کد خبر:44774
پ

استقلالی ها از آمارسازی پرسپولیس بترسند | با تصور 2-0 عقب بودن به میدان بیائید!

در حالی که 24 ساعت به شروع دربی حساس 101 باقی مانده، حواشی و جوسازی سنگین حول این مسابقه حساس از سمت برخی رسانه ها با قدرت زیاد دنبال می شود که این موضوع به هواداران دو تیم و تنش در کری خوانی ها سرایت کرده است. با توجه به اینکه در دربی پیش رو […]

در حالی که 24 ساعت به شروع دربی حساس 101 باقی مانده، حواشی و جوسازی سنگین حول این مسابقه حساس از سمت برخی رسانه ها با قدرت زیاد دنبال می شود که این موضوع به هواداران دو تیم و تنش در کری خوانی ها سرایت کرده است.

با توجه به اینکه در دربی پیش رو پای دو جام قطعی برای پرسپولیس در میان است (پرسپولیس در صورت قهرمانی در جام حذفی به طور اتوماتیک قهرمانی سوپرجام را هم از آن خود خواهد کرد) و استقلال نیز با یک جام قطعی و یک جام نیمه قطعی فاصله دارد (استقلال در صورت قهرمانی در جام حذفی، می بایست در سوپرجام به مصاف پرسپولیس برود تا کاپ سوپرجام را هم از آن خود کند) حساسیت زیادی برای این بازی متصور هستیم.

شاید پس از دربی 100 که تعیین کننده قهرمان لیگ برتر بود، حساس ترین دربی یک دهه اخیر همین دربی 101 باشد. استقلال با مربی پرشور و هیجان خود با انگیزه فراوان برای جبران شکست در دربی برگشت که لایق آن نبود پای به میدان خواهد گذاشت و پرسپولیس در پی تکمیل ویترین افتخارات خود و رسیدن به عنوان پر افتخارترین تیم ایران از حیث تعداد جام های کسب شده است. رکوردی که تا پیش از این در اختیار استقلال بود. قرمزپوشان تهرانی در صورت پیروزی در این مسابقه به عنوان پرافتخارترین تیم جام حذفی نیز خواهند رسید(البته به طور مشترک با استقلال)

همه این موارد گزینه هایی هستند که استقلالی ها باید به آن توجه کنند چرا که مافیای فوتبال در چند سال گذشته نشان داده اند تمایل زیادی به آمارسازی و عددسازی به سود پرسپولیس دارند به طوری که این تیم در 7 سال گذشته به اندازه 50 سال قبلش، به کلکسیون جام های خود افزوده است و در بسیاری از زمینه ها در آمار و رکوردها، عقب ماندگی خود در رقابت با استقلال را در دوران ریاست مهدی تاج در فدراسیون فوتبال جبران کرده است.

با توجه به اتفاقاتی که در سه هفته پایانی لیگ رقم خورد و به قهرمانی بحث برانگیز پرسپولیس انجامید به نظر می رسد استقلالی ها برای جلوگیری از اراده پنهان آقایان می بایست قبل از شروع بازی با این تصور به میدان بیایند که 2 گل از حریف عقب هستند. یک گل برای اشتباه داوری به ضرر استقلال کنار بگذارند و یک گل هم هدیه احتمالی مافیای فوتبال به سود رقیب خواهد بود(سناریوی عدم شارژ مالی بازیکنان استقلال قبل دربی توسط اپراتور بدنام) تا در سیرکی که به قول برانکو چند سال است به راه افتاده، تیمی عقب ماندگی هایش را جبران کند!

کمیته انضباطی در آزمون بزرگ | جرات محروم کردن بیرانوند را دارید؟

اما در نهایت این نیروی انگیزه و دوندگی بازیکنان استقلال خواهد بود که تعیین کننده نتیجه نهایی مسابقه حساس فردا است و اگر این تیم بتواند در نیمه اول کار را تمام کند، حتی اشتباهات داوری احتمالی نیز قادر به شکست این تیم نخواهد بود. آنها باید بدانند با تمرکز و قدرت ذهنی بالا، هیچ احدی نمی تواند سر آنها و میلیون ها هوادار این تیم را به سادگی ببرد. تقابل فردای استقلال و پرسپولیس به واقع تقابل حق و باطل است. در کنار اینکه باید نگران آمارسازی به سود رقیب ود اما به همان میزان نیز قدرت انگیزه برای جلوگیری از پیروزی مافیا می تواند مقابل این جریان ایستادگی کند. آبی ها باید از دربی های قبل درس گرفته باشند و منتظر اعلام پنالتی به سود تیمشان نباشند و در جریان بازی، کار حریف را تمام کنند چرا که داوران دربی نشان داده اند در خصوص برخی اتفاقات ظاهراً توجیه شده اند.

به لحاظ فنی چه در دربی قبل و چه دربی های گذشته آمار حکم به برتری فنی استقلال می داد و همین مسئله نیز در وقت کشی بازیکنان پرسپولیس در دقایق زیادی از بازی نمود پیدا می کرد. پس به لحاظ فنی بازیکنان استقلال چیزی کم از پرسپولیس ندارند و تنها می بایست با تمرکز بالا از دقیقه 1 برای شکست دادن تیم رقیب وارد میدان شوند و از هیجان کاذب و بازی بدون مسئولیت اجتناب کنند. از خودگذشتگی و اتحاد تیمی حرف اول را در دربی می زند و کوچکترین اشتباه تاوان سختی خواهد داشت. بازیکنان استقلال باید بدانند پیروزی فردای استقلال مقابل پرسپولیس پیروزی تیم مظلوم مقابل لشگر تا دندان مسلح با حامیان قدرتمند خواهد بود و ارزش معنوی بسیاری برای هواداران استقلال خواهد داشت. پس برای پیروزی حق بر باطل …. یالا استقلال

به قلم م.م

آنالیز فنی استقلال چطور پرسپولیس را شکست می دهد؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید