کد خبر:38109
پ

آقایان مگر با اسکوچیچ رودربایستی دارند | دلایل اخراجش را قاطعانه اعلام کنید

در حالی جلسه روز گذشته هیئت رئیسه با اسکوچیچ بدون اعلام تصمیم نهایی برای برکناری اسکوچیچ به پایان رسید که تقریباً همه می دانند این اتفاق به واسطه به حدنصاب نرسیدن تعداد اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال رخ داد چرا که این جلسه از حالت رسمی خارج شده بود و طبیعتاً تصمیماتی که در آن […]

در حالی جلسه روز گذشته هیئت رئیسه با اسکوچیچ بدون اعلام تصمیم نهایی برای برکناری اسکوچیچ به پایان رسید که تقریباً همه می دانند این اتفاق به واسطه به حدنصاب نرسیدن تعداد اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال رخ داد چرا که این جلسه از حالت رسمی خارج شده بود و طبیعتاً تصمیماتی که در آن اتخاذ می شد، نمی توانست لازم الاجرا و رسمی باشد.

آقایان مگر با اسکوچیچ رودربایستی دارند | دلایل اخراجش را قاطعانه اعلام کنید

آقایان مگر با اسکوچیچ رودربایستی دارند | دلایل اخراجش را قاطعانه اعلام کنید

اما با اعلام نظر قاطع کمیته فنی فدراسیون فوتبال و با شنیدن صحبتهای بزرگان تیم ملی در خصوص شرایط تیم ملی، به نظر می رسد در جلسه بعدی هیئت رئیسه که 31 تیر خواهد بود، حکم برکناری اسکوچیچ به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

نکته جالب اینکه رسانه های کشور کرواسی به دقت اتفاقات فوق را زیر نظر گرفته اند و از همین حالا با تیترهایی مثل برکناری بی رحمانه اسکوچیچ از تیم ملی ایران در فاصله 4 ماه به جام جهانی، از تصمیم فدراسیون فوتبال ایران حیرت زده شده اند.

شاید این حیرت زدگی برای برخی علاقه مندان به فوتبال در داخل کشور نیز وجود داشته باشد اما چه خوب است مسئولین فدراسیون فوتبال در بیانیه نهایی خود به علل واقعی تصمیم برای برکناری اسکوچیچ اشاره کنند تا وجهه فوتبال ملی ایران در جهان خدشه دار نشود. جایی که رسانه های خارجی تلاش دارند این اقدام فدراسیون فوتبال را غیرحرفه ای جلوه دهند و آن را به سمائل سیاسی و مافیا ربط دهند اما هم وزیر ورزش، هم میرشاد ماجدی، هم کمیته فنی و هم کاپیتان های تیم ملی به خوبی می دانند علت این تصمیم چیست و چرا با قاطعیت به یکباره بحث اخراج اسکوچیچی مطرح شد که به زعم برخی، بهترین نتایج را کسب کرده بود.

مهمترین دلیل برکناری اسکوچیچ به اطرافیان او باز می گردد که در مقاطع مختلف به او بازیکن معرفی کردند و در واقع دلالی بازیکن در تیم ملی در زمان اسکوچیچ به اوج خود رسید تا جایی که کاپیتان های تیم ملی از این وضعیت به سطوح آمدند که چرا باید بازیکنان شایسته پشت خط بمانند اما برخی بازیکنان سکونشینو نیمکت نشین تیمها تنها با روابطی که دلالان با اسکوچیچ دارند، به چرخه بازیکنان سطح بالای ملی وارد شوند؟

تقریباً این اتفاق برای همه ذست اندرکاران ارشد ورزش و فوتبال کشور مسجل شده که با این قاطعیت حکم به برکناری اسکوچیچ داده اند چرا که پس از تعیین سقف قرارداد بر اساس ملی پوش بودن بازیکن، زد و بندهای عجیبی در دعوت از بازیکنان به تیم ملی شکل گرفته تا مبلغ قرارداد بازیکنی به واسطه ملی پوش بودن، افزایش پیدا کند و طبیعتاً برخی در این بین پورسانت دلالی خود و معرفی بازیکن به تیم ملی را که سبب افزایش قیمت بازیکن شده، دریافت می کردند.

هر چه که هست، شایسته است برای جلوگیری از سوء استفاده از شرایط فعلی توسط برخی خارجی ها و داخلی ها، فدراسیون فوتبال بدون اغماض، دلایل واضح و صریح خود برای برکناری اسکوچیچ را اعلام کند در غیر اینصورت، این تصمیم آقایان توسط برخی رسانه های داخلی و خارجی، غیرحرفه ای و با لابی سیاسی جلوه داده خواهد شد.

 

پی نوشت: یکی از دلایلی که شاید فدراسیون فوتبال نخواهد از وجود دلالی در تیم ملی پرده برداری رسمی کند، زیر سوال رفتن اعتبار فدراسیون فوتبال و برخی نزدیکان و دستیاران فعلی اسکوچیچ است که اتفاقاً اکثراً از پیشکوستان یک تیم خاص هستند که حرف و حدیث در خصوص دعوت مشکوک از بازیکنان این تیم به تیم ملی ولو با عملکرد ضعیف به اوج خود رسیده است.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • مرتضی 13 جولای 2022 / 10:42 ق.ظ

    کاپیتان‌های پر مدعایی که یکسال است در تیمهای باشگاهی پایشان به توپ نخورده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید