کد خبر:40509
پ

استرس شدید مسئولین نظام برای بازی حیثیتی ایران و آمریکا در جام جهانی

با نزدیک شدن به شروع جام جهانی 2022، استرس بین سیاسیون در کشور برای دیدار حیثیتی ایران و آمریکا افزایش یافته است. شاید از بازی ایران و آمریکا در سال 1998 در جام جهانی فرانسه به عنوان سیاسی ترین بازی قرن یاد شود اما با توجه به فعل و انفعلاتی که در سطح سیاست خارجی […]

با نزدیک شدن به شروع جام جهانی 2022، استرس بین سیاسیون در کشور برای دیدار حیثیتی ایران و آمریکا افزایش یافته است.

شاید از بازی ایران و آمریکا در سال 1998 در جام جهانی فرانسه به عنوان سیاسی ترین بازی قرن یاد شود اما با توجه به فعل و انفعلاتی که در سطح سیاست خارجی دو کشور در سالهای اخیر رخ داده، این بازی برای طرف ایرانی به مراتب مهمتر از طرف آمریکایی محسوب می شود و گفته شده یکی از دلایل برکناری اسکوچیچ و بازگشن کیروش نیز اطمینان بیشتر برای شکست نخوردن ایران در این دیدار حساس بوده است.
آمریکایی ها در سالهای اخیر در رشته های مختلف بارها نشان داده اند هرگز مسائل سیاسی را به مسائل ورزشی گره نزده اند و این موضوع را در تقابل تیم های والیبال، کشتی دو کشور بارها دیده ایم که آنها با روحیه ای جوانمردانه در میدان ظاهر شده اند.

اما متاسفانه جوی در ایران به وجود آمده که دشمنی با آمریکا را به دشمنی در سطح ملت دو کشور تعمیم داده و به همین دلیل نیز از هر تقابل دو کشور بهره برداری ها سیاسی در ایران انجام می شود و همین مسئله نیز همواره بر حساسیت بازیها بر ورزشکاران ایرانی افزوده است.
اما اتفاقی که دیدار دو تیم در جام جهانی را حساستر کرده، اتفاقات احتمالی در جریان بازی و روی سکوهای استادیوم های قطری است که چشم سران نظام را به این بازی دوخته است.
با توجه به کیفیت فنی دو تیم انتظار می رود ایران بتواند مقابل آمریکا پیروز شود و یا حداقل بازنده نباشد اما نکته مهم در این بین رفتار زننده گل در شادی گل پس از به ثمر رساندن گل است.
این روزها با توجه به شرایط حساس کشور و تنش در خیابان های شهرهای مختلف که منجر به کشته شدن هم وطنانمان شده، بسیاری از گلزنان لیگ برتر و یا حتی گلزنان ایرانی شاغل در فوتبال اروپا، از انجام شادی گل پرهیز می کنند و حتی این موضوع به مراسم قهرمانی استقلال در سوپرجام نیز کشیده شد. اما مسئولین ذی ربط هنوز از واکنش احتمالی گلزن ایران مقابل آمریکا مطمئن نیستند و بر همین اساس از همین حالا توصیه های اکید به مسئولین فدراسیون شده که به بازیکنان گوشزد کنند از نشان دادن هرگونه پیام سیاسی مرتبط با فضای امنیتی فعلی کشور پرهیز کنند. اتفاقی قابل پیش بینی که با توجه به دوخته شدن چشم میلیاردها بیننده تلویزیونی به سیاسی ترین بازی جام جهانی، نشان از اهمیت بالای این دیدار برای مسئولین رده بالای کشور دارد چرا که هر چقدر هم صدا و سیما فضای موجود در استادیوم محل برگزاری و رفتار گلزن ایران را سانسور کند اما رسانه های جهان، بدون محدودیت کوچکترین حرکتی را در این مسابقه به نمایش در می آورند که مسلماً برد بین المللی بسیاری در افکار عمومی جهان خواهد داشت.
گفتنیست در ابتدای شروع تنش های خیابانی در ایران چند دستگی بین بازیکنان تیم ملی و 2-3 بازیکن آن تیم خاص به وجود آمد و پس از آن بود که مسئولین تیم ملی تهدید کردند پس از این هر بازیکنی پست یا استوری سیاسی در حمایت از معترضین به اشتراک بگذارد، از تیم ملی خط خواهد خورد و در سمت مقابل نیز بازیکنان بی کیفیتی که از یک جناح خاص حمایت کردند با استمرار نمایش ضعیفشان در لیگ برتر همچنان نامشان در بین مدعوین تیم ملی دیده می شود تا مزد خوش خدمتی خود را اینگونه گرفته باشند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید