کد خبر:13237
پ

کلکسیون 6 گانه اشتباهات فکری مقابل فولاد | او در حد استقلال نیست

انتخاب محمود فکری به عنوان سرمربی استقلال از همان ابتدا با انتقادات زیادی همراه بود و کادر فنی نه چندان مجرب او به همراه رزومه نه چندان مطمئن فکری، هواداران استقلال را نسبت به آینده این مربی در استقلال دچار شک و تردید کرده بود؛ فکری د بازی اول توانست با پیروزی مقابل مس رفسنجان […]

انتخاب محمود فکری به عنوان سرمربی استقلال از همان ابتدا با انتقادات زیادی همراه بود و کادر فنی نه چندان مجرب او به همراه رزومه نه چندان مطمئن فکری، هواداران استقلال را نسبت به آینده این مربی در استقلال دچار شک و تردید کرده بود؛ فکری د بازی اول توانست با پیروزی مقابل مس رفسنجان تا جدی از فشارها بکاهد اما در بازی دومش مقابل فولاد خوزستان هرچه رشته بود پنبه کرد و با اشتباهات سریالی پیاپی، حاشیه های عجیبی را به تیمش وارد کرد.

 

کلکسیون 6 گانه اشتباهات فکری مقابل فولاد | او در حد استقلال نیست

کلکسیون 6 گانه اشتباهات فکری مقابل فولاد | او در حد استقلال نیست

اشتباه شماره 1: استفاده از دو بازیکن ضعیف بازی قبل در ترکیب اصلی

این روزها دیگر هواداران فوتبال، در حد مربیان لیگ برتری فوتبال را می فهمند و به سادگی فرق بازیکن خوب و بد در یک مسابقه را متوجه می شوند. محمود فکری با اشتباهی عجیب، فرشید باقری و فرشید اسماعیلی که در بازی مقابل مس رفسنجان نمایش ضعیفی از خود ارائه کرده بودند، بار دیگر در ترکیب اصلی قرار داد تا همین دو بازیکن، زمینه ساز شکست بدموقع استقلال مقابل فولاد را فراهم آورند.

 

اشتباه شماره 2: تاکتیک بزن زیرش!

محمود فکری در مواجهه با فولاد نکونام به یکباره با تاکتیک پرس سنگین بازیکنان فولاد مواجه شد و در طول نود دقیقه هرگز نتوانست ضدتاکتیک مناسبی برای مقابله با این حربه حریف پیدا کند و به همین سبب بازی استقلال مقابل فولاد را می توان در زمره 3 بازی ضعیف استقلال در 5 سال اخیر قرار داد به طوری که استقلالی ها در این بازی جز زیر توپ زدن، کار دیگری انجام ندادند تا مشخص شود، کادر فنی استقلال از دانش لازم برای فرار از بحران های حین بازی برخوردار نیست.

 

اشتباه شماره 3: تعویض های دیرهنگام و اشتباه

اما شاید بدترین اشتباه محمود فکری در بازی روز گذشته تعویض های اشتباه و دیرهنگام او بوده باشد. فکری که پس از برتری 1 گله به فکر حفظ نتیجه بود، با وارد کردن یک مدافع به زمین، سعی کرد با دفاع کردن مقابل فولاد زخمی، از نتیجه محافظت کند اما او هرگز به این موضوع توجه نکرد که مشکل تیمش در میانه میدان و جایی که باقری و اسماعیلی با بی تفاوتی فوتبال بازی می کردند، بود و تا دقایق پایانی هرگز به فکر تعویض این دو نیفتاد. او در حالی به سانتر و ارسال های بلند برای دو مهاجم کوتاه قامت تیمش اصرار داشت که در نیمه دوم هم خبری از دیاباته نبود به طور واضحی همه ضربات سر اول را مدافعین فولاد زدند. او در حالی در دو دقیقه پایانی 3 بازیکن را به زمین بازی فرستاد که به نظر می رسد تازه متوجه ده نفره شدن تیمش شده بود!

 

اشتباه شماره 4: دیر فهمیدن ده نفره بودن تیم

به نظر می رسد کادر فنی استقلال چنان محو تماشای بازی شده بود که متوجه نشد محمد دانشگر دیگر به زمین بازی برنگشت و تا دقایق پایانی با ده نفر مقابل تیم یازده نفره فولاد بازی کرد و اتفاقاً گل فولاد از همان ناجیه ای به ثمر رسید که دانشگر در آن منطقه حضور نداشت.

 

اشتباه شماره 5: تعویض نکردن دیاباته

فکری که تا مرز به زمین فرستادن شیخ دیاباته به جای ارسلان مطهری ضعیف پیش رفت، به یکباره از تصمیمش منصرف شد تا خشم شیخ دیاباته را از این تصمیم عجیب برانگیزد و یک حاشیه جدید به حواشی این بازی جنجالی که تبعات زیادی برای آبی ها داشت، اضافه شود.

 

اشتباه شماره 6: الفاط رکیک در پایان بازی

اگرچه به طور مشخصی منظور محمود فکری از به کار بردن الفاظ رکیک انتهای بازیف جواد نکونام نبوده است اما هرچه که باشد او در شخصیت حقوقی سرمربی استقلال مجاز به استفاده از این الفاظ ولو به هر دلیلی نیست و با به راه افتادن یک حاشیه جدید در این حوزه، باید منتظر ماند و دید آیا محرومیتی بابت این اتفاق برای او لحاظ می شود یا خیر؟

 

به طور کلی سرمربیگری در تیم های بزرگ، شخصیت بزرگ می خواهد که محمود فکری نشان داد این شخصیت را ندارد و نه تنها قادر به جمع کردن حواشی تیم نیست بلکه خود عاملی برای افزایش حاشیه در تیم است؛ در بازی روز گذشته مقابل فولاد مشخص شد پرویز مظلومی به عنوان سرپرست تیم و حنیف عمران زاده به عنوان دستیار فکری نتوانستند در اوج فشار بازی به او کمک کنند و استقلال در حالی دقایق آخر بازی را ده نفره ادامه داد که از همان ناحیه نیز ضربه خورد.

 

تلفات سنگین این بازی برای محمود فکری عبارتند از

 

1.متزلزل شدن جایگاهش نزد هواداران استقلال

2.تزریق حاشیه به تیم به واسطه برخی اتفاقات از جمله درگیری با شیخ دیاباته

3.مصدومیت دانشگر

4.از دست رفتن 3 امتیاز حساس

5.حس کردن آلترناتیو قوی به نام جواد نکونام برای جانشینی خود در فصل بعد

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید