کد خبر:2978
پ

کلاهبرداری مسئولین بورس در روز روشن از سهامداران

بورس تهران در حالی سومین روز معاملاتی خود در هفته جاری را شروع کرد که در همان ابتدای شروع معاملا، ناهماهنگی عجیبی در درج قیمتهای نمادهای مختلف بورسی به چشم می خورد به طوری که این مشکل باعث به وجود آمدن هیجان منفی در سهامداران شده و برای دقایقی که هسته معاملاتی هنگ کرده بود، […]

بورس تهران در حالی سومین روز معاملاتی خود در هفته جاری را شروع کرد که در همان ابتدای شروع معاملا، ناهماهنگی عجیبی در درج قیمتهای نمادهای مختلف بورسی به چشم می خورد به طوری که این مشکل باعث به وجود آمدن هیجان منفی در سهامداران شده و برای دقایقی که هسته معاملاتی هنگ کرده بود، معاملات به شکل عجیبی در سردرگمی محض انجام می شد.

 

مسئول حل مشکل هسته معاملاتی بورس کیست؟

با وجود اینکه بارها و بارها از مسئولین بورس درخواست شده تا رسیدگی به وضعیت فنی هسته معاملات بورس را در اولویت قرار دهند به نظر می رسد این موضوع عمداً یا سهواً (چندان تفاوتی نمی کند) با سهل انگاری به تعویق می افتد که نتیجه آن بروز چنین مشکلاتی در سامانه معاملات آنلاین می شود که باعث ضرر و زیان بسیاری از سهامداران به واسطه مبهم بودن وضعیت دقیق قیمت نماد خود شده است.

 

امروز در ابتدای کار شاهد تشکیل صف های خرید میلیونی در بسیاری از نمادهای بزرگ بودیم اما با شروع معاملات به یکباره بسیاری از نمادها در کف قیمتی، کار خود را شروع کردند و اصطلاحاً در عین ناباوری سهامداران با صف فروش مواجه شدند! این وضعیت متناقض در حالی رقم خورد که سفارش ها در سیستم فریز شده بودند اما قیمت پایانی و آخرین قیمت نمادها پیوسته در حال تبدیل از 5+ به 5- و برعکس بود.

به نظر می رسد ایجاد اشکال در هسته نیز به یکی از ابزارهای مسئولین بورس برای جلوگیری از رشد شاخص بورس تبدیل شده است و با این قبیل اقدامات سعی در کنترل بازار دارند. این قبیل اقدامات به وضوح از دستوری بودن حرکت نمادها چه در جهت رشد و چه در جهت افت حکایت دارد که البته در یک اقتصاد دولتی امری طبیعی به نظر می رسد.

 

به واقع برای اقتصاد ایران باید تاسف خورد چرا که آن از وضعیت قرعه کشی خودروسازان و این هم از وضعیت بورس ! به بقیه بازارها از جمله دلار و طلا و مسکن نپردازیم بهتر است چرا که بیشتر ناکارآمدی افرادی که در راس امور قرار گرفته اند به چشم خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید