کد خبر:34004
پ

گاف های پرتعداد صدری در مورد رانت پرسپولیس در استفاده از تخصیص ارز نیمایی

🔺مجید صدری، سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس صبح دیروز در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه‌های گروهی ناخواسته نکته عجیبی را به زبان آورد که با واکنش بسیاری از منتقدان رو به رو شده که بدون شک اظهارات وی در خصوص تخصیص ارز نیمایی برای پرداخت طلب گابریل کالدرون می‌تواند دردسر‌های جدیدی را برای وی و […]

🔺مجید صدری، سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس صبح دیروز در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه‌های گروهی ناخواسته نکته عجیبی را به زبان آورد که با واکنش بسیاری از منتقدان رو به رو شده که بدون شک اظهارات وی در خصوص تخصیص ارز نیمایی برای پرداخت طلب گابریل کالدرون می‌تواند دردسر‌های جدیدی را برای وی و باشگاه پرسپولیس و افرادی که در این میان دخیل بوده‌اند، به وجود آورد.

🔺صدری که تصور نمی‌کرد بیان این مطلب تبعات ناخوشایندی را برای وی در برداشته باشد با افتخار اعلام کرد که «ما برای پرونده کالدرون ارز نیمایی گرفتیم و ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به نفع باشگاه شد»، اما منتقدان اجتماعی با اشاره به این جمله از مسئولان وزارت ورزش و جوانان و مدیران دولتی به شدت انتقاد کردند که پرداخت طلب گابریل کالدرون چقدر اهمیت داشت که مدیران دولتی تصمیم گرفتند برای پرداخت آن ارز نیمایی در اختیار مدیران پرسپولیس قرار دهند؟ در حالی که این ارز عموماً و غالباً برای تأمین اقلام اساسی و ضروری از جمله دارو تخصیص می‌یابد، اما حالا صرف پرداخت بدهی یک باشگاه به سرمبی خارجی‌اش شده است.

🔺از طرفی چه ضرورتی دارد که در برهه کنونی که جامعه به شدت درگیر مسائل اقتصادی است منابعی که می‌تواند در جهت آسایش و رفاه مردم هزینه شود، بابت پرداخت طلب یک مربی فوتبال هزینه شود؟ مدیرانی که با تخصیص ارز نیمایی به باشگاه پرسپولیس موافقت کردند بر اساس چه متر و معیاری این باشگاه را دارای اولویت دانستند در حالی که کارشناسان حوزه درمان و سلامت معتقدند اولویت تهیه دارو برای درمان بیماران به خصوص بیماری‌های خاص که در صدر فهرست تخصیص ارز نیمایی قرار دارند، اهمیت بالایی دارد، اما در کمال ناباوری مشخص شده پرسپولیس اولویتش بیشتر از بیماران خاص است.

🔺باید دید آیا دستگاه‌های نظارتی بابت این خسارت سنگین به بیت المال مدیران پدیده آورنده این بدهی ارزی را برای پاسخگویی احضار خواهند کرد یا اینکه مسببان این پرونده نیز همانند مقصران پرونده بدهی مارک ویلموتس از زیر بار مسئولیت شانه خالی خواهند کرد.

🔺سوتی بعدی صدری این بود که او با افتخار اعلام کرد از اپسانسر رقیب، مبلغی قرض گرفته است؛ اتفاقی که رسول پناه و سایر مدیران پرسپولیس همواره تلاش کرده اند آن را مخفی کنند اما صدری با افتخار اعلام کرد از اسپانسر استقلال مبلغی را قرض گرفته است تا اینگونه روح رقابت در فوتبال ایران زیر سوال برود! اینکه حامی مالی یک تیم به تیم رقیب کمک مالی کند، شاید تنها در فوتبال ایران دیده شود!

🔺 در انتها نیز صدری در موضعی طلبکارانه مدیران قبلی پرسپولیس را زیر سوال برد که چطور با ماریو بودیمیر آن قرارداد را منعقد کرده اند اما خودش به این موضوع اشاره نکرد که چطور سنگین ترین قرارداد بین بازیکنان ایرانی لیگ برتر را با رضا اسدی که ماهها از فوتبال دور بوده و از آمادگی دور بود، منعقد کرد و خروجی این قرارداد ترکمانچای نیز نیمکت نشینی بازیکن ناآماده این روزهای پرسپولیس است.

🔺 صدری در همین کنفرانس خبری، سالها تلاش مافیای رسانه ای قرمز برای برائت از هرگونه کمک از سمت وزارت ورزش را بر باد داد و رسماً اعلام کرد اگر کمک حمید سجادی وزیر ورزش فعلی نبود، پرونده کالدرون جمع نشده بود تا دوستان اینگونه پس از حل مشکل بدهی برانکو توسط سلطانی فر، به دامان سجادی برای حل مشکل بدهی کالدرون پناه برده باشند.

🔺 گفتنیست پیشتر نیز پرده از کمک مالی یک صندوق کارآفرینی دولتی به پرسپولیس برداشته شده بود و مشخص نیست این حجم از تزریق مالی در کجا هزینه می شود، که تمامی ندارد و هنوز بدهی باشگاه پرسپولیس به باشگاه پدیده بابت انتقال گل محمدی پرداخت نشده است!

 

کلیدواژه : پرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید