کد خبر:25636
پ

استقلال وقتی باخت که دیاباته وارد زمین شد | دو اشتباه مجیدی در دربی 95

تیم فوتبال استقلال تهران علی رغم یک نمایش قابل دفاع روز گذشته تن به شکست 1 بر 0 مقابل پرسپولیس داد تا اختلافش با صدر جدول زیاد شود و تقریباً شانس قهرمانی این تیم در فصل جاری به 0 برسد؛ کادر فنی استقلال در این دیدار با یک سورپرایز جالب تیمشان را روانه میدان کردند […]

تیم فوتبال استقلال تهران علی رغم یک نمایش قابل دفاع روز گذشته تن به شکست 1 بر 0 مقابل پرسپولیس داد تا اختلافش با صدر جدول زیاد شود و تقریباً شانس قهرمانی این تیم در فصل جاری به 0 برسد؛ کادر فنی استقلال در این دیدار با یک سورپرایز جالب تیمشان را روانه میدان کردند که قبل از بازی، موجب ایجاد استرس زیادی بین هواداران این تیم شد به طوری که آنها این چینش و ترکیب اولیه را برای مصاف با تیم پر مهره پرسپولیس باور نداشتند. اما با شروع بازی مشخص شد آنالیزورهای استقلال به درستی عمل کرده بودند و تقریباً تمامی راه های نفوذ پرسپولیس در نیمه اول را به روی حملات بازیکنان زهردار این تیم بستند به طوری که این تیم حتی یک ضربه در چارچوب هم در نیمه اول به ثبت نرساند.

 

نمرات بازیکنان استقلال و پرسپولیس در دربی 95

 

استقلال وقتی باخت که دیاباته وارد زمین شد | دو اشتباه مجیدی در دربی 95

استقلال وقتی باخت که دیاباته وارد زمین شد | دو اشتباه مجیدی در دربی 95

شاید اگر اشتباه داور بازی در دقیقه 3 در عدم اعلام پنالتی روی مهدی قایدی نبود، اتفاقات بازی طور دیگری رقم می خورد اما ماجرای استقلال از وقتی آغاز شد که تیم فرهاد مجیدی در دقیقه 56 یک گل دریات کرد و حدود 30 دقیقه فرصت برای جبران گل داشت. مجیدی اگرچه تصمیم درست و منطقی را برای وارد کردن فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته به میدان گرفت و چند موقعیت گلزنی نیز به واسطه همین تعویض ها به دست آورد اما با حضور این دو بازیکن، استقلال به سیستم 4 دفاع بازگشت و شیخ دیاباته به عنوان مهاجم مرکزی این تیم ایفای نقش می کرد. در این سیستم که شباهت زیادی به 3-3-4 داشت ارسلان مطهری و مهدی قایدی از محوطه جریمه پرسپولیس دور شدند.

این دو بازیکن سرعتی و تکنیکی که تا قبل از دریافت گل استقلال، بارها خط دفاع کند و متزلزل پرسپولیس را باز کرده بودند، با دور شدن از محوطه جریمه عملاً تاثیری در حملات استقلال در نیم ساعت پایانی بازی نداشتند.

از طرفی اصرار به حضور وریا غفوری که بدترین بازیکن زمین نیز لقب گرفت، یکی دیگر از اشتباهات کادر فنی استقلال بود که جناح راست استقلال را از کار انداخته بود.

در مجموع به نظر می رسد دوران حضور شیخ دیاباته در استقلال رو به پایان است و این مهاجم کند و سنگین استقلال، روزهای آخر حضورش در ایران را سپری می کند چرا که او با فرم ایده آل و روزهای خوبش فاصصله گرفته و جدای از موقعیت گل خوبی که از دست داد، در زدن ضربات سر نیز ضعیف عمل کرد و نتوانست کارایی لازم را در خط حمله استقلال داشته باشد. به نوعی حضور دیاباته در ترکیب استقلال بزرگترین خودزنی کادر فنی آبی ها بود چرا که بعد از حضور او در زمین، ریتم حرکات استقلال کند شد و برش خط حمله این تیم که در نیمه اول بارها خط دفاع پرسپولیس را باز کرده بود، کاهش پیدا کرد.

استفاده از سیستم 3 مهاجمه با حضور بازیکن کندی همچون دیاباته در دوران سرمربیگری محمود فکری نیز بارها امتحان شد و در همان دوران نیز جواب نداده بود و مجیدی در واقع در نیم ساعت پایانی بازی، استقلال را به دوران حضور محمود فکری در این تیم بازگرداند و آبی ها بارها نشان داده اند که توانایی اجرای سیستم هایی که در میانه میدان تنها 3 هافبک حضور دارد را ندارند و به همین دلیل نیز در 30 دقیقه پایانی بازی، هواداران استقلال که انتظار داشتند تیمشان سراسر حمله شود نتوانستند بازی سراسر هجومی از استقلال ببینند. شاید اگر مجیدی با همان سیستم 2-5-3 بازی را ادامه می داد و مرکز زمین را مقابل تیم عقب کشیده پرسپولیس در اختیار می گرفت، نتیجه دیگری رقم می خورد چرا که سه هاففبک خسته استقلال هرگز نتوانستند با سیستم 3-3-4 میانه میدان را کنترل کنند و این برتری عددی بازیکنان پرسپولیس بود که در 30 دقیقه پایانی بازی، آنها را مالک توپ و میدان کرده بود و به همین خاطر فشار مداومی از سمت استقلال روی دروازه پرسپولیس شاهد نبودیم.

 

در مجموع کادر فنی استقلال با توجه به بضاعت بازیکنان استقلال در مقابل تیم پر مهره پرسپولیس که حتی نیمکتش هم یک تیم کامل بابازیکنان با کیفیت بود، نمره قبولی گرفت و شاید اگر این دو اشتباه فنی را مرتکب نمی شدند، در 30 دقیقه پایانی، حملات زهردارتری از استقلال را روی دروازه پرسپولیس شاهد بودیم.

 

مهره چینی ابتدایی ،انتخاب تاکتیک و سیستم مناسب برای این بازی، تغییر سیستم های پیاپی ،شناسایی نقطه ضع تیم در نیمه اول و جا به جایی سریع غلامی و مرادمند و ساختار دفاعی مناسب از جمله موارد مثبت کادر فنی استقلال در این دیدار بود که آنالیز و تاکتیک های تیم حریف را به کلی بر هم زده بود و به جرات می توان گفت پرسپولیس از تنها موقعیتش در این دیدار به گل رسید.

دیدگاه کاربران 12 دیدگاه
  • رضا 15 مه 2021 / 10:11 ق.ظ

    دقیقاً مشخصه که نگارنده سوخته…مرد حسابی دفاع پرسپولیس کند و شکننده هست؟بهرین دفاع چندسال اخیر آسیا؟!!

    • شامیز 15 مه 2021 / 11:47 ق.ظ

      شل مغز اگه تیمی گل نخوره معناش این نیست دفاعش خوبه . همینکه به حریف موقعیت گل میده ینی ایراد داره . شما از گوا هم گل خوردید دیگه جای بحث نمیمونه. دیروززم 4-5 بار داعتون جر خورد در حالی که دفاع استقلال با بازیکنا پت و متش فقط یکبار اشتباه کرد. البته با کمک داوری کلین شیت میکنید هم توی دربی هم بای با الوحده و وهم بر شما غالب شده که دفاعتون خوبه

  • نوری فرخی 15 مه 2021 / 9:19 ق.ظ

    آقا حسام شما چرا این همه میسوزی دادا…. حالاحالاها پرسپولیس سرورتونه…. حالا هی آنالیز کن!!!!!

  • ناشناس 15 مه 2021 / 9:03 ق.ظ

    اقای مجیدی بار ۳ هم میای استقلال قبلش هم بازیکن این تیم هس کلی هم پول و بودجه دارید و تنها چیزی ک نیست آرامش بازیکنان و کادر تیم هس ک مربوط به جنابعالی هس . گردن گرفتن شکست خوب اما رفع نکردنش حماقت هس یادت نره فعلا فقط داری زر میزنی

  • استراماچونی 15 مه 2021 / 8:27 ق.ظ

    این تیم از اول فصل با انتخاب فکری توسط اختلاس گر بزرگ (خلیل زاده مهره بابا مسعود)پوکیده بود. همین بازیکنان با کاریزمای استراماچونی بهترین های لیگ شده بودند اما فکری شخصیت همه را در حد یک تیم محلی پایین آورد. جوری که با صعود از آسیا و مطرح شدن در سطح آسیا چنان خودشونو گم کردن که دو بازی پشت سرهم سیلی خوردند تا بفهمند بزرگی باید تدوام داشته باشه. حتی اگر در ایران تیم رقیب محبوب رسانه ها باشه و به اندازه رسانه های أسیا در داخل به شما اهمیت ندن باید برای داخل هم بجنگید. بدون اینکه انتظار رو جلد رفتنو داشته باشید

    • ناشناس 15 مه 2021 / 9:08 ق.ظ

      وقتی برانکو از پرسپولیس رفت پرسپولیسی ها بهانه نیاوردن رفتن کالدرون رو آوردن نتیجه گرفت یحیی با پنجره بسته و بدون بازیکنان تخصص نتیجه گرفت چون تو ژنتیک پرسپولیس ها غیرت و تعصب هست به قول پیشکسوت کیسه میگه وقتی مضاهری 12,ملیارد میگیره هیچ پخی نیست وای به حال بقیه ای کاش قرار داد بازیکنان پرسپولیس و کیسه رسانی میشد اون وقت فرق پول و غیرت مشخص میشد

      • عدالت 15 مه 2021 / 9:33 ق.ظ

        خط دفاع کند وبی تحرک پرسپولیس خخخخخخ بمیرم برات تحلیل گر که ۱۱۷۰ روزه نتوانستید پرسپولیس راببرید

        • مرادی 15 مه 2021 / 9:48 ق.ظ

          گلابی همون مهدی قایدی به 36 وش سامورایی بلال رو دریبل کرد تا قبل اومدن دیاباته دفاعتون عن شده بود

        • ممد 15 مه 2021 / 9:49 ق.ظ

          باز نشستید پای منقل حسین قدوسی ؟ حتماً یه تیم با مساوی میتونه بره فینال جام حذفی . خدا شفاتون بده خخخخخخخخ کم عقده ای باشید خب؟

          • ناشناس 15 مه 2021 / 10:16 ق.ظ

            فعلا که شما پنج سال زیر ما هستید خخخخخخخخ فنونی زاده که براتون مواد میاره

  • ناشناس 15 مه 2021 / 8:08 ق.ظ

    شیخ گربه باته برای یه گل پنجاه هزار دلار میگیره جلوی پرسپولیس موش بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید