کد خبر:34784
پ

آقای قلعه نویی ژست مظلومیت نگیرید | از روی زمین طلا پیدا کنید، میگذارید جیبتان؟

در حالی که قرار بود روز گذشته کمیته استیناف حکم نهایی خود در خصوص بازیکن غیرمجاز گل گهر را صادر کند، این رای به دلیل شلوغ کاری رسانه ای یک طرف درست 24 ساعت قبل از صدور حکم، با حواشی همراه شد که به نظر می رسد کمیته استیناف برای جلوگیری از هر گونه شائبه […]

در حالی که قرار بود روز گذشته کمیته استیناف حکم نهایی خود در خصوص بازیکن غیرمجاز گل گهر را صادر کند، این رای به دلیل شلوغ کاری رسانه ای یک طرف درست 24 ساعت قبل از صدور حکم، با حواشی همراه شد که به نظر می رسد کمیته استیناف برای جلوگیری از هر گونه شائبه ای صدور و اعلام این حکم را به تاخیر انداخته است.

 

آقای قلعه نویی ژست مظلومیت نگیرید | از روی زمین طلا پیدا کنید، میگذارید جیبتان؟

آقای قلعه نویی ژست مظلومیت نگیرید | از روی زمین طلا پیدا کنید، میگذارید جیبتان؟

نکته جالب توجه در این پرونده فریادهای مضحک مظلومیت امیر قلعه نویی و باشگاه گل گهر است که حتی با وجود محرز بودن تخلف، همچنان معتقدند قصوری در این پرونده مرتکب نشده اند و اگر هم اشتباهی بوده از سمت فدراسیون فوتبال بوده که استعلام صورت گرفته (که مشخص شد جعلی بوده است) را پذیرفته و اقدام به صدور مجوز بازی بازیکن گابنی کرده است.

این ادعای قلعه نویی و باشگاه گل گهر و باشگاه دیگری که در این بین کاسه داغتر از آش شده(!) در حالی مضحک به نظر می رسد که پس از بازی استقلال و گل گهر، در همان برنامه طنز سیرک برتر(!) به موضوع عدم احراز صلاحیت بازیکن گابنی به واسطه نبود نامش در فهرست اسامی ملی پوشان پابنی اشاره شد اما دوستان در باشگاه گل گهر با استناد به اینکه مجوز این بازیکن صادر شده و مشکلی ندارد، باز هم به این بازیکن بازی دادند و تصور آنها نیز همین استدلال فعلی شان بود که وقتی کارت بازی صادر شده به معنای این است که همه مراحل قانونی طی شده است و بازیکن مشکلی برای بازی ندارد و از بازیکن مذکور در دیدار مقابل پیکان و سپاهان نیز استفاده کردند.

در همان مقطع آنها می دانستند که بازیکنشان بر طبق قوانین غیر مجاز است اما برای بالا بردن هزینه این اتفاق برای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و این استنتاج که چاقو دسته خود را نمی برد چرا که اگر حکم به غیرمجاز بودن بازیکن صادر شود، در واقع خود فدراسیون فوتبال زیر سوال خواهد رفت که چرا کارت بازی این بازیکن را صادر کرده است، با قلدری و بی توجهی به اطلاعرسانی گسترده در خصوص غیرمجاز بودن بازیکن گابنی از وی استفاده کردند اما تصورش را هم نمی کردند که مشاوره های غلطی که در این مدت به آنها داده شد، آنها را از کرده پشیمان کند.

 

اینکه چه فرد یا افرادی در داخل فدراسیون فوتبال و یا باشگاه گل گهر در ماجرای جعل و ارسال ایمیل جعلی دست داشته اند هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما آنچه مشخص است، باشگاه گل گهر به اخطارها در خصوص عدم استفاده از این بازیکن نیز توجه نکرد و با یک استدلال واهی که کارت بازی این بازیکن صادر شده، به استفاده از او ادامه داد. این در حالی است که در فدراسیون فوتبال بر فرض صحت استعلام از فدراسیون گابن، کارت بازی وی را صادر کرده و حال که مشخص شده بود این بازیکن تعداد بازی کافی برای احراز شرایط حضور در فوتبال ایران را ندارد و به ایمیل های جعلی استناد شده، راهی برای قانونگذار برای برخورد با این تخلف آشکار باقی نمانده بود چرا که اگر هر حکمی غیر از این مورد صادر می شد، سه باشگاه دیگر از CAS پیگیر پرونده می شدند و در نهایت به حق خود می رسیدند کما اینکه نمونه چنین پرونده هایی بارها در سری آ ایتالیا رخ داده و حتی نتایج 3 بر 0 به ضرر تیم های بزرگ این کشور نیز صادر شده است و اتفاق عجیبی تلقی نمی شود.

 

جناب قلعه نویی که داعیه اعتقاد به ائمه اطهار و تدین دارید، به واقع آیا شما گنجی در خیابان پیدا کنید، آن را به جیب خود گذاشته و خرجش می کنید؟ با علم به اینکه این مال برای شما نیست و استفاده از آن برای شما غیرمجاز است ؟  آیا در این مورد نیز اینطور استدلال می کنید که اشتباه از سمت مالک واقعی گنج بوده که آن را گم کرده است و همین اشتباه شما را مجاز به استفاده از مال غیرمشروع کرده است؟

البته در این مورد شاید تا حدی حق با باشگاه گل گهر باشد. چرا که به قدری در 5 سال گذشته فدراسیون فوتبال با جاعلین و باشگاه جاعل همکاری کرده که گل گهری ها تصور کردند هنوز دوران 5 سال گذشته است و فدراسیون فوتبال به پرونده ورود نمی کند و در صورت ورود نیز تبرئه می شوند چرا که یک پای این ماجرا، فدراسیون فوتبال است! شاید اگر یکبار برای همیشه نهادهای نظارتی داخلی به موضوع فساد گسترده در بدنه فدراسیون فوتبال در 5 سال گذشته ورود می کردند، آبروریزی آن باشگاه مشهور تهرانی که مدارک جعلی به AFC ارائه کرد نیز پیش نمی آمد و باشگاه هایی همچون گل گهر نیز به خود جرات نمی دادند اقدام به جذب چنین بازیکنی با این شرایط کنند.

 

پی نوشت: این ادعای مسئولین گل گهر مبنی بر اینکه تقصیری در این پرونده نداشته اند از آن جهت مردود است که به آنها اطلاع داده شد این بازیکن صلاحیت بازی در لیگ ایران را ندارد ولی انها به اشتباه خود اصرار کردند و همچنان از بازیکن گابنی در بازیهای بعدی استفاده کردند و حتی اگر فرض بگیریم آنها از این اتفاقات در بازی مقابل استقلال با خبر نبودند، اما در بازی مقابل سپاهان و پیکان از همه چیز اطلاع داشتند اما همچنان به ادامه اشتباه خود اصرار کردند که این تصمیم آنها در واقع بی اطلاعی مسئولین گل گهر از قضیه را رد می کند و اثبات می کند انها به طور آگاهانه از این بازیکن غیرمجاز استفاده کرده اند. آقای قلعه نویی حتی اگر بر فرض محال شما نمی دانستید بازیکن گابنی چنین شرایطی در بازی مقابل استقلال دارد، چه دفاعی در خصوص بازی دادن به او علی رغم مشخص شدن غیرمجاز بودنش در بازیهای بعدی دارید؟ چطور ممکن است در آن برنامه به طور مستند عدم انجام بازیهای ملی اریک بوکوم به نمایش در بیاید اما مسئول نقل و انتقالات شما نداند که این بازیکن 4 بازی ملی انجام نداده ؟

دیدگاه کاربران 5 دیدگاه
  • محمد 26 ژانویه 2022 / 9:11 ق.ظ

    از شکایت نساجی از یک باشگاه خاص خبری ندارین؟ ظاهرا باشگاه بیت جماران هم بازیکن غیر قانونی داشته ولی کمیته انضباطی شکایت نساجی رو گذاشته توی کشوی جادوییش.

    • میلاد 26 ژانویه 2022 / 9:14 ق.ظ

      مشخص شد اصلا شکایتی در کار نبوده دوما گزارش ناظر بازی هم بر خلاف ادعای مدیرعامل نساجی بود که به همین دلیل به علت نشر اکاذیب محکوم شد. کجا غیرقانونی بازی کردن ؟؟ باشگاه استقلال سند ویلای 90 میلیاردی رو در رهن گذاشته ولی آقایاون برای لجبازی گفتن الا و بلا باید ضمانتنامه بانکی 20 میلیاردی باشه . مرغ پخته هم خنده ش میگیره از این استدلال خنده دار . طرف ضمانت بیشتر گذاشته قبول ندارن ولی برای سنگ اندازی و مشکل تراشی میگفتن باید حتماً ضمانتنامه بانکی باشه . برید بشینید پای منقل همون حسین قدوسی با هم بزنید شنگول شید

    • ماری کروز 26 ژانویه 2022 / 9:15 ق.ظ

      شل مغز ضمانت رو تبدیل کردن خب . قبلش 90 میلیارد ارزش ضمانت بود بعدش تبدیلش کردن به 20 میلیارد ضمانتنامه بانکی . ینی هوادارای لنگ در همین حد خنگ

    • علی 29 ژانویه 2022 / 9:34 ق.ظ

      من نمیدونم چرا برخی لنگپولیسیا ایتقدر نابغه هستند . اول برو ببین چرا بعد از گذشت بیش از یک ماه از صدور حکم کمیته انضباطی مبنی بر کسر شش امتیاز از لنگ ، چرا تا حالا اون فدراسیون فوتبال فاسد لنگی این حکم رو اجرا نکرده بعد در مورد تیم بزرگتر از لنگپلیس یعنی استقلال فاتح نظر بده .جعلپولیس و طرفداراش در حدی نیستند که در مورد استقلال قهرمان اظهار نظر کنند .

  • بی نام 26 ژانویه 2022 / 9:06 ق.ظ

    جالب اینجاست استقلال همون بازی زستند و‌یامگا را بازی نداد و‌چند بازی بعد هم قاسمی نژاد را ترس پدیده. اما گل گهر با پر رویی طرفو‌بازی داده. یک فرقی باید بین تیمهای قانون مدار و قانون گریز باشه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید