کد خبر:38096
پ

کمیته فنی تیم ملی هم سفارشی است چه برسد به سرمربی!

به نظر می رسد ساختار مافیایی در ورزش ایران در آستانه جام جهانی 2022 افشا شده و امروز تقریباً افکار عمومی به خوبی می دانند هیچ اتفاقی در فوتبال ایران رخ نمی دهد مگر اینکه وزارت ورزش، بخواهد و صحبتها در خصوص اینکه نتایج در سالهای اخیر مهندسی می شد، تقریباً بیراه نبوده است. کمیته […]

به نظر می رسد ساختار مافیایی در ورزش ایران در آستانه جام جهانی 2022 افشا شده و امروز تقریباً افکار عمومی به خوبی می دانند هیچ اتفاقی در فوتبال ایران رخ نمی دهد مگر اینکه وزارت ورزش، بخواهد و صحبتها در خصوص اینکه نتایج در سالهای اخیر مهندسی می شد، تقریباً بیراه نبوده است.

کمیته فنی تیم ملی هم سفارشی است چه برسد به سرمربی!

در حالی که بسیاری از انتخاب و عزل سرمربی تیم ملی توسط شخص وزیر ورزش انتقاد می کردند، به نظر می رسد عنوان زیبای “کمیته فنی مستقل” در فدراسیون فوتبال نیز نتوانسته این اتهام را کم رنگ کند چرا که ظاهراً اعضای این کمیته نیز گزینشی انتخاب شده اند تا نظرات وزارت ورزش در نهایت جاری و ساری شود و استقلال این کمیته چیزی شبیه به شوخی است چرا که نفراتی در آن حضور دارند که سالهاست با عناوین مختلف در تیم های باشگاهی ملی حضور دارند و جالبتر اینکه حضورشان هیچ ثمره مثبتی نیز در پی نداشته است اما همچنان به استفاده از آنها در تشکیلات و پست های حساس فدراسیون فوتبال اصرار ورزیده می شود.

کمیته فنی تیم ملی هم سفارشی است چه برسد به سرمربی!

فدراسیون فوتبال در حالی از مستقل بودن کمیته فنی صحبت کرده که شخص رئیس فدراسیون (سرپرست فعلی میرشاد ماجدی) در آن حضور دارد و همین حضور خود نقض کننده استقلال این کمیته است چرا که تصمیمات این کمیته در نهایت برای اجرا می بایست نظر میرشاد ماجدی را جلب کند!!
در سمت مقابل نفرات معلوم الحالی همچون پرویز مظلومی و حمید استیلی را می بینیم که در سالهای اخیر به انحا و روش های مختلف در تیمهای ملی و باشگاهی حضور داشته اند و دریغ از یک اتفاق مثبت در زمان حضور ایشان در پستهایی که به آنها واگذار شده است. به واقع آیا قحط الرجال است که به هر سمتی از این فوتبال سرک می کشیم نام پرویز مظلومی و حمید استیلی را باید در آنجا ببینیم؟
در نهایت احترام به پیشکسوت خوب استان گیلان و شهر انزلی، مشخص نیست نادر عزت اللهی (پدر سعید عزت اللهی) با چه مکانیزمی به عنوان عضوی از کمیته فنی فدراسیون فوتبال انتخاب شده است؟ آیا حضور فرزند او در تیم ملی، در تصمیماتی که او برای سرمربی تیم ملی می گیرد تاثیرگذار نیست؟ به عنوان مثال اگر عزت اللهی جایگاهی در ترکیب اصلی نداشته باشد، و یا با سرمربی درگیری پیدا کرده باشد، آیا می توان انتظار داشت پدر او حکم به ابقای سرمربی تیم ملی بدهد؟
در نهایت به سه نام می رسیم که بود یا نبود آنها تاثیر زیادی در تصمیمات کمیته فنی ندارد چرا که نظرات آنها به سادگی توسط 4 عضو سفارشی دیگر وتو می شود و حضور این سه نفر بیشتر حالت فرمالیته و فرمایشی دارد : مرتضی محصص، اصغر مدیرروستا، ابراهیم قاسمپور !

در این مورد خاص نیز اگر نظر وزیر ورزش به برکناری اسکوچیچ نبود، مسلماً نظر میرشاد ماجدی هم به این برکناری نبود و به تبع آن، نظر کمیته فنی یا حداقل 4 عضو همسو با میرشاد نیز موافق برکناری اسکوچیچ بودند که عملاً حتی اگر سه عضو دیگر مخالف این برکناری بودند، تاثیری در خروجی جلسه روز گذشته نداشت اگرچه لیست تخلفات نیمکت تیم ملی به حدی زیاد بوده و هست که نظر به اسکوچیچ با اتفاق آرا و 7 رای مثبت به امضا رسید. اما در موارد دیگر که ورود کمیته فنی ضروری به نظر می رسد، کارکرد مثبتی از این ترکیب نفرات در کمیته فنی فدراسیون فوتبال متصور نیستیم.

 

در پایان ذکر این نکته ضروریست که با توجه به حدنصاب رسیدن تعداد اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که باز هم میرشاد ماجدی عضوی از آن است، تصمیم گیری نهایی در خصوص اخراج یا ابقای اسکوچیچ همچنان مبهم خواهد بود چرا که پیشتر سراجی و براتی از هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال استعفا کرده بودند.

 

به طور کلی در ساختار مریض و فاسد فوتبال ایران که راس هرم آن وزارت ورزش است، همه چیز با نظر وزیر ورزش تنظیم می شود و نظرات او به طور غیرمستقیم (در زمان سلطانی فر بعضاً مستقیم اعمال می شد) در تیمهای ملی و باشگاهی اعمال می شود. به عنوان مثال وزیر ورزش، هیئت مدیره تیمهای دولتی را انتخاب می کند و 2 عضو نخودی یا به قولی فوتبالی در آن قرار می دهد اما سه عضو تاثیرگذار را همسو با نظرات خود(گوش به فرمان) انتخاب می کند که در تصمیمات مهم، آن سه عضو که نظرات و دیدگاههای وزیر ورزش را دنبال می کنند، تاثیر گذار باشند. به عنوان مثال اگر اعضای هیئت مدیره بر روی چند کاندید مربیگری در تیم اختلاف نظر داشته باشند، آن فردی انتخاب می شود که وزیر ورزش تمایل به انتخابش دارد و این نظر از طریق 3 عضو اثرگذار هیئت مدیره به باشگاه مربوطه تحمیل می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید