کد خبر:44665
پ

اخراج کادر داوری بازی رئال مادرید و والنسیا از لالیگا | از داور پرسپولیس و مس رفسنجان چه خبر؟

به دنبال جنجال انتهای بازی رئال مادرید و والنسیا که به واسطه توهین های نژادپرستانه بازیکنان و هواداران والنسیا علیه وینیسیوس جونیور به وجود آمد و در نهایت منجر به اخراج وینی از زمین بازی شد، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا تشکیل جلسه داد و پس از بررسی دقیق اتفاقات رخ داده، همه داوران این […]

به دنبال جنجال انتهای بازی رئال مادرید و والنسیا که به واسطه توهین های نژادپرستانه بازیکنان و هواداران والنسیا علیه وینیسیوس جونیور به وجود آمد و در نهایت منجر به اخراج وینی از زمین بازی شد، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا تشکیل جلسه داد و پس از بررسی دقیق اتفاقات رخ داده، همه داوران این بازی را از لالیگا اخراج کرد و کارت قرمز وینیسیوس نیز بخشیده شد.

این اتفاق در پی آن افتاد که مشخص شد داوران در اتاق VAR به صورت تقطیع شده، تصاویر درگیری های انتهای بازی را به داور وسط نشان داده بودند که بر روی تصمیم او برای اخراج وینیسیوس تاثیرگذار بود.

با توجه به این اتفاق ای کاش کمیته بی انضباطی فدراسیون فوتبال ایران نیز تصمیمات قاطع این چنینی در قبال برخی داوران فاسدی که به سادگی در مسابقات حقیقت را می بینند اما تصمیمی بر خلاف قانون اجرا می کنند، اتخاذ می کرد.

همانطور که مشاهده کردید، کارت قرمز اشتباه وینیسیوس به سادگی پس از بازبینی و محرز شدن اشتباه داور بخشیده شد و برای جلوگیری از این اشتباهات و عبرت گرفتن سایر داوران تصمیمی قاطع در خصوص همه داوران این بازی اتخاذ شد تا دیگر شاهد چنین اشتباهاتی در بازی ها نباشیم.

اما با داوری که با اعلام پنالتی به سود پرسپولیس در دیدار مقابل مس رفسنجان، زمینه قهرمانی این تیم را فراهم کرد چه برخوردی شد؟ داور و کمک داوری که دیدند خطای مدافع مس دو متر پشت محوطه جریمه اتفاق افتاد اما آن را داخل اعلام کردند و یک پنالتی جنجالی به سود پرسپولیس اعلام کردند و مدافع مس از زمین اخراج شد. بر طبق قوانین جدید، اگر اعلام پنالتی صورت بگیرد، کارت زرد برای بازیکن خاطی کفایت می کند اما آیا کارت قرمز رامتین سلیمان زاده بخشیده شد؟

با توجه به عمد در عدم ورود VAR به فوتبال ایران برای سرپوش گذاشتن بر روی اشتباهات مهندسی شده داوری به نظر می رسد فساد سیستماتیک موجود در فدراسیون فوتبال، حتی با وجود var هم برخی داوران فاسد را در اتاق var خواهد گرفت تا مهندسی مدنظر بالادستی ها را اجرایی کنند وگرنه با وجود صرف هزینه های گزاف در فوتبال، تهیه تجهیزات var برای حداقل 10 استادیوم لیگ برتری، حداکثر 3 میلیون دلار هزینه بر می داشت که این عدد در مقابل هدررفت بیت المال که در قضیه مارک ویلموتس رخ داد، هیچ محسوب می شد. اما همانطور که گفته شد، با استقرار var امکان مهندسی نتایج تا حد زیادی از بین می رفت چرا که همه داوران هم در سیستم فاسد آقایان حضور ندارند و اشتباهات سهوی با بازبینی در var از بین می رفت که این موضوع خوشایند مسئولین نبوده و نیست وگرنه هیچ دلیلی برای تاخیر در استفاده از var در فوتبال ایران وجود ندارد. شاید اگر در فصل جاری var وجود داشت، استقلال که بیشترین ضرر را از اشتباهات داوری متحمل شده، به عنوان قهرمانی رسیده بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید