشود کاری کرد که به ایران برگردم یا خیر. بعد از آن با طاهری صحبت کردم و گفت برگرد، هیچ مشکلی برای تو پیش نمیآید و تا آخر پشتت هستم.»

طارمی در پاسخ به سؤال فردوسیپور مبنی بر آنکه دقیقاً چه شد که برگشتی؟ گفت: «طاهری و وکیلم صراحتاً گفتند هیچ مشکلی برای تو پیش نمیآید، برگرد و بقیهاش با ما. چون پرسپولیس ITC برای تو صادر نکرده و قرارداد تو با ریزاسپور وجهه قانونی ندارد. بعد از آن قراردادی برایم فکس کردند با شرایطی خیلی سخت که در آن قید شده بود اگر در جام حذفی یا لیگ قهرمان نشویم، تقصیر توست و بابت هرکدام، ۱۰ درصد از قراردادت کم میشود. این قرارداد را در ترکیه امضا کردم و برگشتم.»

فردوسیپور در ادامه از طارمی پرسید: اگر قراردادت را در ترکیه امضا کردی، چرا پرسپولیسیها مدعی شدند پیش از سفر به ترکیه قراردادت را امضا کردی؟ که طارمی هم در پاسخ گفت: «پس از آنکه شهرآورد ۴ بر ۲ را بردیم، وکیلم به رسانه ها گفت؛ طارمی با پرسپولیس دوساله بسته است. به او گفتم چرا این حرف را زدی؟ من میخواهم به اروپا بروم و او با هماهنگی باشگاه گفت که برای آنکه جو آرام شود، چنین حرفی زدیم. بعد از این قرار شد همین دروغ را بگوییم و برویم جلو تا باشگاه محروم نشود. این موضوع دقیقاً یک دروغ هماهنگشده بود.»

در ادامه فردوسیپور از طارمی پرسید؛ ماجرای مصاحبه اعصابخردکن تو بعد از محرومیت چه بود که گفتی خیریتی در آن است؟ طارمی هم در پاسخ گفت: «بعد از اعلام خبر محرومیت آنقدر عصبانی بودم که به سیدجلال گفتم به برانکو بگو دیگر با تیم تمرین نمیکنم اما پندار خمارلو به اتاقم آمد و گفت مصاحبهای انجام بده تا جو آرام شود. گفتم چه بگویم؟ حرفی ندارم بزنم! گفت بگو خیریتی در آن بوده و من هم گفتم اما خودم هم نفهمیدم چه دارم میگویم.»

او در ادامه درخصوص محرومیت پرسپولیس گفت: «محرومیت پرسپولیس هیچ ربطی به من ندارد. من جداگانه با فیفا مکاتبه میکردم و باشگاه پرسپولیس جدا. ضمن آنکه محرومیت پرسپولیس به خاطر عدم صداقت بود و ربطی به من نداشت.»

فردوسیپور در ادامه پرسید: ماجرای جریمه نقدیات چه بود؟ آیا تو باید پرداخت میکردی یا باشگاه پرسپولیس؟ که طارمی عنوان داشت: باور کنید خودم هم نفهمیدم. وکیلم هر روز یک حرف میزد. یک روز میگفت با باشگاه است، یک روز میگفت با تو است، یک روز میگفت نصفش را من باید بدهم و نصفش را باشگاه پرسپولیس. باور کنید خودم هم نفهمیدم آخرش چه شد. هر چند خدا خواست که جریمه نقدیام بخشیده شود. ضمن آنکه من بازیکن فوتبالم و مسائل فنی به من ربط دارد، مسائل غیرفنی به من مربوط نمیشود. من جوان بودم و هواییام کردند.»

فردوسیپور در ادامه در مورد پول پرداختی هدایتی از او پرسید و فایل صوتیای را از مهدی طارمی پخش کرد که خطاب به هدایتی میگوید؛ «حاجی، هوای من را داشته باش. من ۵۰۰ میلیون تومان اینجا خرج کردهام. من فقط به عشق خودت برمیگردم. فقط هوایم را داشته باش.» طارمی در این خصوص گفت هدایتی قبل از اینکه به ترکیه بروم، من را به رستورانی دعوت کرد که خداداد عزیزی، مهدی هاشمینسب و هادی طباطبایی هم در آن حضور داشتند. آقای هدایتی مبلغی را به من پیشنهاد کرد که به مراتب بیشتر از پیشنهاد باشگاه بود و گفت در پرسپولیس بمان. من هم گفتم اگر در ایران بمانم، به غیر از پرسپولیس، در تیم دیگری بازی نمیکنم اما هدفم اروپاست و آقای هدایتی گفت برو، کارت را انجام و به من خبر بده. پس از آن رفتم ترکیه، تماس گرفتم با هدایتی و پرسیدم حاجی سر قولت هستی؟ آن کمکی که گفتی، به من میکنی؟ آن موقع فکر میکردم میتوانم با ۵۰۰ میلیون تومان پرداختی به باشگاه ریزاسپور، رضایتنامهام را بگیرم به همین خاطر در آن فایل صوتی این حرف را زدم اما بعدش رفتم نزد مربی ریزاسپور و گفتم تصمیم دارم بروم که گفت ۳ میلیون دلار بده و رضایتنامهات را بگیر. دیدم با این مبالغ کارم درست نمیشود و به ایران برگشتم و پس از آن نصف مبلغی را که هدایتی به من قول داده بود، از او گرفتم.»

فردوسیپور پرسید دقیقاً چه مبلغی بود؟ و طارمی گفت: «همان یک میلیارد و یکصد و پنجاه میلیون تومانی که اعلام شد. حتی از هدایتی پرسیدم این پول که شما به من میدهی، مربوط به پرداختی باشگاه است یا دلیل دیگری دارد؟ که او گفت نه، من تو را دوست دارم و هدفم کمک به توست.» پس از آن فردوسیپور درخصوص جداییاش از پرسپولیس و حضورش در فوتبال قطر از طارمی پرسید که او نیز در جواب گفت: «وکیلم از یک فرد غیرفوتبالی شنیده بود چون سال منتهی به جام جهانی است، بهتر است از پرسپولیس بروی. از خیلیهای دیگر هم این را شنیده بودم. هر کس من را میدید، میپرسید چرا نمیروی؟ کارت چه شد؟ فکر میکردم جداییام از پرسپولیس و حضورم در الغرافه به نفع باشگاه است چون باشگاههای اروپایی برای رضایتنامه پولی به پرسپولیس نمیدادند به همین خاطر به الغرافه رفتم تا پول بیشتری نصیب پرسپولیس شود.»

طارمی در پایان با اشاره توهین های هماهنگ شده در فضای مجازی گفت: «با هواداران واقعی پرسپولیس کاری ندارم اما آنهایی که با توهین هایشان اشک مادر من را درآوردند امیدوارم اشک مادرشان درآید.»
پی نوشت: با توجه به توضیحات سازمان لیگ و ادعای مهدی طارمی در خصوص دروغ هماهنگ در خصوص دستکاری در تاریخ قرارداد با مسئولین وقت پرسپولیس، به نظر می رسد در این زمینه تخلفاتی انجام شده بود و سازمان لیگ برای تبرئه خود از دست داشتن در این تخلفات، این اطلاعیه را صادر کرد چرا که فیا نیز باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی را در این زمینه متخلف شناخته و هم باشگاه پرسپولیس و هم مهدی طارمی با محرومیت و پرداخت جریمه مواجه شدند تا مشخص شود مدارک ارائه شده از سوی باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ احتمالاً مشکلاتی داشته است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید