کد خبر:33873
پ

کوچه ای به نام علی چپ برای صدری و پرسپولیس در موضوع اریک بوکوم!

به نظر می رسد داستان کسر امتیاز از گل گهر و اضافه شدن امتیاز به تیمهای پیکان، سپاهان و استقلال بیش از اینکه برای باشگاه گل گهر گران تمام شود، برای تیم پرسپولیس گران تمام شده که از لحظه اعلام رای از صغیر و کبیر در این باشگاه و پتانسیل های رسانه ای ایشان در […]

به نظر می رسد داستان کسر امتیاز از گل گهر و اضافه شدن امتیاز به تیمهای پیکان، سپاهان و استقلال بیش از اینکه برای باشگاه گل گهر گران تمام شود، برای تیم پرسپولیس گران تمام شده که از لحظه اعلام رای از صغیر و کبیر در این باشگاه و پتانسیل های رسانه ای ایشان در حال اظهار نظر کردن در خصوص این مسئله هستند و حال اینکه خود باشگاه گل گهر اعتراضی به این گستردگی به رای صادره ندارد چرا که گل گهری ها و البته کمیته انضباطی و پلیس فتا بهتر از مسئولین پرسپولیس می دانند که چه اتفاقی افتاده که این رای صادر شده است.

 

کوچه ای به نام علی چپ برای صدری و پرسپولیس در موضوع اریک بوکوم!

باشگاه پرسپولیس که این روزها در مقام وکیل مدافع سایر باشگاه ها برای جلوگیری از ایجاد فاصله امتیازی بین تیم های مدعی قهرمانی و تیم پرسپولیس ایفای نقش می کند، عمداً یا سهواً افکار عمومی را در موضوع بازیکن غیرمجاز گل گهر به سمتی دیگر می برد. اما همانطور که شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال مدعی شد، اولاً گل گهر نامه ای مکتوب در تاریخ 1 آذر به فدراسیون فوتبال ارسال کرده که کلیه مسئولیت های ناشی از بازی غیرقانونی بازیکنش را پذیرفته است و احتمالاً سکوت این روزهای این باشگاه سیرجانی ریشه در همین نامه دارد که حالا برخی تیم ها کاسه داغتر از آش شده و به جای مسئولین گل گهر هم مصاحبه می کنند.

در ثانی تاکنون بارها و بارها به این موضوع اشاره شده که علت 3 بر 0 شدن نتیجه بازیهای گل گهر، جعل سند بوده و نه صرفاً نداشتن 4 بازی ملی اریک بوکوم. بر طبق حکم کمیته انضباطی، تیمها تنها 24 ساعت پس از پایان بازی فرصت شکایت به بازیکن غیرممجاز را دارند اما در صورتی که مشخص شود بازیکنی با مدارک جعلی بازی کرده، حتی اگر دو سال بعد هم مشخص شود مدارک وی جعلی بوده، نتایج آن تیم در مقابل حریفان، به موجب قانون 3 بر 0 می شود و همین اتفاق نیز در خصوص اریک بوکوم و باشگاه گل گهر رخ داده و امروز مطالبه افکار عمومی این است که چه فرد یا افرادی این ایمیل های جعلی را از ایران ارسال کرده اند و شاید دلیل دیگر سکوت باشگاه سیرجانی ریشه در بایگانی کردن این سوال مهم و نپرداختن به این موضوع باشد.

 

صدری نمی داند یا نمی خواهد بداند؟

همه این موارد آشکار در حالی است که مسئولین باشگاه پرسپولیس یا نمی دانند و یا خود را به ندانستن می زنند و به اشتباه بر روی مسئله ای اصرار دارند که اصلاً نتایج به استناد آن، 3 بر 0 نشده است. حتی اگر فرض را بر این بگیریم که باشگاه گل گهر در جریان این جعل نبوده و نمی دانسته مدارک جعلی است، اما این باشگاه پس از بازی مقابل استقلال و شکایت این تیم در خصوص اریک بوکوم و اسنادی که در رسانه های مختلف مبنی بر نداشتن 4 بازی ملی اریک بوکوم منتشر شد، به خوبی می دانست که این بازیکن صلاحیت بازی در لیگ برتر را ندارد اما آنها با اصرار به بازی دادن به این بازیکن در بازی مقابل سپاهان و پیکان سعی کردند که هزینه این تصمیم بزرگ را برای کمیته انضباطی زیاد کنند و تصورش را هم نمی کردند که پلیس فتا به مسئله ورود کند و از طریق رصد IP که با VPN از داخل ایران ایمیل های جعلی را ارسال کرده بود، پی به حقیقت ماجرا ببرند.

در این مسئله مشاوره اشتباه به کادر فنی گل گهر باعث به وجود آمدن این فاجعه برای امیر قلعه نویی شد. چرا که آنهایی که همین امروز نیز به قانونی استناد می کنند که فدراسیون در این زمینه و تائید مدارک اشتباه کرده و با وجود صادر شدن کارت بازی اریک بوکوم، تقصیری متوجه بازیکن و باشگاه نیست و نباید از این تیم کسر امتیاز صورت می گرفت، فراموش کرده اند فدراسیون فوتبال بر مبنای مدارک جعلی تائیدیه را صادر کرده و به موجب قانون در صورتی که جعلی بودن مدارک اثبات شود، نتایجی که بازیکن مذکور در آنها به میدان رفته 3 بر 0 به سود حریفان خواهد شد و امروز نیز همین اتفاق رخ داده و جعلی بودن ایمیل های تائیدیه فدراسیون فوتبال گابن به تائید پلیس فتا رسیده است که این ایمیل ها از ایران ارسال می شده اند! فارغ از اینکه باشگاه گل گهر در جریان این سندسازی بوده یا خیر و این اشتباه عمداً یا سهواً رخ داده باشد، قانون در این زمینه مشخص است و مسئولیت و تبعات این اتفاق بر عهده باشگاه گل گهر خواهد بود.

 

مسئولین پرسپولیس از تبعات ورود به قضیه مهدی طارمی بترسند

مسئولین باشگاه پرسپولیس امروز باید با درس گرفتن از این ماجرا به فکر عواقب احتمالی ورود نهادهای نظارتی به پرونده جعل قرارداد مهدی طارمی باشند که توسط وزارت ورزش سابق مسکوت ماند و اجازه پیگیری به هیچ نهاد و تیمی داده نشد. اما آن دوران گذشته و فصل جدیدی از عدالت در فوتبال ایران باز شده که ظاهراً هنوز دوستان در باشگاه پرسپولیس به خداحافظی با دوران پرمفسده وزارت ورزش سابق عادت نکرده اند و چنین اتفاقاتی برایشان عجیب به نظر می رسد. در این ماجرا کمیته انضباطی به درستی نص صریح قانون در این خصوص را اجرا کرده و به موجب آن حکم داده است. رسانه های نزدیک به مدیریت سابق پرسپولیس( دار و دسته ح.ق) که به گفته مهدی رسول پناه جریان خبرسازی و جوسازی در این زمینه را بر عهده دارند، در حالی به موضوع آیاندا پاتوسی اشاره می کردند که در همان مقطع ثابت شد او به طور قانونی به عضویت استقلال در آمده است و حتی اگر این بازیکن نیز غیرمجاز بوده باشد، در آن صورت قهرمانی پرسپولیس پس گرفته خواهد شد و به همین دلیل موضوع را از پاتوسی به هرویه میلیچ سوئیچ کرده اند که او هم به دلیل اعلام اقدام به فسخ و نه فسح رسمی و مکتوب، مشکلی از بابت بازگشتش به استقلال وجود نداشت.

نکته مهم در خصوص ورود نهادهای نظارتی به پرونده جعل قرارداد مهدی طارمی و دستکاری تاریخ قرارداد که به اعتراف مهدی طارمی و اکبر طاهری نیز رسیده است، در صورت اثبات جعل در قرارداد طارمی، 3 قهرمانی این تیم اعم از یک قهرمانی در لیگ، یک قهرمان جام حذفی و یک قهرمانی سوپرجام به همین سادگی از ویترین افتخارات پرسپولیس کسر خواهد شد!

 

استقلال از این اتفاق متضرر شد

نکته آخر اینکه اولاً فاصله 3 امتیازی پرسپولیس با صدر جدول در هفته دهم تضمین کننده قهرمانی استقلال یا سپاهان نیست و مشخص نیست اینهمه هیاهو برای چیست، ثانیاً پروپاگاندای رسانه ای آقایان فراموش کرده که استقلال از صدور این حکم تا حدی هم متضرر شده است چرا که تا قبل از این با پیروزی مقابل سپاهان، این تیم را در جدول رده بندی جا گذاشته بود اما امروز هم امتیاز با این تیم در جدول رده بندی دیده می شود. استقلالی ها که با گل گهر به تساوی بدون گل رسیده بودند پس از این اتفاق، 2 امتیاز به مجموع امتیازاتشان در جدول اضافه شد اما سپاهان که با نتیجه 4 بر 2 مقابل گل گهر شکست خورده بود نه تنها 3 امتیاز به مجموع امتیازاتش اضافه شد بلکه تفاضل گل این تیم نیز بهبود پیدا کرد.

 

بند چهار ماده 74 آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال: “با اثبات جعلی بودن مدارک، در صورتی که جعل با اطلاع مسئولان باشگاه یا توسط آنان صورت گرفته باشد، بازیکن مورد نظر مطابق بند ۳ تنبیه می‌گردد و مقام رسمی پشتیبانی کننده موضوع در باشگاه نیز، حداقل ۶ ماه و حداکثر یک سال محروم می‌شود و اگر شرکت بازیکن در مسابقات به اعتبار جعل مدرک صورت گرفته باشد، کمیته انضباطی می‌تواند نتیجه مسابقه را با رعایت ماده ۲۲ به نفع حریف تغییر داده و بازیکن متخلف را نیز تا ۱۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی کند.”

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید