کد خبر:21159
پ

کدام گروه خونی بیشتر کرونا را جذب می کند؟

با انتشار ویروس کرونای انگلیسی در کشور، موجی از وحشت در بین مردم در ایران به وجود آمده است چرا که این ویروس به مراتب قدرت کشندگی بیشتری نسبت به نوع عادی کرونا دارد و در مدت زمان کوتاه تری فرد مبتلا را از پای در می آورد. بر همین اساس محققین طی تحقیقی بر […]

با انتشار ویروس کرونای انگلیسی در کشور، موجی از وحشت در بین مردم در ایران به وجود آمده است چرا که این ویروس به مراتب قدرت کشندگی بیشتری نسبت به نوع عادی کرونا دارد و در مدت زمان کوتاه تری فرد مبتلا را از پای در می آورد. بر همین اساس محققین طی تحقیقی بر روی این ویروس دریافته اند که افراد با گروه خونی A بیشتر در معرض ابلا به کرونا قرار دارند.

 

کدام گروه خونی بیشتر کرونا را جذب می کند؟

کدام گروه خونی بیشتر کرونا را جذب می کند؟

محققان نحوه اتصال ویروس به سلولهای قرمز خون از نوع A ، B و O را بررسی کردند.آنها در این مطالعه به نتیجه رسیدند که آنتی ژن های موجود در سلولهای خونی به جز گروه A میل بیشتری به چسبیدن به ویروس کرونا دارند. این بدان معناست که افراد با داشتن گروه خونی A بیشتر در معرض ابتلا به کووید ۱۹ هستند.

 

گفتنیست بر طبق اعلام وزارت بهداشت، مردم نباید در مورد ویروس کرونای انگلیسی نگرانی اراطی داشته باشند چرا که 95 درصد افراد مبتلا به این ویروس نیز بهبود پیدا می کنند اما افراد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی، نسبت به مبتلایان به کرونای عادی شانس کمتری برای زنده ماندن دارند.

کلیدواژه : کرونا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید