کد خبر:13679
پ

کمبود مهاجم پرسپولیس در آستانه فینال تقصیر کیست؟

با تساوی بدموقع و ناامید کننده پرسپولیس مقابل تیم نه چندان مطرح و بی ستاره نفت مسجد سلیمان، بسیاری از هواداران این تیم از عواملی انتقاد می کنند که باعث به وجود آمدن این شرایط شدند تا پرسپولیس بدون مهاجم تخصصی شش دانگ  وارد مسابقات لیگ برتر و فینال لیگ قهرمانان آسیا شود؛ در ادامه […]

با تساوی بدموقع و ناامید کننده پرسپولیس مقابل تیم نه چندان مطرح و بی ستاره نفت مسجد سلیمان، بسیاری از هواداران این تیم از عواملی انتقاد می کنند که باعث به وجود آمدن این شرایط شدند تا پرسپولیس بدون مهاجم تخصصی شش دانگ  وارد مسابقات لیگ برتر و فینال لیگ قهرمانان آسیا شود؛ در ادامه به نقش عوامل مختلف در این اتفاق می پردازیم.

 

کمبود مهاجم پرسپولیس در آستانه فینال تقصیر کیست؟

کمبود مهاجم پرسپولیس در آستانه فینال تقصیر کیست؟

وزارت ورزش

شاید آن روز که وزیر ورزش به بهانه صرفه جویی در هزینه های ارزی قانون منع جذب مربی و بازیکن خارجی را برای فوتبال وضع کرد، فکرش را هم نمی کرد این قانون گریبان پرسپولیس را بگیرد. آنها که به واسطه عدمبازگشت استراماچونی این قانون را وضع کرده بودند اکنون برای دیگر تیم پایتخت در چاهی افتاده اند که خود کندند چرا که اگر بنا به صرفه جویی ارزی بود، مربی خارجی برای تیم ملی والیبال انتخاب نمی شد. با وجود این قانون غیرقابل بازگشت، پرسپولیس نتوانست خلا عیسی ال کثیر محروم را با جذب یک مهاجم خارجی با کیفیت پر کند.

 

مدیریت سابق

برخی معتقدند مدیریت سابق پرسپولیس نیز در رفتن علی علیپور و مهدی ترابی مقصر بوده به طوری که اکنون با رفتن آنها، تیم پرسپولیس خالی از عناصر هجومی تاثیرگذار شده است اما واقعیت این است که مهدی ترابی خودش قراردادش را یک طرفه فسخ کرد و علی علیپور نیز بازیکن آزاد بود و بعدها مشخص شد از ماهها قبل با ماریتیمو به توافق رسیده بود و رسول پناه نقشی در رفتن این دو بازیکن نداشت.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا

بسیاری از هواداران پرسپولیس، محرومیت عیسی ال کثیر را ناشی از کینه توزی AFC با پرسپولیس می دانند اما حقیقت این است که آل کثیر حتی اگر محروم هم نمی شد بازی های ابتدای فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده بود و نمی توان AFC را به کینه توزی علیه تیم پرسپولیس و فوتبال ایران متهم کرد چرا که اگر اینطور بود، قطعاً رای پرونده شکایت النصر از پرسپولیس را به روش های مختلف به سود تیم عربستانی صادر می کردند. آنها پیشتر عدالت خود را در موضوع بخشش کارت قرمز، سیامک نعمتی برای بازی با پاختاکور ثابت کرده بودند.

 

کادر فنی

برخی نیز معتقدند کادر فنی پرسپولیس با اشتباه بزرگ خود در انتخاب جانشینان ترابی و علیپور به سراغ جذب شجاعی و آرمان رمضانی رفت که نتوانسته اند انتظارات کادر فنی را در فاز هجومی برآورده کنند. شاید اگر یحیی گل محمدی در آن مقطع دقت بیشتری در جذب بازیکن کرده بود، اکنون پرسپولیس مشکلی در فاز هجومی نداشت. انتقاد دیگری که به یحیی گل محمدی وارد است، عدم استفاده از امید عالیشاه در بازی های این تیم است که به خاطر اختلاف با کادر فنی در اوج نیاز تیم، نیمکت نشین و بعضاً سکونشین است. اینکه کادر فنی با علم به نیاز تیم به یک مهاجم شش دانگ به سراغ یک وینگر جوان به نام مهدی مهدی خانی می رود، بدون شک مقصرش عامل ثالث نیست.

 

مدیریت سموری

حضور جعفری سمعیی و ابراهیم شکوریف مدیریت جدید پرسپولیس را به مدیریت سموری معروف کرده؛ این دو که پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه زمان کافی برای جذب مهاجم در اختیار داشتند به دلیل آنچه حفظ شان و منزلت باشگاه پرسپولیس اعلام شد از جذب برخی نفرات صرف نظر کردند و با پذیرش ریسک عدم خارج کردن نام عیسی ال کثیر از لیست نفرات پرسپولیس، به کاهش محرومیت مهاجم گلزن تیم امیدوار ماندند. در واقع ابراهیم شکوری و سمیعی می توانستند با خارج کردن نام آل کثیر، یک بازیکن لیگ برتری آزاد با کیفیت و متعصب مثل محمد عباس زاده که تا روزهای پایانی نقل و انتقالات نیز منتظر پرسپولیس ماند را جذب کنند اما از انجام اینکار صرف نظر کردند و به وقاع بر روی کاهش محرومیت آل کثیر قمار کردند.

کلیدواژه : پرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید