کد خبر:1579
پ

اخبار شپنا | تحلیل بنیادی و تکنیکال پالایش نفت اصفهان

پالایشگاه نفت اصفهان در بورس با نماد شپنا شناخته می شود در این صفحه آخرین اخبار شپنا ، کدال و صورتهای مالی نماد شپنا به صورت مداوم قرار داده می شود تا سهامداران شپنا از آخرین اخبار شپنا و طرح های جدید این نماد بورسی با سرمایه 51 میلیاردی در بورس آشنا شوند. در ادامه […]

پالایشگاه نفت اصفهان در بورس با نماد شپنا شناخته می شود در این صفحه آخرین اخبار شپنا ، کدال و صورتهای مالی نماد شپنا به صورت مداوم قرار داده می شود تا سهامداران شپنا از آخرین اخبار شپنا و طرح های جدید این نماد بورسی با سرمایه 51 میلیاردی در بورس آشنا شوند. در ادامه توجه شما را به تحلیل بنیادی و تکنیکال پالایش نفت اصفهان | شپنا جلب می نمائیم.

 

فهرست مطالب

 

تحلیل بنیادی سهام شپنا

تحلیل تکنیکال شپنا

علت بسته شدن شپنا

 

 

اخبار شپنا | تحلیل بنیادی و تکنیکال پالایش نفت اصفهان

 

اخبار شپنا | تحلیل بنیادی و تکنیکال پالایش نفت اصفهان

علت بسته شدن شپنا

به سبب افزایش قیمت بیش از 30 درصد در 5 روز کاری متوالی، نماد شپنا برای برگزاری کنفرانس و شفاف سازی قیمت بسته شد و در وضعیت ممنوع متوقف قرار گرفت  این دومین باریست که این اتفاق برای این نماد رخ می دهد و با توجه به رشد سودآوری این نماد و هجوم سهامداران علاقه مند به خرید انی سهم بنیادی، به نظر می رسد به زودی قیمت شپنا را در بالای سطوح 1000 تومن ببینیم.

 

شپنا با p/e پائینی که نسبت به گروه خود دارد همچنان سهامداران خود را به رشد قیمتی در روزهای آتی امیدوار نگه داشته به طوری که p/e این نماد 7.25 بوده و  p/e گروه 9.96 که حکایت از عقب ماندن نماد شپنا از رشد بازار دارد.

 

تحلیل بنیادی شپنا

شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی و تامين خوراک صنايع پايين دستي (شرکت هاي پتروشيمي اصفهان، پتروشيمي اراک، نفت سپاهان، پالايش نفت جي و صنايع شيميايي ايران) از سال ۱۳۵۸ آغاز نموده و هم اکنون حدود ۲۳ درصد از فرآورده هاي نفتي مورد نياز کشور را توليد مي نمايد. اين شرکت در منطقه اي
با مساحت كل ۳۴۰ هكتار و دارا بودن فضاي سبز به مساحت ۱۱۴/۵ هكتار، در شمال غربي اصفهان واقع شده است. شركت پالايش نفت اصفهان در طي سال ها شاهد پيشرفت هاي بسياري بوده، به طوري كه از سال هاي آغازين دهه ۶۰، ظرفيت پالايش نفت خام اين شركت با افزايش ۸۵ درصدي نسبت به ظرفيت طراحي آن از ۲۰۰ هزار بشكه در روز به بيش از ۳۷۵ هزار بشكه افزايش يافته است.

شرکت پالایش نفت اصفهان با نماد شپنا‌ در روند سودآوری به دو دوره صعود رسیده است.
در گزارش ۶ ماهه سال ۱۳۹۸به دو دوره صعود با درصد رشد کمتر نسبت به گزارش ماقبل آخر رسیده است.
ذکر این نکته لازم است که درروند سودآوریTTMشرکت باید در گزارش دو دوره اخیر خود روند صعودی بدون زیان داشته باشد ودرصدرشدگزارش آخر بهتر از گزارش ماقبل آخر باشد. سهم شپنا‌ ازنظر استراتژیTTMدرتحلیل بنیادی سهام، فقط یکی ازشرایط دراین استراتژی را دارد.

شرکت پالایش نفت اصفهان با توانایی بالا در عرصه (پالایش نفت) کشور است.
اگرتصمیم به سرمایه‌گذاری درسهم شپنا‌ را دارید، درحال رنج قیمتی می باشد.
ازنظر تحلیل بنیادی، سهم شپنا‌ ازچهارفیلتر تحلیل بنیادی سهام (TTM،کانسلیم وتوان تعدیل)ازدوفیلتر عبورکرده است.
همچنان این موضوع راهم باید درنظرداشت که در گزارش ماه آینده در تحلیل بنیادی سهم شپنا‌ چه روندی داشته باشد.
اگربنیادسهم برای شما اهمیت خاصی دارد، با اطلاع از بنیاد خوب سهم شپنا‌ در تحلیل بنیادی دایره طلایی سهام
با استفاده ازاستراتژی های تحلیل تکنیکال روی سهم (شپنا‌) می توانید سرمایه‌گذاری کنید.

شما برای اینکه این سهم را به صورت کامل بررسی کنید و علاوه بر تحلیل های فوق موارد دیگر تحلیل بنیادی را مشاهده کنید،
می توانید از نرم افزار دایره طلایی  سهام استفاده کنید.
این تحلیل بنیادی سهم شپنا‌ درتاریخ۱۳۹۸/۹/۲۷ انجام‌گرفته است وهرلحظه با ارائه گزارش جدید شرکت قابل‌تغییراست.

 

تحلیل تکنیکال شپنا

با توجه به اینکه بسیاری از نمادهای بازار، در وضعیت اشباع خرید قرار دارند، شپنا نیز از این قضیه مستثنی نیست و تمامی اندیکاتورهای مهم حکایت از بیش خریدی یا اشباع خرید این سهم دارند اما به سبب ارزندگی آن، هجوم نقدینگی برای خرید این سهم توقف ناپذیر به نظر می رسد و با توجه با این موضوع به نظر نمی رسد شپنا برای عبور از مقاومت تکنیکال و روانی 1000 تومان مشکل چندانی داشته باشد و به سادگی قادر به عبور از این مقاومت در روزهای آتی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید