کد خبر:18651
پ

کدام گروه لیگ قهرمانان آسیا گروه مرگ است؟

بتاکاپ – پس از برگزاری قرعه کشی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2021 بسیاری از هواداران تیمهای ایرانی حاضر در این رقابتها به صحبت در خصوص کییت گروه هایی که تیمهای محبوبشان در آن قرار گرفته اند پرداخته اند و عمدتاً بر این موضوع اتفاق نظر دارند که گروه استقلال با حضور الشرطه عراق، الدحیل قطر […]

بتاکاپ – پس از برگزاری قرعه کشی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2021 بسیاری از هواداران تیمهای ایرانی حاضر در این رقابتها به صحبت در خصوص کییت گروه هایی که تیمهای محبوبشان در آن قرار گرفته اند پرداخته اند و عمدتاً بر این موضوع اتفاق نظر دارند که گروه استقلال با حضور الشرطه عراق، الدحیل قطر و الاهلی عربستان را می توان گروه مرگ نامید. در ادامه به تعریف گروه مرگ می پردازیم.

 

بررسی احتمالات برخورد استقلال و پرسپولیس به هم در آسیا

 

کدام گروه لیگ قهرمانان آسیا گروه مرگ است؟

گروه مرگ معمولاً به گروهی در یک دوره مسابقات که به شکل تورنمنت برگزار می شود اطلاق می شود که تیم های با کیفیت بیشتری نسبت به سایر گروه ها در آن حضور داشته باشند و صعود از این گروه برای هر یک از تیم ها دشوار باشد. نکته کلیدی در تعیین گروه مرگ، کیفیت تیم های حاضر در آن گروه است که یا با سابقه تاریخی و اعتبار آن سنجیده می شود یا با کیفیت یکسال اخیر آنها چرا که قدرت یک تیم با توجه به اینکه آن تیم ده سال قبل چه قدرتی داشته یا چه افتخار و عنوانی به دست آورده ارزیابی نمی شود و شاید بتوان از روی جدول فصل قبل و فصل جاری لیگ های مختلف، قدرت تیم ها  در مسابقات پیش رو لیگ قهرمانان آسیا ارزیابی کرد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که سطح فوتبال در کشورهای مختلف نیز در این طبقه بندی دخیل خواهد بود و مثلاً لیگ کشورهایی همچون ایران، عربستان، قطر در سطح 1 و لیگ امارات و ازبکستان و عراق در سطح 2 و لیگ تاجیکستان و هند و اردن در سطح 3 ارزیابی می شود.

 

اگر به سطح لیگ کشورها ضریب 2 و به رده تیم در جدول فعلی ضریبی بین 1 تا 0.1 (4 تیم اول) و به رده تیم در جدول لیگ قبل ضریبی بین 0.5 تا 0.1  بدهیم و مجموع امتیاز گروه ها را حساب کنیم، گروهی که بیشترین امتیاز را کسب کند، مسلماً گروه مرگ خواهد بود. به طور پیش فرض اگر همه تیم های سید 4 گروه ها را با امتیاز 10 حساب کنیم، مقایسه یکسانی بین گروه های 5 گانه انجام خواهد شد که بر این اساس گروه C رقابتها با حضور استقلال الدحیل و الاهلی عربستان و الشرطه را می توان با قاطعیت گروه مرگ دانست.

 

گروه A

الهلال- رده فعلی 1 – رده فصل قبل 1

الاهلی امارات – رده فعلی 7 – رده فصل قبل 1

ایستیکلول تاجیکستان – رده فعلی 1 – رده فصل قبل 1

 

گروه B

الشارجه امارات – رده فعلی 1 – رده فصل قبل 5

تراکتور ایران – رده فعلی  4 – رده فصل قبل 4

پاختاکور اربسکتان – رده فعلی 1 – رده فصل قبل 1

 

گروه C

الدحیل – رده فعلی 2 – رده فصل قبل 1

الاهلی عربستان – رده فعلی 3 – رده فصل قبل 3

استقلال ایران – رده فعلی 1 – رده فصل قبل 2

الشرطه عراق – رده فعلی 4 – رده فصل قبل 11

 

گروه D

السد قطر : رده فعلی 1 – رده فصل قبل 2

النصر عربستان – رده فعلی 2 – رده فصل قبل 2

الوحدت اردن – رده فعلی 1 – رده فصل قبل 3

 

 

گروه E

پرسپولیس – رده فعلی 10 – رده فصل قبل 1

الریان – رده فعلی 4 – رده فصل قبل 2

گوا هند – رده فعلی 3 – رده فصل قبل 1

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید