کد خبر:44377
پ

گزارش احمقانه صدا و سیما در توجیه میزبانی آزادی در بازی پرسپولیس و پیکان

به نظر می رسد داستان حمایت از تیم پرسپولیس به ارکان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال خلاصه نمی شود و یک حمایت همه جانبه از این تیم در رسانه ملی هم در جریان است. از رپرتاژهای برنامه فوتبال برتر و کارشناسی های مغرضانه در مورد بازی ها که بگذریم به نوع گزارش گزارشگران رنگی صدا […]

به نظر می رسد داستان حمایت از تیم پرسپولیس به ارکان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال خلاصه نمی شود و یک حمایت همه جانبه از این تیم در رسانه ملی هم در جریان است.

از رپرتاژهای برنامه فوتبال برتر و کارشناسی های مغرضانه در مورد بازی ها که بگذریم به نوع گزارش گزارشگران رنگی صدا و سیما در پوشش مسابقات تیم های مختلف می رسیم و پس از آن به کارگردانی به شدت رنگی مسابقات می رسیم که اوج آن را در دربی و در سانسور پنالتی ولسیانی و تکرار چند باره صحنه گل آل کثیر و برخورد یامگا و عبدی دیدیم!

اما این پایان ماجرا نیست. بخش خبری صدا و سیما اخیراً با گزارشی عجیب و جانبدارانه با سانسور حقایق، قصد داشت تا درخواست استقلال و سپاهان برای همزمانی سه هفته پایانی و عدم میزبانی ورزشگاه آزادی در بازی پیکان و پرسپولیس را به شکل وارونه جلوه دهد.

بخش خبری شبکه 3 : برنامه از 9 فروردین اعلام شده بود و آن موقع تیمی اعتراض نداشت

در پاسخ به این استدلال کمدی می توان اینطور گفت که برنامه سوپرجام هم از مدتها قبل اعلام شده بود که در ابتدای فصل برگزار شود و قبل از فینال لیگ قهرمانان آسیا باشگاه پرسپولیس اعتراضی به آن نداشت اما پس از شکست در فینال و روحیه خراب بازیکنان و البته جدایی چند ستاره، به درخواست یحیی گل محمدی و باشگاه پرسپولیس این بازی بر خلاف آئین نامه میلی آقایان به نیم فصل موکول شد! بحث اینجاست که در هر قانونی شرایط خاص وجود دارد و مسئولین تصمیم گیرنده برای برگزاری بازی ها می بایست در آن شرایط تصمیمات جدید را اتحاذ کنند. مگر وقتی کرونا همه گیر شد، برنامه بازی ها تا انتها اعلام نشده بود؟ مگر سه فصل قبل وقتی قرار بر شروع لیگ طبق برنامه قبلی بود، جناب مهدی تاج به دلایل واهی برنامه شروع لیگ را یک ماه به تاخیر نیانداخت تا احتمالاً کالدرونی که یک ماه بود به پرسپولیس پیوسته بود، با این تیم هماهنگ تر شود؟ به طور واضحی در تاریخ 9 فروردین، این فشردگی امتیازی در صدر و قعر جدول وجود نداشت که اطلاع از نتیجه تیم رقیب در بازی تیمی تاثیرگذار باشد و بر طبق صحبت های قنبرزاده نایب رویس فدراسیون فوتبال قبل از دربی (زمانی که پرسپولیس هنوز سوم بود) در پخش زنده اعلام شد که سه هفته پایانی همزمان خواهد بود اما اینکه پس از پیروزی تیم محبوب آقایان در دربی چه شد که آقایان از تصمیم خود منصرف شدند بر ما پوشیده است. شاید تصور می کردند دربی با نتیجه مساوی به پایان می رسد و برگزاری همزمان سه هفته پایانی فشار روانی بیشتری روی استقلال و سپاهان برای از دست دادن امتیاز خواهد گذاشت اما با پیروزی پرسپولیس در دربی به یکباره شرایط برای دوستان تغییر کرد و برای دور کردن فشار بر روی تیم محبوب آقازاده ها، برگزاری بازی های همزمان منتفی شد.

بخش خبری شبکه 3: استقلال هم در سال 98 در تهران از پیکان میزبانی کرد

اوج حقارت تنظیم کننده گزارش مغرضانه شبکه 3 آنجا بود که او با استناد به اینکه در سال 98 هم بازی پیکان و استقلال به ورزشگاه آزادی منتقل شد، سعی داشت تا سرپوشی بر تصمیم عجیب سازمان لیگ در این خصوص بگذارد. شاید او فراموش کرده اما همگان به خاطر دارند که نه باشگاه پیکان و نه باشگاه استقلال درخواست برگزاری بازی در آزادی را ندادند و به طور قاطع شورای تامین این دستور را صادر کرد چرا که در آن برهه هواداران استقلال بابت جدایی استراماچونی خشمگین بوده و با فراخوان قصد داشتند، محل برگزاری بازی را به آشوب و شعارهای ضدحاکمیتی بکشانند که کنترل جمعیت برای نیروی انتظامی در آزادی ساده تر از ورزشگاه های دیگر بود. اما بر طبق اعلام مدیرعامل استقلال، شورای تامین مخالف برگزاری بازی پرسپولیس و پیکان در آزادی بوده و این تصمیم سازمان لیگ و بالادستی ها بوده که مسیر پیروزی تیم محبوب خود ر ا ساده تر کنند. اگر در آن سال استقلال در آزادی دوبار میزبان شد، در سال 1401 در حالی که پرسپولیس می بایست به شیراز می رفت و مهمان تیم فجرسپاسی می بود، در تهران از این تیم میزبانی کرد!

هر چه که هست گزارش تحریف شده و سانسور شده صدا و سیما که با حقیقت فاصله زیاد داشت، خود گویای حمایتی همه جانبه از نهادهای مختلف به سود یک تیم خاص است. مگر وقتی سهیل مهدی به جرم سریع رساندن توپ به بازیکن استقلال، آن فرد را از کنار زمین اخراج کرد چه اتفاقی افتاد که حالا برای مافیای رسانه ای که اینگونه سپر حمایتی یک تیم شده اند، بیفتد؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید