کد خبر:18756
پ

کادر فنی استقلال با فیکس کردن حسینی چه کرد | حماقت؟ عدالت؟ شجاعت؟

بازی دو تیم استقلال و نفت مسجد سلیمان دقایقی پیش با تساوی 1-1 به پایان رسید که این بازی پر افت و خیز نکات فنی جالبی داشت که در ادامه به آن می پردازیم.   آمار بازی استقلال و نفت مسجد سلیمان   کادر فنی استقلال با فیکس کردن حسینی چه کرد | حماقت؟ عدالت؟ […]

بازی دو تیم استقلال و نفت مسجد سلیمان دقایقی پیش با تساوی 1-1 به پایان رسید که این بازی پر افت و خیز نکات فنی جالبی داشت که در ادامه به آن می پردازیم.

 

آمار بازی استقلال و نفت مسجد سلیمان

 

کادر فنی استقلال با فیکس کردن حسینی چه کرد | حماقت؟ عدالت؟ شجاعت؟

کادر فنی استقلال با فیکس کردن حسینی چه کرد | حماقت؟ عدالت؟ شجاعت؟

محمود فکری در بازی حساس خارح از خانه مقابل یکی از فنی ترین تیم های لیگ برتر به یکباره دست به خانه تکانی اساسی در ترکیب و سیستم تیم زد به طوری که پس از مدتها بازی با 3 مهاجم در این بازی تصمیم گرفت تا با آرایش 2-5-3 بازی کند و از این گذشته چند تغییر اساسی در ترکیب تیم از جمله بیرون گذاشتن رشید مظاهری و فیکس شدن سیدحسین حسینی و همچنین نیمکت نشینی مسعود ریگی و آرش رضاوند و البته نیمکت نشینی مهدی پور و فیکس شدن داریوش شجاعیان ایجاد کرد.

 

استقلال بازی را خوب شروع کرد و بازی پایاپایی بین دو تیم در نیمه اول در جریان بود اما در تنها موقعیت نت مسجد سلیمان روی دروازه استقلال با اشتباه عجیب سید حسین حسینی، نفتی ها به گل برتری رسیدن و این گل از لحاظ روحی تاثیر منفی بدی روی بازیکنان استقلال گذاشت.

 

تاثیر مثبت بازیکنی که در پستش بازی کرد

در نیمه دوم این بازی فکری تیمش را بالاتر برد و این موضوع، فرصت را به مهاجمین نفت داد تا در ضد حملات خطرناک ظاهر شوند که البته تنها یکبار موفق به اینکار شدند. تعویض بازیکنان ضعیف 60 دقیقه ابتدایی بازی توسط فکری از نکات مثبت بازی امروز کادر فنی این تیم بود به طوری که پس از بیرون رفتن داریوش شجاعیان و محمد نادری، و حضور بابک مرادی و مهدی پور شاهد افزایش موقعیت های گل استقلال روی دروازه نفتی بودیم که به شکل اتوبوسی و چند لایه دفاع می کرد. آبی ها در این شرایط توانستند 3-4 بار تا آستانه باز کردن دروازه نفت پیش بروند و در مجموع در این بازی 3 بار تیر دروازه نفت را به لرزه در آوردند اما بدشانسی مانع از پیروزی استقلال در این دیدار شد.

 

ارسلان مطهری بازیکن لحظه هاست

شاید بتوان تعویض ارسلان مطهری با فلاح را بدترین تعویض فکری در این بازی دانست چرا که معمولاً در بازیهایی به بازیکنان جوان و مستعد فرصت داده می شود که تیم تحت فشار نیست نه در بازیهایی که تیم نیاز به گل دارد و فشار زیادی روی بازیکنان وجود دارد که این موضوع طبیعتاً بر روی تمرکز و اعتماد به نفس بازیکن مذکور اثر منفی خواهد گذاشت.

 

مبنای فیکس کردن حسینی چه بود؟

مهمترین تصمیم فکری در این بازی بیرون گذاشتن رشید مظاهری است که تاکنون امتیازات زیادی را برای استقلال جمع کرده بود. از همان ابتدا که نام حسینی به عنوان دروازه بان استقلال اعلام شد بسیاری از هواداران استقلال می دانستند که او بر روی سانتر از جناحین ضعف دارد و اتفاقاً گل نفت نیز بر روی سانتر از کرنر به ثمر رسید. مشخص نیست نیت کادر فنی استقلال از این اقدام بحث برانگیز چه بوده اما هر چه که هست بر هیچکس پوشیده نیست که رشید مظاهری در حال حاضر در زمره 3 دروازه بان برتر فوتبال ایران به حساب می آید و نیمکت نشین کردن او به صرف بازی چرخشی یا نوبتی یا اجرای عدالت برای رقابت بدترین تصمیم ممکن برای او و حتی خود سید حسین حسینی بود که با فشار روانی زیادی وارد زمین شد و در نتیجه آن اشتباه بچه گانه را مرتکب شد.

محمود فکری باید شکرگذار باشد که از ابتدای لیگ، در بسیاری از بازیهای حساس تیمش رشید مظاهری را در درون دروازه داشته و اکنون در صدر جدول به سر می برد وگرنه اگر حسین حسینی در دروازه استقلال قرار داشت، استقلال اکنون برای فرار از سقوط در قعر جدول تلاش می کرد و این اشتباه بزرگ در نهایت باعث افت روحی شدید حسینی در ادامه خواهد شد.

 

نادری به درد استقلال نمی خورد

از دیگر نکات منفی این بازی، بازی ضعیف محمد نادری در پست وینگر چپ بود که هرگز نتوانست بازی قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد تا مشخص شود مدیران استقلال در ابتدای فصل بزرگترین اشتباه نقل و انتقالات را انجام دادند و از آن بدتر با عملکرد ضعیف کادر فنی و مدیریت، هرویه میلیچ را برای این بازیهای حساس از دست دادند.  حرکات سنگین نادری به خوبی نشان می دهد که او اضافه وزن دارد و بیشتر در تقابل های فیزیکی موفق است. او در بهترین حالت در حد و اندزاه های هاشم بیگ زاده مدافع چپ سالهای قبل استقلال به حساب می آید.

 

سجاد آقایی یا فلاح | مسئله این است

اما کج سلیقگی کادر فنی استقلال جایی مشخص شد که آنها به سجاد آقایی که ستاره تیم استراماچونی بود اعتماد نداشته و ندارند اما به بازیکن جوانی همچون فلاح در دو بازی پیاپی اعتماد کرده اند که شاید اگر این اشتباه در بازی دادن به او در بازیهای پرشار ادامه داشته باشد، او نیز به سرنوشت بازیکنانی همچون رضا آذری علیرضا رمضانی دچار شود.

 

داریوش شجاعیان در پست غیرتخصصی

آخرین نکته ای که از بازی استقلال مقابل نفت و مسجد سلیمان می توان بر شمرد، بازی دادن به داریوش شجاعیان و آرش رضاوند در پست غیرتخصصی بود که به شدت بر روی عملکرد استقلال در فاز هجومی تاثیر گذاشته بود. داریوش شجاعیان که قصد داشت همه پاس های آخر را خودش از میانه میدان برای مهاجمین استقلال ارسال کند هرگز فرشید اسماعیلی را که یک خط جلوتر بازی می کرد ندید تا نمایش هجومی استقلال در نیمه اول چنگی به دل نزند. آرش رضاوند اگرچه از مسعود ریگی عملکرد بهتری از خود برجای گذاشت اما نشان داد با وظایف یک هافبک دفاعی شش دانگ کاملاً آشنا نیست و استقلالی ها می بایست برای حضور موفق در لیگ قهرمانان آسیا حتماً به دنبال جذب یک هافبک دفاعی با کیفیت در حد مهدی کیانی و امید ابراهیمی باشند.

 

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که استقلال در مجموع دو نیمه، مقابل تیم فنی و قدرتمند نفت مسجد سلیمان آن هم در زمین ناهموار حری بازی خوبی انجام داد و نسبت به بازی های قبل این تیم شاهد رشد 20-30 درصدی در کییت بازی این تیم به خصوص در نیمه دوم بودیم. شاید این بازی نقطه عطفی برای محمود فکری باشد که دست از لجبازی برداشته و از بازیکنان در پست تخصصی خود استفاده کند. به عنوان مثال در صورت بازگشت میلیچ به استقلال، جای هیچ تردیدی باقی نمی ماند که او به نادری ارجح است یا در میانه میدان داریوش شجاعیان هرگز نمی تواند کاری که مهدی پور انجام می دهد را انجام دهد. با بازگشت شیخ دیاباته نیز به نظر می رسد فکری باید به سمت استفاده از زوج قایدی و دیاباته برود و مثل فصل گذشته ارسلان مطهری را در نیمه دوم به عنوان ذخیره طلایی به میدان بفرستد. کادر نی استقلال روی نیمکت، دستش برای استفاده از بازیکنان با خصوصیات متفاوت باز است و می تواند از این برتری در دیدارهای اتی نایت استفاده را ببرد.

دیدگاه کاربران 10 دیدگاه
  • سهیل 30 ژانویه 2021 / 11:12 ق.ظ

    صبحت بخیر آدمین جان! ممنون بابت پاسخگویی سریع و توجه به نظر کاربران. ✌

  • حسن 30 ژانویه 2021 / 2:29 ق.ظ

    تیم ما مشکل سرمربی دارد بلد نیست از بازیکنان چطوراستفاده کند تراکتور هم اگه بازیکنان فیکسش از اول بازی داشت نمی تونستیم ببریمش تیم وقتی از اول فصل تا الان سیر سعودی نداشته باشد یعنی مربی مشکل داره مردحسابی باچه دلیل ومنطقی این ارنج روگذاشتی ریگی رشید مهدی پور سید احمد

  • بی نام 30 ژانویه 2021 / 12:04 ق.ظ

    اضافه کنم نیمکت نشین تیمتون ماهبنی مسلمان و‌سروش رفیعی بود.بعد مبگید استقلال پر مهره است؟

  • سهیل 29 ژانویه 2021 / 11:33 ب.ظ

    آقای مسئول نظرات! تا کی باید شاهد فحاشی به استقلال و آبی ها باشیم؟! شاید شما با این شیوه سعی در جذب بیشتر مخاطب داشته باشی ولی مطمئن باش با ادامه ی این روند بعضی ها مثل من عطا ی بتاکاپ رو لقا ش می بخشند و خدا حافظ شما. تصمیم با شما ست.

    • admin 30 ژانویه 2021 / 7:19 ق.ظ

      سلام سیستمشو تغییر دادیم. قبلا هر کسی یه نظر تایید شده داشت نظرات بعدیشم به طور خودکار تایید میشد اما الان اینطوری نیست دیگه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید