کد خبر:9003
پ

کادر فنی محمود فکری در حد استقلال نیست/ تکرار اشتباه قلعه نویی و منصوریان توسط فکری

در حالی که به نظر می رسد داستان قرارداد فکری با استقلال به سرانجام رسیده و این مربی رسماً هدایت آبی پوشان در فصل بیستم را بر عهده خواهد گرفت؛ در خصوص این انتخاب و البته کادر فنی فکری، شک و شبهه زیادی بین هواداران استقلال ایجاد شده است.   آرش برهانی نقشه سعادتمند برای […]

در حالی که به نظر می رسد داستان قرارداد فکری با استقلال به سرانجام رسیده و این مربی رسماً هدایت آبی پوشان در فصل بیستم را بر عهده خواهد گرفت؛ در خصوص این انتخاب و البته کادر فنی فکری، شک و شبهه زیادی بین هواداران استقلال ایجاد شده است.

 

آرش برهانی نقشه سعادتمند برای استقلال را لو داد

 

کادر فنی محمود فکری در حد استقلال نیست/ تکرار اشتباه قلعه نویی و منصوریان توسط فکری

اگرچه در صلاحیت محمود فکری برای نشستن روی نیمکت استقلال هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد و کارنامه و رزومه او در تیم های سابق نشان می دهد که هواداران استقلال می توانند به او اعتماد کنند اما مربیگری در تیم استقلال با تیم های دیگر متفاوت است و حواشی که در این تیم وجود دارد در تیم های دیگر وجود ندارد و همین مسئله ممکن است به فکری ضربه بزند.

یکی از مواردی که مورد تردید هواداران استقلال قرار گرفته، کادر فنی فکری است که از وزن فنی بالایی برخوردار نیست و کارنامه قابل دفاعی را در پشت خود نمی بیند. از صمد مرفاوی، سیروس دین محمدی و حنیف عمران زاده و احمد فیض کریملویی به عنوان دستیاران فکری در استقلال یاد می شود که هیچ یک، کارنامه قابل دفاعی در سالهای گذشته ندارند و همین مسئله در تیم بزرگ استقلال، احتمالاً تبدیل به یک بحران خواهد شد.

شاید کادر فکری در تیمهای قبلی اش که حواشی زیادی نداشته اند جواب داده اما اکنون او سرمربی یک تیم بزرگ شده که هوادارش تشنه پیروزی است و تساوی هم برایش باخت محسوب می شود. اگر تساوی در تیم های دیگر توجیه داشته باشد، فکری نمی تواند با این تفکرات، به حضور بلندمدت در استقلال فکر کند.

به واقع احمد فیض کریملویی که تا همین چند ماه با گلریزان از زندان آزاد شد، چطور می تواند در حوزه آنالیز به کادر فنی استقلال کمک کند؟ صمد مرفاوی مدتهاست در فوتبال ایران سرمربی بوده و بدون دستاورد خاصی اکنون به دستیاری محمود فکری تنزل پیدا کرده است. سیروس دین محمدی نیز سالهاست که در قامت دستیاری و بعضاً سرمربیگری فعال بوده اما هیچ دستاور خاصی در رزومه او دیده نمی شود و حنیف عمران زاده ای که تا چند سال پیش فوتبال بازی می کرد، به واقع چه کمکی می تواند به فکری در امور فنی استقلال بکند؟

 

قصد موضع گیری علیه کادر فنی فکری را نداریم اما باید به او گوشزد کرد که تیم بزرگ، کادر فنی بزرگ می خواهد؛ اگر استقلال مجیدی و نامجو مطلق توسط اشتباهات کمرشکن سید حسین حسینی، نابود شد به واسطه حضور یک مربی دروازه بانان ضعیف به نام بهزاد غلامپور در این تیم بود. اگر استقلال بسیاری از امتیازات نیم فصل اول را از دست می دهد، و به طور مداوم مصدوم می دهد، به واسطه ضعف در کارهای بدنسازی است که به خاطر اشتباهات تمرینات بدنسازی مربی بدنساز این تیم بوده است.

 

فکری باید از سرنوشت امیر قلعه نویی و علیرضا منصوریان درس بگیرد که نتوانستند با سیستم مرامی و رفاقتی در استقلال به موفقیت برسند چرا که علی چینی و آذری و  خرمگاه و ستار همدانی و دین محمدی و … در حد حضور در تیم استقلال نبودند اما از زمان انتخاب فرهاد مجیدی در تیم استقلال می شد به موفقیت او امیدوار بود و همانطور که شاهد بودیم، تیم او هر چه جلوتر می رفت قدرتمند تر می شد چرا که در حوزه فنی و انالیز با حضور آقایان صالح مصطفوی، مجید نامجو مطلق و کمی پیشتر لکیچ یک کادر فنی نسبتاً خوب را در این تیم شاهد بودیم که ضعف در مربی بدنساز و مربی دروازه بان ها این تیم را با چالش مواجه کرد.

 

محمود فکری باید به خاطر داشته باشد بلیت نشستن روی نیمکت تیم های بزرگی مثل استقلال همیشه به دست نمی آید و اگر او نیز اشتباهات مربیان قبلی استقلال را تکرار کند و بخواهد با روش مرامی و مشتی گری و ست دادن به دوستان قدیمی اش کار فنی استقلال را جلو ببرد، شاید برای سالها نتواند دوباره به این تیم بازگردد همانطور که علیرضا منصوریان، قلعه نویی، صمد مرفاوی به واسطه همین اشتباهات دیگر مقبولیتی نزد هواداران استقلال ندارند.

 

پی نوشت: شاید با توجه به محدود بودن زمان انجام کارهای تاکتیکی با تیم تا شروع لیگ بیستم، استفاده از مجید نامجو مطلق و صالح مصطفوی که امتحان خود را در کادر استراماچونی و فرهاد مجیدی به خوبی پس داده بودند، بهترین گزینه برای حاج محمود باشد چرا که از این منظر می تواند زمان را برای خود بخرد. دانش فنی، مجید نامجومطلق از مقبولیت بالایی نزد هواداران و بازیکنان استقلال برخوردار است و اگر محدودیت بازیکن در بازی پاختاکور نبود، چه بسا او به قهرمان استقلالی ها در لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شده بود.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • بخشی 7 اکتبر 2020 / 10:55 ب.ظ

    آقای فکری،کمکهات خیلی خیلی ضعیف اند.کادرفنی توتغییربده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید