کد خبر:16206
پ

کارشناسی داوری بازی استقلال و گل گهر | بررسی پنالتی های بحث برانگیز حقیقی

پس از دیدار جالب ماشین سازی و سپاهان با 5 پنالتی، در بازی امروز عصر استقلال و گل گهر سیرجان نیز دو پنالتی بحث برانگیز اتفاق افتاد که اولی گل شد و دومی به گل تبدیل نشد؛ هر چه که هست کارشناسان داوری نظرات مختلفی در خصوص این دو صحنه داشتند که در ادامه توجه […]

پس از دیدار جالب ماشین سازی و سپاهان با 5 پنالتی، در بازی امروز عصر استقلال و گل گهر سیرجان نیز دو پنالتی بحث برانگیز اتفاق افتاد که اولی گل شد و دومی به گل تبدیل نشد؛ هر چه که هست کارشناسان داوری نظرات مختلفی در خصوص این دو صحنه داشتند که در ادامه توجه شما را به کارشناسی داوری بازی استقلال و گل گهر جلب می نمائیم.

 

آمار و اطلاعات بازی استقلال و گل گهر + نمرات بازیکنان

 

برنامه بازی های استقلال

 

جدول گلزنان لیگ برتر

 

جدول لیگ برتر

 

کارشناسی داوری بازی استقلال و گل گهر | بررسی پنالتی های بحث برانگیز حقیقی

کارشناسی داوری بازی استقلال و گل گهر | بررسی پنالتی های بحث برانگیز حقیقی

 

کارشناسی داوری حسین عسگری برای بازی استقلال و گل گهر سیرجان

 

🔹کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: صحنه پنالتی دوم برای استقلال بوی اخطار می‌داد.و اگر داور به علیرضا حقیقی کارت می‌داد هم تصمیم او زیر سوال نمی‌رفت.

🔹حسین عسگری در خصوص داوری مسابقه گل‌گهر و استقلال در چارچوب هفته نهم لیگ برتر اظهار داشت: با اینکه این مسابقه اتفاقات زیادی از نظر داوری داشت اما عملکرد تیم داوری در مجموع خوب بود. سه پنالتی اعلام شد که هر سه درست بود. نکته مهم این بود که داور پشت دروازه هم با دقت و تمرکز به درستی در مورد پنالتی ها به داور وسط اطلاع داد و عدالت برقرار شد.

🔹وی افزود: یک طرف مسابقه امیرقلعه‌نویی و طرف دیگر محمود فکری بود بازی سنگینی بود صحبت‌هایی هم از قبل وجود داشت. وقتی بازی دارای حاشیه‌هایی می‌شود قضاوت آن هم سخت می‌شود. در مجموع کار داور قابل قبول بود. هرچند اشتباهاتی هم داشت ولی این اشتباهات در نتیجه تأثیرگذار نبودند.

🔹کارشناس داوری فوتبال با اشاره به پنالتی‌های این مسابقه گفت: روی پنالتی اول داور حدود 35 متر با صحنه فاصله داشت اما کمک پشت دروازه به او کمک کرد. در نیمه دوم هم پنالتی گل‌گهر به درستی اعلام شد.

🔹وی افزود: صحنه پنالتی دوم برای استقلال هم بوی اخطار می‌داد. در این صحنه اگر داور به علیرضا حقیقی کارت می‌داد باید اخراج می‌شد. غیر از اینکه استقلال موقعیت حمله خوبی داشت، نوع خطای او بی‌پروا بود. اگر داور از کارت زرد هم استفاده می‌کرد اتفاقی نمی‌افتاد و تصمیم او زیر سؤال نمی‌رفت ولی شاید به خاطر بحث مدیریت و همچنین فشار بازی این تصمیم را گرفت.

🔹عسگری در مورد کارت‌ زردی که احمدرضا زنده‌روح به خاطر خطا روی بازیکن استقلال در نیمه دوم گرفت اما سرمربی آبی‌ها اعتقاد داشت باید اخراج می‌شد، گفت: در آن صحنه تصمیم داور درست بود. برای این خطا همان کارت زرد کافی بود.

🔹وی در مورد برخورد داور با شلوغی های کنار زمین توسط نیمکت نشینان دو تیم عنوان کرد:‌ در تمام بازی‌ها تنش‌هایی کنار زمین وجود دارد و فقط مربوط به این بازی نیست. این اتفاقات ریشه‌دار هستند. برخورد قاطع با افراد غیر مسئول در محوطه فنی نمی‌شود. در مسابقات این محوطه خیلی شلوغ می‌شود. داور یک طرف قضیه است و شاید برخی صحنه‌ها را نبیند.

🔹کارشناس داوری فوتبال کشورمان تصریح کرد: در اساسنامه کمیته انضباطی هم وجود دارد که هر رفتار غیر مسئولانه و تحریک‌آمیز در محوطه فنی باید با برخورد لازم روبه‌رو شود اما در 4-5 سال اخیر با این مسائل به صورت جدی برخورد نشده است. از داور نمی‌شود خیلی انتظار داشت که شمشیر بکشد و همه را قلع‌وقمع کند ولی تا جایی که می‌تواند برای مدیریت مسابقه از کارت‌های خودش استفاده کند.

 

 

کارشناسی داوری بازی استقلال و گل گهر نادر جعفری

داوران مسابقه با کار تیمی بسیار خوبی که داشتند،‌ از عهده قضاوت این دیدار برآمدند. اکبریان بازی را بسیار خوب کنترل کرد و کارت‌های داده شده و پنالتی‌های اعلام شده هم کاملاً درست بود. البته در پنالتی دوم استقلال،‌ داور مسابقه می‌توانست با توجه به نوع خطا و بی‌پروایی حقیقی، اخطار دوم را به او بدهد و حقیقی را از زمین اخراج کند.

وی با اشاره به حضور داوران پشت دروازه در این مسابقه تصریح کرد:

بهتر بود کمیته داوران در اولین فصلی که از داوران پشت دروازه استفاده کرد، تحقیق می‌کرد که حضور آنها موثر است یا خیر؛ سپس با توجه به نتیجه این تحقیق به این نتیجه می‌رسید داوران پشت دروازه مجدداً فعالیت کنند یا خیر. آنها در دیدار گل‌گهر و استقلال، به خوبی وظیفه خود را انجام دادند و با توجه به اینکه ما VAR نداریم، بهتر است از این داوران استفاده کنیم. کمک‌داور ویدیویی حق را به حقدار می‌رساند و داوران پشت دروازه، به‌خوبی به وظیفه خود عمل کردند.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان درخصوص اعتراض قلعه‌نویی مبنی بر اینکه محمد دانشگر پس از خطای پنالتی باید کارت زرد دوم را می‌گرفت، خاطرنشان کرد:

طبق صحنه‌ای که دیدیم، خیر. برخوردی که انجام شد یک بی‌احتیاطی بود، نه بی‌پروایی.

جعفری در پاسخ به این پرسش که آیا اکبریان و کمک‌هایش مرتکب اشتباهاتی داشتند یا خیر، گفت:

داوران با توجه به حساسیت بازی، در مجموع قضاوت خوبی داشتند. نیمکت دو تیم فشار مضاعفی به داوری آورده بودند که داور مسابقه به‌خوبی شرایط را مدیریت کرد.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • یک استقلالی 30 دسامبر 2020 / 6:45 ب.ظ

    اولا باید صحنه ها را درست دید داوری که خوب بود چند تا اشتباه داشت ولی تاثیر گذار نبود من دروازبان بودم وتمام فن فوت میدانم اگر درست نگاه‌کنید درپنالتی دوم‌ دروازبان گل گوهر بازرنگی بعد از تکل زانو راستش را بالا میاره تا جلوی بازیکن بگیر خیلی حرفه ای عمل کرد که داور می بایست کارت دوم‌ را میداد واورا اخراج میکرد اون موقع بازی جریانش عوض میشد.ولی درمورد بازی نیمه اول استقلال عالی بود وگل گوهر هم خوب وبازی جالب وجسوری رابه نمایش گذاشتند ولی نیمه دوم با تعویضهای اشتباه فکری که معلوم نیست برحسب چه تاکتیکی بود ورق به سود گل گوهر برگشت واین تیم خوب وبافکر بازی را دردست گرفت وخبلی عالی وزیبا بازی کرد انصافا شانس باما یار بود که گلهای بعدی رانخوردیم ولی الحق وول انصاف بازی خوبی بود حالا باید صحبتهای فکری را بشنویم ببینیم این تعویضیها بر حسب چه بودند.این تیم گل گوهر اگر همین روند را ادامه بده با مربی بافهم وخوبی که داره میتواند برای خیلی تیمها مشکل درست کنه.تیم استقلال هم باید رشید مظاهری را امروز ناجی خود بداند که نشان داد عالی بود و این برد را باید به اسم رشید مظاهری نوشت.دمت گرم که نشان دادی دروازبان باغیرتی هستی .درکل اگر اتفاق آخر بازی رخ نمیداد خیلی خوب بود .ولی من میدانم روزی برای این اشتباهات وتعویضها آخرش باید سکته کنم آخرش این قایدی چرا باید تعویض بشه .نام استقلال همیشه بر قلب ماحک خورده با احترام به تمام تیمها ورنگها.دوست داریم دربازی با پرسپولیس بازی بی حاشیه وجسوری را ببینیم تا طذفداران‌دوتیم خوشحال شوند.آبی وقرمز مانند دوفاز مثبت ومنفی هستند که برق را به جریان‌می اندازند واین دورنگ هم درکنار هم فوتبال ایران را زنده‌ نگه میدارند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید