کد خبر:33994
پ

کارشناس حقوقی قلابی قوانین فوتبال ایران را نوشت!

در مناظره تلویزیونی هوشنگ نصیرزاده و سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال، نکته جالبی مطرح شد که کمتر به آن پرداخته شده است. در 12 ثانیه طوفانی که سمیعی علیه هوشنگ نصیرزاده صحبت کرد، او مدعی شد نصیرزاده اصلاً تحصیلات مرتبط با حقوق را ندارد که این ادعا با سکوت نصیرزاده همراه شد و با ادبیاتی […]

در مناظره تلویزیونی هوشنگ نصیرزاده و سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال، نکته جالبی مطرح شد که کمتر به آن پرداخته شده است. در 12 ثانیه طوفانی که سمیعی علیه هوشنگ نصیرزاده صحبت کرد، او مدعی شد نصیرزاده اصلاً تحصیلات مرتبط با حقوق را ندارد که این ادعا با سکوت نصیرزاده همراه شد و با ادبیاتی که بعداً از سوی نصیرزاده شاهد بودیم، به نظر می رسد ادعای سمیعی صحیح بوده است و فردی قوانین فوتبال ایران را نگارش کرده که حتی به زبان انگلیسی نیز مسلط نیست و مدرک مرتبط با حقوق ندارد!

 

کارشناس حقوقی قلابی قوانین فوتبال ایران را نوشت!

نصیرزاده در بخشی از صحبتهایش عبارت Foreign را فوریون ادا کرد که تلفظ این عبارت فارن به معنای خارجی است! او در بخش دیگری از صحبتهایش به یکپارچگی مسابقات اشاره کرد که به نظر می رسد در ترجمه این عبارت نیز او نهایتاً از گوگل ترنسلیت کمک گرفته است چرا که معنای یکپارچگی مسابقات، فرسنگ ها با آنچه در ذهن نصیرزاده نقش بسته، متفاوت است.

گفتنیست، ویدئوی در زیرگروه حقوقی(LEGAL) فیفا و در بخش راستگرایی(INTEGRITY) صفحه وبسایت فیفا پست شده است که بطور ساده و خلاصه راستگرایی در فوتبال را از نظر فیفا بیان می‌کند که در ارتباط مبارزه با فساد و تبانی در فوتبال است و ربطی به وضعیت قرارگرفتن تیمها در جدول ندارد.

افرادی که INTEGRITY OF FOOTBALL را به یکپارچگی فوتبال ترجمه کردند، آنها یا از ترجمه گوگل استفاده کردند یا “یکپارچگی فوتبال” را که به عنوان یک ترم حقوقی ترجمه شده است را متوجه نشده اند، و یا دقیقا این کلمه را در ترجمه برای عموم دستکاری(MANIPULATE) کردند که این امر مصداق جرم در راستگرایی فوتبال است.

مدعیان که میگویند در پرونده گل‌گهر راستگراییINTEGRITY در نظر گرفته نشده است، عملا سه تیم لیگ برتری و فدراسيون را به تبانی، فریب و فساد متهم کرده‌اند و این قشر باید در محافل قضایی جوابگو باشند.امیدوارم کمیته استیناف به این مورد توجه ویژه داشته باشد و با توجه به شواهد مستند در جعل مدارک به درستی به این تهمت ها و ادعاهای تبانی پاسخ درست دهد.

نکته جالب در خصوص نصیرزاده اینکه او به ادعای مالک باشگاه تراکتور و ماشین سازی با اشتباهات عجیب خود در بحث حقوقی، زمینه شکست خوردن چند باشگاه ایرانی در دعاوی بین المللی را فراهم کرده است تا مشخص شود، چه افرادی سالها به این فوتبال حکم می کردند که ابتدایی ترین مدارک لازم برای احراز برخی پست ها را نداشته اند.

عجیب اینکه نصیرزاده در مناظره فوتبال برتر که شبیه یک برنامه هماهنگ بود مدعی شد به خاطر از بین نرفتن یکپارچگی مسابقات، نباید نتایج 3 بر 0 شوند و این در حالیست که بارها و بارها در رقابتهای معتبر ملی و باشگاه در سطح اروپا و جهان شاهد صدور چنین آرایی بوده ایم که در ادامه توجه شما را به چند نمونه از این احکام جلب می نمائیم که اتفاقاً یکی از این احکام مربوط به تیم ملی گابن است!

در نهایت اینکه باید به حال این فوتبال تاسف خورد که فردی همچون نصیرزاده، قوانین و آئین نامه انضباطی اش را ترجمه و نگارش کرده است که امروز حتی به نوشته خودش هم ایراد می گیرد!

 

 

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • علی 22 دسامبر 2021 / 3:56 ب.ظ

    در خصوص کلمه integrity حق با نویسنده است . این اصطلاح در متون گمرکی به معنی درست کاری تعبیر می شود یعنی معنی واژه integrity at customs به معنی درستکاری در گمرک است که یکی از پروژه های سازمان جهانی گمرک برای ترویج درست کاری و ممانعت از فساد است .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید