کد خبر:39489
پ

ادامه مشکل پرسپولیس در تمام کنندگی حتی با لوکادیا | آمار چه می گوید؟

شب گذشته تیم پرسپولیس توانست با پیروزی 2 بر 0 مقابل صنعت نفت، پس از 34 هفته دوباره به صدر جدول برسد؛ اتفاقی که با توقف استقلال و سپاهان رقم خورد تا اولین حضور بانوان پرسپولیسی در استادیوم آزادی برای این تیم خوش یمن بوده باشد. آخرین اخبار پرسپولیس ادامه مشکل پرسپولیس در تمام کنندگی […]

شب گذشته تیم پرسپولیس توانست با پیروزی 2 بر 0 مقابل صنعت نفت، پس از 34 هفته دوباره به صدر جدول برسد؛ اتفاقی که با توقف استقلال و سپاهان رقم خورد تا اولین حضور بانوان پرسپولیسی در استادیوم آزادی برای این تیم خوش یمن بوده باشد.

آخرین اخبار پرسپولیس

ادامه مشکل پرسپولیس در تمام کنندگی حتی با لوکادیا | آمار چه می گوید؟

اگرچه پرسپولیس این بازی را با کمی چاشنی شانس با پیروزی پشت سر گذاشت اما نقاط ضعف این تیم همچنان پابرجا و مشهود بود. پرسپولیسی ها که تا پیش از این از نبود یک مهاجم گلزن در خط حمله خود نالان بودند و عدم تمام کنندگی ایده آل در خط حمله را به نبود یک مهاجم 6 دانگ ربط می دادند در دومین بازی پیاپی از لوکادیا در خط حمله خود استفاده کردند. این بازیکن اگرچه در بازی اول بی اثر بود اما در بازی دوم توانست گل حساس تیمش را به ثمر برساند تا هم خودش و هم تیمش را از زیر فشار گل نزدن خارج کرده باشد. اما این گل که به لطف اشتباه دروازه بان حریف به دست آمد، روی یک شوت زمینی کم جان به دست آمد که به طور اتفاقی وارد دروازه حریف شد و گل دوم نیز بر اثر یک گل به خودی و عملکرد بحث برانگیز دروازه بان صنعت نفت به دست آمد.  با نگاهی به عملکرد هجومی پرسپولیس در این بازی به این نتیجه می رسیم که این تیم هنوز مشکلات خود در فاز هجومی را دارد و اضافه شدن پورعلیگنجی به ساختار دفاعی این تیم نه تنها ضریب امنیت دفاع را بالاتر نبرد بلکه اگر صنعت نفتی ها و شرالدین بوبوئف بی دقتی نمی کردند و درخشش بیرانوند نبود، دروازه پرسپولیس باز شده بود.

در این بازی در کمال حیرت، تیم مهمان یعنی صنعت نفت در ورزشگاه آزادی تعداد شوت بیشتری نسبت به پرسپولیس داشت که این موضوع نشان می دهد ساختار دفاعی پرسپولیس عملکرد مناسبی نداشته که تا این اندازه بازیکنان نه چندان مطرح صنعت نفت، در موقعیت شوتزنی قرار گرفته اند. آمار شوت 14 شوت مقابل 9 شوت پرسپولیسی ها قابل تامل به نظر می رسد.

در سمت مقابل پرسپولیس در این بازی هم شوت در چارچوب کمی به ثبت رساند و شاید اگر اشتباه دروازه بان صنعت نفت نبود، همان دو ضربه در چارچوب هم برای این تیم به ثبت نمی رسید که آمار مایوس کننده ای برای خط حمله این تیم محسوب می شود که در 4 بازی اخیر این نقیصه هنوز رفع نشده است.

مهمترین آمار این بازی به تعداد موقعیت های دو تیم بر می گردد که 4 مقابل 3 بود. پرسپولیس اگرچه در این دیدار 4 موقعیت گل خلق کرد و عملکرد بهتری نسبت به 3 بازی قبل از خود بر جای گذاشت اما به همان اندازه نیز عملکرد بدتری در فاز دفاعی داشت چرا که تیم صنعت نفت مهمان موفق به خلق 3 موقعیت خطرناک روی دروازه بیرانوند شد.

از حیث مالکیت توپ و تعداد پاس نیز معمولاً تیم های ضعیف مقابل تیم های بزرگ بازی واکنش گرا را انتخاب می کنند و توپ را به حریف می دهند و فضا را می گیرند و این آمار لزوماً به برتری پرسپولیس ارتباطی ندارد و مالکیت و تعداد پاس زیاد یک تیم وقتی مقابل تیم حریف معنا پیدا می کند که حریف در بین 5 تیم اول جدول باشد.

در مجموع می توان گفت اگرچه این پیروزی مهم، پرسپولیس را به صدر جدول برد اما آنالیزور های صنعت نفت راه باز کردن دروازه این تیم را به سایر تیمها نشان دادند و روش مهار مهاجمین این تیم را هم تا حد زیادی تمرین کردند. چه بسا اگر اشتباهات دروازه بان این تیم نبود و در نیمه اول، شوک روحی به بازیکنان این تیم وارد نمی شد، صنعت نفت نتیجه دیگری را در آزادی رقم می زد.

همانطور که گل محمدی در پایان بازی اظهار کرد، این تیم صنعت نفت یقه بسیاری از تیم ها را خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید