کد خبر:13567
پ

آمارسازی فیک و جعلی در بازی استقلال و ماشین سازی

در حالی که به اعتراف کادر فنی استقلال، بازی روز گذشته این تیم مقابل ماشین سازی از نظر فنی در سطح بالایی قرار نداشت و کسب 3 امتیاز با ارزش مهمترین اتفاق آن بود، یکی از سایتهایی که در حوزه ارائه آمار فوتبال فعالیت می کند، اقدام به انتشار آمار عجیبی کرد که عملکرد و […]

در حالی که به اعتراف کادر فنی استقلال، بازی روز گذشته این تیم مقابل ماشین سازی از نظر فنی در سطح بالایی قرار نداشت و کسب 3 امتیاز با ارزش مهمترین اتفاق آن بود، یکی از سایتهایی که در حوزه ارائه آمار فوتبال فعالیت می کند، اقدام به انتشار آمار عجیبی کرد که عملکرد و کیفیت فنی استقلال را در این بازی تا سطح بارسلونا بالا برد!

 

آمارسازی فیک و جعلی در بازی استقلال و ماشین سازی

اینکه دوستان با چه متر و معیاری تعداد پاس ها را شمارش می کنند بر ما پوشیده است اما مزید اطلاع دوستان باید گفت، اگر در لالیگا یا لیگ های اروپایی آمار دقیق پاس و مالکیت توپ ارائه می شود، به واسطه فناوری پیشرفته ای است که مسئولین برگزار کننده بازیها در پروتکل برگزاری بازیها اجرا می کنند و با بج های الکترونیکی ریزی که به بدن بازیکنان متصل است، میزان دوندگی بازیکن و تعداد لمس توپ و پاس و بسیاری از متریک های دیگر در یک بازی فوتبال را به طور دقیق اطلاعرسانی می کنند حال اینکه دوستان با چه روشی تعداد پاس های استقلال در بازی مقابل ماشین سازی را نزدیک به 700 پاس اعلام کرده اند بر کسی روشن نیست.

به طور کلی سطح فوتبال ایران هنوز به درجه ای نرسیده که تعداد پاسهای رد و بدل شده در بهترین تیم های ایرانی فراتر از 500 پاس برود و به واسطه وقفه های بسیار در بازی و کیفیت پائین بسیاری از بازیکنان شاغل در لیگ برتر، این عدد معمولاً زیر 500 پاس است.

نکته جالب دیگر در این بازی، تعداد شوت ها بود که مشخص نیست با چه متر و معیاری تعداد شوت های استقلال به سمت دروازه ماشین سازی، 18 شوت اعلام شد! این در حالیست که تعریف شوت مشخص است و با بازبینی مجدد فیلم بازی به وضوح مشخص است که تعداد شوت استقلالی ها 10 شوت بوده است.

در تعداد کرنر ها نیز اشتباه عجیبی رخ داد و در حالی که حتی آمار تلویزیونی نیز 5 کرنر را برای استقلال ثبت کرد اما دوستان، عدد 6 کرنر را برای استقلال ثبت کردند تا به طور کلی این آمار تخیلی به نظر برسد.

 

در تصویر زیر آمار تیم بارسلونا را می بینید که در بازی مقابل ویارئال با نتیجه 4 بر 0 پیروز شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید