کد خبر:42566
پ

چطور از دراکولاهای شمال در امان باشیم؟

اگر به شمال رفته‌اید و تا به حال از شر دراکولاها در امان مانده باشید بی شک آدم خوش شانسی هستید! دراکولا به گونه‌ عجیبی از حیوانات موذی گفته می‌شود که به راحتی روی پوست انسان نشسته و با حرکت خود سمی را روی پوست می‌ریزد. این سم در هر جایی از پوست ریخته شود […]

اگر به شمال رفته‌اید و تا به حال از شر دراکولاها در امان مانده باشید بی شک آدم خوش شانسی هستید! دراکولا به گونه‌ عجیبی از حیوانات موذی گفته می‌شود که به راحتی روی پوست انسان نشسته و با حرکت خود سمی را روی پوست می‌ریزد. این سم در هر جایی از پوست ریخته شود به سرعت جایش را نشان داده و کبودی‌هایی حاصل می‌شود که اگر به این کبودی‌ها رسیدگی نشود تا مدت‌ها جایش می‌ماند.

گفتنی است بیشترین آسیب این ماده سمی روی پوست انسان، با توجه به حرکت این حشره موذی، به صورت و گردن و کمترین آسیب به دست و پا می‌رسد و این به دلیل مقاومت بیشتر دست و پا نسبت به صورت و گردن است. اگر قصد اجاره ویلا شمال را دارید حتما در نظر داشته باشید که این حشره می‌تواند حتی در ویلاها هم وجود داشته باشد، در نتیجه اطراف محل سکونت خود را به خوبی زیر نظر داشته باشید.

بهترین راه حل‌ها برای جلوگیری از آسیب دراکولا

در ادامه به بررسی راه‌هایی پرداخته‌ایم که بتوانید از شر دراکولا در شمال ایران در امان باشید و آسیب جدی از این حشره موذی نبینید:

نصب پشه‌بند برای خواب شب

در صورتی که می‌خواهید در فضای باز بخوابید حتما از چادر مسافرتی یا پشه‌بند استفاده کنید و دقت داشته باشید که دورتادور پشه‌بند خود را ببندید زیرا این حشره با توجه به اندازه‌ای که دارد به راحتی می‌تواند از هر روزنه‌ای وارد شده و در هنگام شب سم را روی پوست شما بریزد. گفتنی است بر اساس گفته‌ها شهر بندر انزلی یکی از حشره خیز ترین مناطق شمال کشور است و در زمان اجاره ویلا در بندر انزلی باید به دقت محل اقامت خود را بررسی کرده که این حشره وارد نشده باشد.

سمپاشی در حوالی چادر مسافرتی

بعد از اینکه چادر خود را دقیق چک کرده و هیچ روزنه‌ای یافت نکردید نوبت به آن می‌رسد که در اطراف چادر خود یا پشه‌بندی که زده‌اید افشانه‌های حشره‌کش زده و این امر را دورتادور، حتی روی سطح چادر هم بزنید. این کار باعث می‌شود این محدوده امن ایجاد کنید تا دراکولاها به سمت شما نیایند.

چاد زدن در جایی کم نور

دقت داشته باشید در مکانی چادر خود را نصب کنید که نور کمی داشته باشد و بعد از نصب هم خودتان انواع نور را کم کنید زیرا این حشره به شدت عاشق نور است و در هر سمتی که نور خوبی داشته باشد به راحتی وارد شده و به آن نور می‌چسبد. دقت داشته باشید در زمان خواب هیچ نوری را روشن نگذارید تا برای دراکولا جلب توجه نکرده و از سم آن در امان باشید.

در صورت نیش‌خوردگی آن را دچار التهاب نکنید

اگر تمامی کارهای مطرح شده را انجام دادید ولی نتوانستید از نیش دراکولا در امان باشید، بعد از خارش پوست خود به هیچ عنوان به آن دست نزده و آن را دچار التهاب نکنید. بهترین کار این است که به سرعت به اولین مرکز درمانی مراجعه کرده و پوست خود را نشان دهید، زیرا بعد از خارش جای نیش خورده پوست شما به راحتی کنده شده و به راحتی ترمیم نمی‌شود.

دقت داشته باشید برای اقدام اولیه می‌توانید قسمت گزیده شده را با آب و صابون بشویید تا خارش کمتری داشته باشد ولی تا حد ممکن سعی کنید همین امر را هم به مراکز درمانی بسپارید تا مشکل شما را به بهترین شکل حل کنند.

عدم کشتن حشره دراکولا روی پوست

اگر این حشره را روی پوست خود دیدید به هیچ عنوان به فکر کشتن آن روی پوست خود نباشید زیرا تمام سم این حشره روی پوست شما ریخته و جایش به راحتی از بین نمی‌رود. بهترین راه حل این است که با حفظ آرامش فردی به محض دیدن این حشره روی پوست آن را بپرانید و دفع کنید و در نتیجه جایی که حشره روی پوست بوده است را به خوبی ضد عفونی کنید زیرا ممکن است ترشحاتی هر چند کم را از بدن خود روی پوست شما ریخته باشد.

دقت داشته باشید اگر این سم روی صورت، دور چشم لابه‌لای چین و چروک‌های صورت‌تان ریخته شده باشد عوارض مهلک‌تری را برای شما به همراه دارد در نتیجه حتما در خصوص این نواحی حساسیت‌های بیشتری به خرج داده و بیشتر به امر ضدعفونی این نواحی بپردازید.

بررسی ویلاهای مختلف علل خصوص استخر دار

دقت داشته باشید یکی دیگر کارهای مهم برای پیشگیری از نیش خوردگی دراکولا این است که ویلای مورد نظر خود را به خوبی بررسی کرده تا در حوالی محل اقامت خود این حشره را نبینید و اگر آن را دیدید به راحتی و با حفظ آرامش از افشانه‌های حشره‌کش قوی استفاده کنید. دقت داشته باشید اگر قصد اجاره ویلا استخردار شمال را دارید حتما به این نکته توجه کنید در حوالی استخر محل اقامت شما این حشره در حال حرکت نباشد. زیرا زمانی که شما در استخر هستید پوست شما در معرض کامل نیش این حشره قرار دارد.

تگ های پیشنهادی:

کلیدواژه : گردشگری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید