کد خبر:15330
پ

اشتباه بازیکنان پرسپولیس برای پنالتی گرفتن از اولسان | وقتی آسیا، ایران نبود!

بتاکاپ – در جریان بازی حساس و سنگین پرسپولیس و اولسان در فینال لیگ قهرمانان آسیا، اتفاقات عجیب و بحث برانگیز در محوطه جریمه دو تیم باعث رقم خوردن نتیجه نهایی شد که به نظر می رسد اشتباه کادر فنی پرسپولیس در انتقال این موارد به بازیکنان باعث شد تا پرسپولیس از قهرمانی در لیگ […]

بتاکاپ – در جریان بازی حساس و سنگین پرسپولیس و اولسان در فینال لیگ قهرمانان آسیا، اتفاقات عجیب و بحث برانگیز در محوطه جریمه دو تیم باعث رقم خوردن نتیجه نهایی شد که به نظر می رسد اشتباه کادر فنی پرسپولیس در انتقال این موارد به بازیکنان باعث شد تا پرسپولیس از قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا بازبماند.

 

خلاصه بازی پرسپولیس و اولسان

 

اشتباه بازیکنان پرسپولیس برای پنالتی گرفتن از اولسان | وقتی آسیا، ایران نبود!

اشتباه بازیکنان پرسپولیس برای پنالتی گرفتن از اولسان | وقتی آسیا، ایران نبود!

پرسپولیس که با خوش شانسی از نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به فینال رسیده بود به تصور اینکه استفاده از VAR در فینال چندان جدی گرفته نمی شود پای به این میدان گذاشت و چوب این ساده انگاری را نیز خورد. حتماً به خاطر دارید که در بازی نیمه نهایی بین پرسپولیس و النصر قبل از به ثمر رسیدن گل پرسپولیس، وحید امیری با خطا توپ را از مدافع النصر قاپید و با سانتر روی دروازه، زمینه گل مهدی عبدی را فراهم آورد یا در موقعیتی دیگر، اگر داور آن دیدار به VAR مراجعه کرده بود، پنالتی آشکار روی مهاجم النصر شناسایی شده بود.

هر چه که بود، آن بازی با همه اتفاقات جنجالی اش به سود پرسپولیس به اتمام رسید و شاید باعث ایجاد این سوء تفاهم نزد کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس شد که VAR چندان جدی گرفته نمی شود و با همین ذهنیت پای به فینال گذاشتند که نتیجه آن، خطاهای بی مورد و بچه گانه احمد نوراللهی و مهدی شیری درون محوطه جریمه اولسان بود که اگرچه از چشم داور پنهان ماندند اما داوران در اتاق VAR به درستی هر دو مورد را تشخیص دادند و دو پنالتی بادآورده تقدیم اولسان کردند.

 

اما این همه ماجرا نبود و بازیکنان پرسپولیس به تصور اینکه آنها نیز می توانند در این دیدار که پنالتی بذل و بخشش می شود، از داور پنالتی بگیرند باز هم فراموش کردند که سیستم VAR فعال است و در چند صحنه به ناشیانه ترین شکل ممکن خود را درون محوطه جریمه حریف به زمین زدند و سپس با اعتراض به رای داور تنها وقت بازی را تلف کردند. اوج این حرکت بازیکنان پرسپولیس در جایی بود که احمد نوراللهی خود بهتر از هر فرد دیگری می دانست که ابتدا او پیراهن بازیکن اولسان را کشیده و خطا کرده و سپس هر دو با هم سرنگون شدند اما نوراللهی چنان به داور اعتراض می کرد که خطای پنالتی روی او رخ داده که بیننده تلویزیونی هم باورش شده بود که پنالتی حادث شده اما بار دیگر با بازبینی VAR مشخص شد هیچ پنالتی رخ نداده است و این جنجال بی مورد جز جلوگیری از فشار پرسپولیس روی دروازه اولسان چیزی برای سرخ ها به همراه نداشت. در چند مورد دیگر نیز امید عالیشاه و مهدی عبدی در درون محوطه جریمه حریف خود را به روی زمین انداختند که شاید اگر این اتفاقات در لیگ ایران و بدون VAR رخ می داد، داوران به سبب فشاری تحمل می کردند، پنالتی اعلام می کردند اما عادت بد بازیکنان پرسپولیس به فریب داور برای گرفتن پنالتی در بازیهای داخلی در این بازی بین المللی بلای جان آنها شد و جز اتلاف وقت، هیچ سودی برای آنها نداشت.

 

پی نوشت: جالترین بخش از اسری اعتراضات بازیکنان پرسپولیس برای گرفتن پنالتی جایی بود که مدافع هلندی اولسان به طور مشخصی توپ را با سر دفع کرده بود اما بازیکنان پرسپولیس معتقد بودند او با دست توپ را رد کرده و پنالتی رخ داده است! به واقع آیا بازیکنان پرسپولیس می دانستند در این بازی از VAR استفاده می شود؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید