کد خبر:13189
پ

استقلال 1-2 فولاد | باخت آبی ها با تفکرات طنز کادر فنی این تیم!

از هفته دوم لیگ برتر دیدار حساس دو تیم استقلال و فولاد برگزار شد و تیم فولاد توانست در یک بازی فیزیکی و درگیرانه، استقلال محمود فکری را شکست دهد؛ در ادامه به بررسی فنی این بازی می پردازیم.   جدول لیگ برتر 99   بازی بعدی استقلال کی است؟   برنامه بازی های استقلال […]

از هفته دوم لیگ برتر دیدار حساس دو تیم استقلال و فولاد برگزار شد و تیم فولاد توانست در یک بازی فیزیکی و درگیرانه، استقلال محمود فکری را شکست دهد؛ در ادامه به بررسی فنی این بازی می پردازیم.

 

جدول لیگ برتر 99

 

بازی بعدی استقلال کی است؟

 

برنامه بازی های استقلال

 

استقلال 1-2 فولاد | باخت آبی ها با تفکرات طنز کادر فنی این تیم!

استقلال 1-2 فولاد | باخت آبی ها با تفکرات طنز کادر فنی این تیم!

استقلال در حالی پای به این میدان گذاشت که محمود فکری با ترکیبی عجیب تیمش را روانه میدان کرد. او که بازی ضعیف فرشید باقری و فرشید اسماعیلی در بازی مقابل مس رفسنجان را دیده بود، باز هم به این دو بازیکن فرصت بازی داد و این در حالی بود که دست او برای استفاده از نفرات جدید تیمش باز بود. از دیگر نکات عجیب ارنج اولیه استقلال، حضور آرش رضاوند بود که با سرماخوردگی از ابتدا در زمین حاضر شد تا مشخص شود خریدهای جدید استقلال نقش دکور روی نیمکت را ایفا می کنند و قرار نبود به این تیم در این بازی کمک کنند.

 

حساسیت بازی در نیمه اول باعث شده بود هر دو تیم با پاس های اشتباه زیاد، سعی در تصاحب میانه زمین کنند و حضور بیشتر هافبک های فیزیکی فولاد کفه ترازو را تا حدی به سود تیم اهوازی سنگین تر کرده بود. عملکرد ضعیف فرشید باقری و فرشید اسماعیلی در این نیمه از نکات بارز نمایش استقلال بود اگرچه سایر بازیکنان این تیم نیز نمایش ضعیفی را از خود ارائه کردند که البته این موضوع به عملکرد ضعیف دو هافبک میانی استقلال یعنی اسماعیلی و باقری بی ارتباط نبود.

در نیمه اوم انتظار می رفت یکی از این دو بازیکن تعویض شود اما کماکان شاهد حضور آنها در زمین مسابقه بودیم و روند بازی نیز مثل نیمه اول با اشتباهات زیاد دو تیم دنبال می شد اگرچه فولادی ها در نیمه دوم، میل بیشتری برای گلزنی داشتند اما این استقلال بود که بر روی یک تک حمله و فرصت طلبی مهدی قایدی در گرفتن پنالتی، به گل اول بازی رسید.

پس از این گل، محمود فکری در اولین تعویضش، دانشگر را به زمین بازی فرستاد تا وریا غفوری یک خط جلوتر بازی کند. اما حضور وریا غفوری در پست هافبک راست مثمر ثمر نبود چرا که پرس سنگین بازیکنان فولاد، مانع از رسیدن پاس های سالم بین بازیکنان استقلال شده بود و در طول این مسابقه، به زحمت می توان صحنه ای را یافت که تعداد پاس های صحیح متوالی بازیکنان استقلال به عدد 4 رسیده باشد.

استقلال 1-2 فولاد | باخت آبی ها با تفکرات طنز کادر فنی این تیم!

فولاد و نکونام که نمی خواستند بازنده این بازی پربرخورد و فیزیکی باشند پس از دریافت گل بالاتر بازی کردند و فرصت برای استفاده از فضای پشت مدافعین فولاد برای استقلال فراهم بود اما عملکرد ضعیف فرشید باقری، فرشید اسماعیلی و البته مسعود ریگی که هرگز قادر به ارسال پاس های آخر در ضد حمله نبوده، باعث شد تا فولاد برای رسیدن به گل حلقه محاصره ش روی دروازه استقلال را تنگ تر کند و همین مسئله باعث شد تا فرشید باقری با یک خطای بچه گانه در موقعیتی خطرناک در کنج محوطه جریمه استقلال به فولاد و پاتوسی، ضربه آزاد هدیه کند و اتفاقاً همین ضربه نیز با اشتباه محض فرشید اسماعیلی و فرشید باقری در بلند نشدن برای زدن ضربه سر باعث شد تا فرشاد احمد زاده کوتاه قامت با قدرت ضربه سرش را به تور دروازه حسینی بچسابند.

 

پس از این گل روحیه بازیکنان فولاد برای زدن گل دوم بیشتر شد و استقلالی ها که به شدت پراشتباه و ضعیف در این دیدار ظاهر شده بودند، همچنان روی به ارسال های بی هدف از خط دفاع برای مهاجمین کوتاه قامت خود کردند که هرگز نیز از این حربه نتوانستند کاری از پیش ببرند اما در عین ناباوری همچنان بر روی ارسال از دفاع برای خط حمله و بازی مستقیم اصرار داشتند.

پرس سنگین بازیکنان فولاد در مرکز زمین، خط دفاعی استقلال را مجبور می کرد تا با هر بار صاحب توپ شدن به زیر توپ بزند و عملکرد ضعیف محمدحسین مرادمند و عارف غلامی در ارسال های بلند برای مهاجمین و جاگیری بد ارسلان مطهری در این دیدار باعث شد حتی یک موقعیت خطرناک نیز از این تاکتیک برای استقلال خلق نشود.

در ادامه بازی فولادی ها مزد تلاش خود را گرفتند و با تدبیر به موقع کادر فنی این تیم و استفاده صحیحش از تعویض ها و همچنین بردن کولیبالی بلند قامت به نوک خط حمله توانستند از اشتباه محمدحسین بمرادمند در تایمینگ برای زدن ضربه سر نهایت استفاده را ببرند و در دقایق پایانی صاحب یک ضربه پنالتی شوند که شیمبا این ضربه را با قدرت به گل تبدیل کرد.

پس از این گل استقلالی ها حدود ده دقیقه برای بازگشت به بازی فرصت داشتند اما کادر فنی استقلال در تصمیمی طنز،همچنان بر روی حضوز فرشید باقری و فرشید اسماعیلی در بازی و عدم استفاده از شیخ دیاباته اصرار داشت و همین مسئله نیز باعث شد تا هیچ موقعیت گل خطرناکی در این ده دقیقه بر روی دروازه فولاد خلق نشود.

اوج شاهکار کمدی کادر فنی استقلال، انجام چند تعویض همزمان در 2 دقیقه پایانی بود که هیچ تاثیری در جریان بازی نداشت به طوری که توپ اصلاً به پای بابک مرادی برخورد نکرد!

 

هر چه که بود، استقلال این بازی را باخت و فولاد با سایستگی با تدابیر کادر فنی اش، به 3 امتیاز ارزشمند رسید تا مشخص شود، حضور روی نیمکت استقلال برای محمود فکری و کادرش زود بوده چرا که او به قدری در بازی خوانی حین مسابقه و انتخاب نفرات ضعیف عمل کرد، جای هیچ حرف و حدیثی برای پیروزی فولاد باقی نگذاشت و مسئولیت مستقیم این شکست قطعاً با محمود فکری و کادرش است.

فکری در این بازی نشان داد اگر تیمش تحت فشار و پرس قرار بگیرد، ایده ای برای خلاصی از پرس ندارد و با اصرار بی مورد بر روی حضور فرشید باقری و فرشید اسماعیلی ثابت کرد نمی تواند از مهره ایش به خوبی بازی بگیرد. این دومین نمایش ضعیف پیاپی فرشید اسماعیلی و فرشید باقری در لیگ برتر بود و باید منتظر ماند و دید آیا محمود فکری همچنان بر روی یک اشتباه پافشاری می کند یا خیر؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید