کد خبر:5022
پ

اشتباه مشترک مجیدی و گل محمدی | تمرین دربی در بدترین زمان ممکن با 3 مدافع!

شب گذشته سرمربیان دو تیم استقلال و پرسپولیس که می بایست در نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم بروند دست به اشتباه مشترکی زدند که حاصل آن تساوی مقابل حریفان قعر جدولی خود بود.   اشتباه مشترک مجیدی و گل محمدی | تمرین دربی در بدترین زمان ممکن با 3 مدافع!   یحیی گل […]

شب گذشته سرمربیان دو تیم استقلال و پرسپولیس که می بایست در نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم بروند دست به اشتباه مشترکی زدند که حاصل آن تساوی مقابل حریفان قعر جدولی خود بود.

 

اشتباه مشترک مجیدی و گل محمدی | تمرین دربی در بدترین زمان ممکن با 3 مدافع!

 

یحیی گل محمدی که تا قبل از بازی برابر گل گهر تیمش را با 4 مدافع به میدان می فرستاد، شب گذشته با اضافه شدن محمد نادری به تکریب تیمش قصد داشت تا سیستمی را امتحان کند که تاکنون از آن استفاده نکرده بود و تیمش را به 3 مدافع به میدان فرستاد که نتیجه این اتفاق نیز دریافت 2 گل در نیمه اول از حریف سیرجانی بود. سرخ پوشان که به بازی با سه مدافع عادت ندارند و در چند سال اخیر همواره با 4 مدافع بازی کرده اند در یک نیمه به قدری پر اشتباه ظاهر شدند که از تیم قعر جدولی دو گل دریافت کردند. سردرگمی ساختار دفاعی پرسپولیس در نیمه اول در بازیکنان دفاعی این تیم مشهود بود به طوری که بازیکان گل گهر سیرجان به سادگی در زمین حرکت می کردند و با پاسکاری برای خود موقعیت گل ایجاد می کردند.

به نظر می رسد گل محمدی به سبب استفاده حداکثری از بازیکنان قد بلند خود در دربی پیش رو قصد داشت تا از حضور تومان نادری، خلیل زاده، سید جلال و کنعانی زادگان در ترکیب تیمش استفاده کند تا در مقابل بلندقامتان استقلال در ضربات ایستگاهی و سانترها کم نیاورد چرا که او اعتقادی به استفاده از شجاع خلیل زاده یا کنعانی زادگان در پست غیرتخصصی ندارد و به همین منظور به جای اینکه از آنها در سیستم 4 دفاعه در پست غیرتخصصی استفاده کند، ترجیح داد تا در سیستم 3 دفاع آنها را امتحان کند که خط دفاع پرسپولیس سربلند از این آزمون بیرون نیامد و یحیی برای اعاده حیثیت مجبور شد در نیمه دوم بار دیگر به سیستم 4 دفاعه بازگردد و علی رغم ده نفره بودن به سادگی توانست حریف را غافل گیر کند و در یک نیمه 3 گل به ثمر برساند. اگرچه آنها به واسطه عدم تمرکز در ثانیه های پایانی، گل تساوی را دریافت کردند اما این تساوی هشداری برای یحیی بود که در دربی هرگز به فکر استفاده از سیستم 3 دفاعه نیفتد.

 

از طرف دیگر فرهاد مجیدی که با خروج از سیستم 3 دفعه استراماچونی توانسته بود نتایج خوبی را با بازگشت به سیستم های 4 دفاعه بگیرد، در اتفاقی عجیب بار دیگر در بازی با پیکان به سیستم 3 دفاعه رجوع کرد که این مسئله منجر به از دست رفتن سه امتیاز حساس برای او و تیمش شد تا با استرس و فشار بیشتری پای به هفته پایانی لیگ برتر بگذارند چرا که کسب سهمیه آسیایی آنها اکنون در گروه پیروزی در مقابل تیم سقوط کرده شاهین بوشهر است که چیزی برای از دست دادن ندارد و مسلماً سرمربی این تیم یعنی مهدی پاشازاده نیز مثل جواد نکونام و محمود فکری، از انگیزه های زیادی برای اثبات شایستگی های خود مقابل استقلال برخوردار است. با این اوصاف فرهاد مجیدی نیز می بایست خط قرمز بر روی استفاده از سیستم های 3 دفاعه بکشد چرا که یا او شرح وظایف بازیکنان در این سیستم ها را نمی داند یا بازیکنان این تیم آنقدر تاکتیک پذیر نیستند که نحوه استقرار در زمین در این سیستم ها را بدانند که البته گزینه اول محتمل تر است چرا که همین بازیکنان استقلال در زمان استراماچونی با توصیه های فنی او به سادگی می توانستند در سیستم های سه دفاع مقابل رقبا بازی کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید