کد خبر:3448
پ

فاجعه داوری بازی استقلال و فولاد با انتشار عکس صحنه خطای آبشک روی کریمی

رسانه بتاکاپ – پس از گذشت حدود 24 ساعت از بازی جنجالی فولاد و استقلال در اهواز که با کارت قرمزهای پیاپی داور برای استقلالی ها همراه بود، بسیاری از کارشناسان داوری که به درستی صحنه اخراج علی کریمی و فعل و انفعال بین او و آبشک را ندیده بودند، به سبب نزدیک بودن داور […]

رسانه بتاکاپ – پس از گذشت حدود 24 ساعت از بازی جنجالی فولاد و استقلال در اهواز که با کارت قرمزهای پیاپی داور برای استقلالی ها همراه بود، بسیاری از کارشناسان داوری که به درستی صحنه اخراج علی کریمی و فعل و انفعال بین او و آبشک را ندیده بودند، به سبب نزدیک بودن داور به صحنه، تصمیم او را ملاک عمل قرار دادند تا اینکه انتشار عکسی در سایت ورزش 3 نشان داد سیدعلی بزرگترین اشتباه داوری این دیدار را در لحظه سرنوشت ساز مرتکب شده و به جای اعلام خطا به سود استقلال، به بازیکن این تیم به سبب تلاش برای رهایی از آویزان شدن بازیکن فولاد که از او عقب مانده بود، کارت قرمز نشان داد.

 

اثبات فاجعه داوری بازی استقلال و فولاد با یک عکس واضح

اثبات فاجعه داوری بازی استقلال و فولاد با یک عکس واضح

در تصویر زیر به خوبی مشخص است که علی کریمی از آبشک جلوتر است و لزومی برای انجام خطا توسط او وجود ندارد و این بازیکن فولاد خوزستان است که به سبب احساس خطر از فضای باز جلوی علی کریمی و عقب ماندن از او، سعی داشت به هر ترتیبی او را متوقف کند و با کشیدن پیراهن او سعی در متوقف کردن او داشت که علی کریمی در تلاش برای رهایی از کشیدن مستمر آبشک که جلوی چشمان داور رخ می داد، به یکباره کارت قرمز را مقابل چشمان خود دید.

 

تلاش علی کریمی برای رهایی از بازیکنی که به او آویزان شده بارها و بارها در فوتبال روز جهان اتفاق می افتد و در تصاویر نیز مشخص است که او مشتی به صورت آبشک نزده و به سبب پرتاب دستش، گردن آبشک با جراحت مواجه شده است که اگر به این صحنه از ابتدا بنگریم، ابتدا می بایست خطای بازیکن فولاد اعلام میشد و یک کارت زرد به آبشک نشان داده می شد تا از باقی اتفاقات جلوگیری شود.

عکس جراحت گردن آبشک بازیکن فولاد

عکس صحنه جراحت آبشک که به طور واضحی ناشی از آرنج خوردن یا کوبیدن مشت توسط علی کریمی نیست و یک کشمکش عادی در فوتبال است که مشابه این اتفاقات و حتی بدتر از آن بارها و بارها در مستطیل سبز دیده می شود.

 

این صحنه در واقع کلید این بازی جنجالی بود که سیدعلی نتوانست از مدیریت آن به خوبی برآید و با اخراج بی مورد علی کریمی موجب خشم کادر فنی استقلال شد و از کوره در رفتن بسیاری از بازیکنان این تیم شد.

شاید سالها بعد سید علی نیز مثل بسیاری از داوران اعتراف کند اشتباه کرده اما این موضوع فایده ای برای استقلال و هواداران این تیم نخواهد داشت؛ مگر وقتی اکبریان در خصوص اشتباه تاثیرگذارش در هفته بیست و نهم فصل قبل در دیدار استقلال و صنعت نفت در آبادان اعتراف کرد، نتیجه ای عوض شد؟

 

نکته جالب اینجاست که در بزنگاه های حساس، همواره اشتباهات داوری به ضرر استقلال رخ می دهند و دوستان با یک عذرخواهی ساده کار را به اتمام می رسانند.

اگر تیم داوری بتواند یک دلیل منطقی برای خطای بازیکن جلوتر و در موقعیت بهتر بر روی بازیکن عقبتر بیاورد، شاید بتوان تصمیم سید علی را قبول کرد اما واقعیت این است که این تصمیم مثل شرایطی است که مهاجمی در موقعیت تک به تک قرار دارد و مدافعی پشت سر او تعقیبش می کند و مهاجم به جای اینکه بر روی استفاده از موقعیت مناسبش تمرکز کند، بر روی ضرب و شتم مدافع پشت سرش زوم کرده باشد!

 

البته وقتی داوران برای هر بازی و نتیجه آن توجیه باشند، اینگونه خطاها را وارونه می بینند چرا که در گذشته نیز بشار رسن به طور واضحی پیراهن بازیکن بادران را در جام حذفی کشید اما داور به سود پرسپولیس اعلام پنالتی کرد چرا که در ناخودآگاه ذهن او قبل از شروع بازی به وی اعلام شده بود چه تیمی باید به عنوان برنده از زمین بازی خارج شود!

 

در خصوص نحوه برخورد داور با اعتراض بازیکنان نیز اعتراضات به مراتب شدیدتر بازیکنان در تیمهای دیگر را شاهد بوده ایم اما به واسطه محرومیت نقل و انتقالاتی که برخی تیمها در دو فصل گذشته داشتند، هیچ داور و حتی کمیته انضابطی مجاز به دادن کارت زرد برای اعتراض شدید یا محروم کردن بازیکنان آن تیم خاص نبود!

 

به واقع چطور می توان باور کرد، داور، کمک داور و داور پشت دروازه صحنه زیر را ندیده اند! آیا در آن ارتفاع نیز شلوغی بازیکنان باعث کور شدن دید داور بوده یا توپ در محل دیگری بوده که 3 داور قادر به دیدن واضح ترین صحنه داوری سال نشدند!

متاسفانه در فوتبال کثیف و دولتی ایران نتایج در بیرون زمین فوتبال تعیین می شوند و علت اصرار آقایان برای برگزاری بازیها نیز ریشه در همین مسائل داشت چرا که  داوران با ذهنیت قبلی در مورد برنده و بازنده هر بازی وارد زمین می شوند و وقتی با اتفاقات واقعی مثل اسپک کیروش استنلی که هم داور هم کمک داور و هم داور پشت دروازه آن را در آسمان به وضوح می دیدند مواجه می شوند، مغزشان برای اعلام رای درست Error می دهد چرا که صحنه مذکور با آن چیزی که از قبل به عنوان نتیجه بازی به آنها اعلام شده، همخوانی نداشته و تصمیم اشتباه را اتخاذ می کنند.

 

نکته جالب نیز در چنین مواردی این است که برخی بازیکنان تیم های رقیب مدعی می شوند فلان تیم نمی تواند فلان تیم را ببرد و صحبت از مهندسی نتایج می کنند و این در حالیست که دقیقاً همه این موارد مصداق بارز مهندسی نتایج به سود یک تیم خاص است که در بزنگاه های حساس لیگ رقم می خورد و در نهایت با طرح ادعاهای عوام فریبانه که نتوانستند آن تیم را ببرند، سعی در فریب افکار عمومی دارند و این در حالیست که قطعاً یک تیم نمی تواند مقابل وزیر ورزش، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و کمیته داوران که در جهت منافع یک تیم خاص حرکت می کنند، قد علم کند! در هر صورت اگر قرار بود بر روی فوتبال ایران یک نامگذاری انجام می شد بدون شک عنوان با معنای “سیرک” بهترین گزینه بود! سیرک فوتبال ایران به تهیه کنندگی مسعود سلطانی فر و کارگردانی حیدر بهاروند و فیلمبرداری سهیل مهدی است.

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • Mehrsa 26 ژوئن 2020 / 11:24 ق.ظ

    واقعا متاسفم
    ادم چه طور میتونه همچین ظالمانی رو ببینه و هیچی نگع ؟؟؟

  • الهیار 25 ژوئن 2020 / 9:15 ب.ظ

    بر پدرت لعنت شیطانی خر که گند زدی به فوتبال

  • محمد ثانی 25 ژوئن 2020 / 5:24 ب.ظ

    سید علی توجیه شده بود که استقلال نباید بازی رو ببره همونطور که یه گاو دیگه توجیه شده بود استقلال نباید صنعت نفت رو ببره یا استقلال نباید سپاهان رو ببره . ریدم تو این فوتبال مافیایی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید